Problem Sonda Labda , szarpanie silnikien 1.4 16v akq
: ndz lis 10, 2013 19:22
Witam Panowie .
Od pewnego czasu mam problemy ze swoim autkiem
Silnik 1.4 16v oznaczenie akq golfik z roku 99 wersja bieda brak dodatkowych układów elek. ( szyby lustra )
Sprawa ma sie następująco od pewnego czasu zauważyłem dwa a nawet trzy dziwne objawy . Autko przy stałej jeździe z obrotami od 1900 do 2300 lekko podszarpuje jest to delikatne ledwo wyczuwalne podszarpywanie ale jednak zauważalne .
Dodatkowo zwiększyło mi sie spalanie kiedyś mieściłem sie w granicach 7 l benzyny na 100 km 7.4 to było jego max
na chwile obecna na 9.5 l jestem ws tanie zrobić 105 km i to przy na prawdę deliktanej nodze :/
Oraz ostatnim objawem jest raz na jakiś czas dziwna rzecz jadąc stałą prędkością np 100km/h autko jakby na 3 sek gasło/gasneło. W tym momencie możesz dodac wiecej gazu odjąć a ono toczy się mimowolnie.
po 3 sek wszystko wraca do normy jakby nic sie nie działo wcześniej
Do rzeczy .
na pierwszy ogień poszły kable zapł wymieniłem bez róznicy po kablach wymieniłem tłumiki środkowy i końcowy akurat okazało sie że sa przegnite i mają parę dziurek. teraz sa nowe ale auto dalej szarpie.
kolejną rzeczą jaka zrobiłem to : czyszczenie przepustnicy na błysk blaski pod nią oraz adaptacja vagiem ( wg. vaga ADAPTACJA OK )
Ktoś pewnie zaproponuje że to nieszczelny kolektor dolotowy - dzisiaj sprawdzałem cały silnik opsikałem dezodorantem BONDA na biegu jałowym nie zauważyłem żadnej zmiany w obrotach silnika
to dalej nie pomogło w znalezieniu przyczyny szarpania i dużego spalania
Teraz stawiam że to może być wina sondy lambda stąd zrobiłem parę zrzutów ekranu pracującej sondy na scopie ( foto w załączniku )
Wyprzedzenie wtrysku książkowe 3.6 ms wiec wszystko też spoko
Jutro mam zamiar zatykać egr koło przepustnicy bo czytałem że to może być tez tego ustrojstwa wina ( odpicie wtyczki raczej nic nie pomagało )
Dodatkowo na dniach zmienie jeszcze świeczki bo te maja nalatane co najmniej 30kkm a montowałem przedwczoraj gaz w aucie i wypadało by je również zmienić
Ostatnią rzecza która jeszcze przychodzi mi do głowy to cewka i tuta bede musiał szukać kogoś z podobnym ustrojstwem na podmiankę bo nie chce niepotrzebnie pakować się w koszta.
Na koniec dodaje troche logów pierwszy raz je robiłem więc jest w nich troche chaosu .
Group A:,'001,,,,Group B:,'002,,,,Group C:,'003
,,Engine speed,Coolant temp.,Lambda probe,Conditions,,Engine speed,Injection period,ECU supply,Air intake temp,,Engine speed,Engine load,Throttle angle,TV positioner
,TIME,700-800,85-110,0.000-0.900,00000000,TIME,700-800,2.56-5.12,11.5-14.5,15-70,TIME,700-800,12-40,1-7,duty cycle
Marker,STAMP, /min,°C, V,,STAMP, /min, ms, V,°C,STAMP, /min,%,°,%
,1.43,747,89.0,0.103,00000000,0.01,750,3.00,13.90,38.0,0.71,747,16.2,2.5,18.8
,3.62,744,89.0,0.738,00000000,2.18,744,2.98,13.90,38.0,2.90,747,15.9,2.5,18.8
,5.79,744,89.0,0.462,00000000,4.43,750,3.11,13.90,38.0,5.09,747,15.8,2.5,18.8
,7.97,744,89.0,0.060,00000000,6.56,750,3.12,13.90,38.0,7.25,741,16.3,2.5,18.8
,10.24,747,89.0,0.063,00000000,8.72,744,3.02,13.90,38.0,9.45,744,16.2,2.5,18.8
,12.38,750,89.0,0.117,00010100,10.94,744,3.12,14.00,38.0,11.63,744,16.3,2.5,18.8
,14.43,3997,89.0,0.000,00001010,12.97,4692,18.80,14.00,39.0,13.73,5364,9.1,14.0,70.6
,16.53,4013,88.0,0.000,00001010,15.10,5131,19.30,13.90,40.0,15.77,5406,9.0,14.0,70.6
,18.54,3658,87.0,0.000,00001010,17.13,5865,3.43,13.90,41.0,17.84,4998,8.5,13.5,67.5
,20.56,3679,87.0,0.000,00001010,19.15,5588,10.92,14.00,41.0,19.88,5029,8.6,13.5,67.5
,22.72,911,87.0,0.000,00000000,21.31,2530,0.00,14.00,40.0,22.01,1531,7.3,3.5,23.5
,24.88,768,87.0,0.047,00000000,23.42,797,3.36,13.90,40.0,24.17,768,18.3,3.5,23.5
,27.05,765,87.0,0.047,00000000,25.60,768,4.17,14.00,40.0,26.35,765,17.9,3.0,22.4
,29.20,759,88.0,0.252,00000000,27.76,765,3.87,14.00,39.0,28.49,762,17.3,3.0,21.2
Ps . usterki szukam od września kiedy to na przeglądzie wyszły mi podwojone normy spalania we wszystkich możliwych próbach ( stąd tez wydaje mi się że jest to powiązane z wysokim spalaniem )
Od pewnego czasu mam problemy ze swoim autkiem
Silnik 1.4 16v oznaczenie akq golfik z roku 99 wersja bieda brak dodatkowych układów elek. ( szyby lustra )
Sprawa ma sie następująco od pewnego czasu zauważyłem dwa a nawet trzy dziwne objawy . Autko przy stałej jeździe z obrotami od 1900 do 2300 lekko podszarpuje jest to delikatne ledwo wyczuwalne podszarpywanie ale jednak zauważalne .
Dodatkowo zwiększyło mi sie spalanie kiedyś mieściłem sie w granicach 7 l benzyny na 100 km 7.4 to było jego max
na chwile obecna na 9.5 l jestem ws tanie zrobić 105 km i to przy na prawdę deliktanej nodze :/
Oraz ostatnim objawem jest raz na jakiś czas dziwna rzecz jadąc stałą prędkością np 100km/h autko jakby na 3 sek gasło/gasneło. W tym momencie możesz dodac wiecej gazu odjąć a ono toczy się mimowolnie.
po 3 sek wszystko wraca do normy jakby nic sie nie działo wcześniej
Do rzeczy .
na pierwszy ogień poszły kable zapł wymieniłem bez róznicy po kablach wymieniłem tłumiki środkowy i końcowy akurat okazało sie że sa przegnite i mają parę dziurek. teraz sa nowe ale auto dalej szarpie.
kolejną rzeczą jaka zrobiłem to : czyszczenie przepustnicy na błysk blaski pod nią oraz adaptacja vagiem ( wg. vaga ADAPTACJA OK )
Ktoś pewnie zaproponuje że to nieszczelny kolektor dolotowy - dzisiaj sprawdzałem cały silnik opsikałem dezodorantem BONDA na biegu jałowym nie zauważyłem żadnej zmiany w obrotach silnika
to dalej nie pomogło w znalezieniu przyczyny szarpania i dużego spalania
Teraz stawiam że to może być wina sondy lambda stąd zrobiłem parę zrzutów ekranu pracującej sondy na scopie ( foto w załączniku )
Wyprzedzenie wtrysku książkowe 3.6 ms wiec wszystko też spoko
Jutro mam zamiar zatykać egr koło przepustnicy bo czytałem że to może być tez tego ustrojstwa wina ( odpicie wtyczki raczej nic nie pomagało )
Dodatkowo na dniach zmienie jeszcze świeczki bo te maja nalatane co najmniej 30kkm a montowałem przedwczoraj gaz w aucie i wypadało by je również zmienić
Ostatnią rzecza która jeszcze przychodzi mi do głowy to cewka i tuta bede musiał szukać kogoś z podobnym ustrojstwem na podmiankę bo nie chce niepotrzebnie pakować się w koszta.
Na koniec dodaje troche logów pierwszy raz je robiłem więc jest w nich troche chaosu .
Group A:,'001,,,,Group B:,'002,,,,Group C:,'003
,,Engine speed,Coolant temp.,Lambda probe,Conditions,,Engine speed,Injection period,ECU supply,Air intake temp,,Engine speed,Engine load,Throttle angle,TV positioner
,TIME,700-800,85-110,0.000-0.900,00000000,TIME,700-800,2.56-5.12,11.5-14.5,15-70,TIME,700-800,12-40,1-7,duty cycle
Marker,STAMP, /min,°C, V,,STAMP, /min, ms, V,°C,STAMP, /min,%,°,%
,1.43,747,89.0,0.103,00000000,0.01,750,3.00,13.90,38.0,0.71,747,16.2,2.5,18.8
,3.62,744,89.0,0.738,00000000,2.18,744,2.98,13.90,38.0,2.90,747,15.9,2.5,18.8
,5.79,744,89.0,0.462,00000000,4.43,750,3.11,13.90,38.0,5.09,747,15.8,2.5,18.8
,7.97,744,89.0,0.060,00000000,6.56,750,3.12,13.90,38.0,7.25,741,16.3,2.5,18.8
,10.24,747,89.0,0.063,00000000,8.72,744,3.02,13.90,38.0,9.45,744,16.2,2.5,18.8
,12.38,750,89.0,0.117,00010100,10.94,744,3.12,14.00,38.0,11.63,744,16.3,2.5,18.8
,14.43,3997,89.0,0.000,00001010,12.97,4692,18.80,14.00,39.0,13.73,5364,9.1,14.0,70.6
,16.53,4013,88.0,0.000,00001010,15.10,5131,19.30,13.90,40.0,15.77,5406,9.0,14.0,70.6
,18.54,3658,87.0,0.000,00001010,17.13,5865,3.43,13.90,41.0,17.84,4998,8.5,13.5,67.5
,20.56,3679,87.0,0.000,00001010,19.15,5588,10.92,14.00,41.0,19.88,5029,8.6,13.5,67.5
,22.72,911,87.0,0.000,00000000,21.31,2530,0.00,14.00,40.0,22.01,1531,7.3,3.5,23.5
,24.88,768,87.0,0.047,00000000,23.42,797,3.36,13.90,40.0,24.17,768,18.3,3.5,23.5
,27.05,765,87.0,0.047,00000000,25.60,768,4.17,14.00,40.0,26.35,765,17.9,3.0,22.4
,29.20,759,88.0,0.252,00000000,27.76,765,3.87,14.00,39.0,28.49,762,17.3,3.0,21.2
Ps . usterki szukam od września kiedy to na przeglądzie wyszły mi podwojone normy spalania we wszystkich możliwych próbach ( stąd tez wydaje mi się że jest to powiązane z wysokim spalaniem )