witam,
od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem mk4 1.4 16V 2002r.akiś czas temu zapalila się kontrolka check engine auto zostało podpięte pod vaga i odczynay został jeden (i tylko jeden) komunikat:
16518 Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: no activity
Jako że z autem nie działo się nic niepokojącego (w myśl zasady działa- nie ruszaj!) jeździłem ze świecącą się kontrolką.
Ostatnio zamontowana została instalacja LPG. I pojawił się problem silnik na 3 i 4 biegu (nie wiem co z 5) nie wkręca się na obroty na gazie. Przy około 2000 obr/min zaczyna szarpać autem i trzeba przełączyć go na benzyne. Gazownik powiedział że miał także problemy z ustawieniem w sposób automatyczny parametrów instalacji, ustawił je ręcznie. Auto zachowuje się normalnie na 1 i 2 biegu.
Najprawdopodobnie przyczyna tkwi w sondzie lambda która odpowiada za dobór mieszanki, ale nie chce na ślepo wymieniać części, dlatego zwracam się do was drodzy Forumowicze o pomoc w tej kwestii.
Chciałbym poprosić o informację w jaki sposób sprawdzić czy sonda działa poprawnie, ewentualnie jaka inna usterka może wpłynąć na niepoprawne działanie sondy lambda.
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
edit
dalszy ciąg rozpoznania
dziś byłem w dłuższej trasie i jak silnik jest 'dobrze' ciepły znaczy takie 90st C to auto jedzie elegancko na gazie nie ma problemu ma żdanym biegu, natomiast jak stanąłem żeby zatankować to po odpaleniu samochód przerzucił się na gaz ale zaczął szarpać
1.4 16V 2002 B+g, check engine, kod vag 16518 sonda lambda
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 16V 2002 B+g, check engine, kod vag 16518 sonda lambda
Ostatnio zmieniony ndz gru 15, 2013 22:58 przez lolo081, łącznie zmieniany 1 raz.
1.4 16V 2002 B+g, check engine, kod vag 16518 sonda lambda
Sprawdzić programem diagnostycznym, bloki wartości, widać pracę sondy, dziwne że gazownik problemu nie widział
1.4 16V 2002 B+g, check engine, kod vag 16518 sonda lambda
gazownik wspominał oi problmach z automatycznym ustawieniem parametrów, natomiast ustawił to pi razy drzwi na oko i jak wspominałem na gorącym silniku w miarę jedzie ale wystarczy wyłączyć silnik na chwilkę i problemy wracają
1.4 16V 2002 B+g, check engine, kod vag 16518 sonda lambda
witam,
po diagnostyce okazało się że lambda daje oscylujące napięcie ok 3V, czy ktoś wie co może być przyczyną takiego jej zachowania się?
po diagnostyce okazało się że lambda daje oscylujące napięcie ok 3V, czy ktoś wie co może być przyczyną takiego jej zachowania się?
1.4 16V 2002 B+g, check engine, kod vag 16518 sonda lambda
Sonda się zesr---ła i tyrzeb ją wymienić, ale tylko na oryginał boscha lub NGK dedykowanego do tego auta, żadnych zamienników uniwersalnych i innego badziewia bo to strata kasy. Na starej sondzie masz mikroskopijne oznaczenia modelu i dokładnie taki kup.
Pamiętaj że niektóre modele grupy Vag miały sondę dedykowaną boscha a niektóre NGK, Jeżeli auto posiada sondę boscha to ma być boscha ( ale nie uniwersalna boscha), jak auto posiada NGK to ma być NGK. Nie zamieniamy NGK z Boschem i na odwrót bo takie myki się później mszczą.
Pamiętaj że niektóre modele grupy Vag miały sondę dedykowaną boscha a niektóre NGK, Jeżeli auto posiada sondę boscha to ma być boscha ( ale nie uniwersalna boscha), jak auto posiada NGK to ma być NGK. Nie zamieniamy NGK z Boschem i na odwrót bo takie myki się później mszczą.
1.4 16V 2002 B+g, check engine, kod vag 16518 sonda lambda
problem rozwiązany,
wymieniłem sonde lambda oraz oakzało się że jedna z cewek ma przebicie, problemy ustały.
wymieniłem sonde lambda oraz oakzało się że jedna z cewek ma przebicie, problemy ustały.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości