Strona 1 z 2
					
				problem z silnikiem 1.6sr   kopci
				: pt paź 11, 2013 12:19
				autor: mat333kow
				silnik 1.6sr symbol AKL
a wiec tak, silnik zaczal mi brac olej i strasznie kopci jak postoi troche. normalnie jakby sie opona palila tyle dymu.
ale podczas jazdy jest normalnie, nie kopci prawie wcale. 
bylem z tym u mechanika i powiedzial ze poszedl trzeci pierscien ktory odprowadza olej. ma racje??
powiedzial ze lepiej silnik wymienic niz remontowac. zgadzacie sie z tym?
			 
			
					
				problem z silnikiem 1.6sr   kopci
				: pt paź 11, 2013 12:21
				autor: marcin7x5
				Zawsze lepiej jest reanimowac swój o ile jest tego sens. Ale to dopiero okaże się jak się rozbierze silnik i dokona pomiarów. Kupic drugi mozna tylko jaką masz gwarancję, że trafisz na dobry?
			 
			
					
				problem z silnikiem 1.6sr   kopci
				: pt paź 11, 2013 12:45
				autor: Fafik258
				mat333kow pisze:silnik zaczal mi brac olej
Ile?
mat333kow pisze:strasznie kopci jak postoi troche
Uszczelniacze zaworowe
mat333kow pisze:poszedl trzeci pierscien ktory odprowadza olej
Na jakiej podstawie stwierdził, że akurat trzeci a nie np. pierwszy i nie np. uszczelniacze 
mat333kow pisze:powiedzial ze lepiej silnik wymienic niz remontowac. zgadzacie sie z tym? 
Ja sądzę inaczej. wszystko zależy od indywidualnego przypadku.
Na jakim oleju śmigasz? Jestem wróżką myślę, że to raczej akurat będzie czwarty 

 A tak na poważnie silnik 8V znajdź gościa co Ci wymieni uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy. Uszczelniacze 8 szt po 5 zł i tyle co za robotę. Jak nie pomoże będziesz myślał dalej
 
			
					
				problem z silnikiem 1.6sr   kopci
				: pt paź 11, 2013 13:16
				autor: mat333kow
				może i masz rację żeby te uszczelniacze najpierw wymienić. A ile ktoś może wziasc za taka wymianę?
			 
			
					
				problem z silnikiem 1.6sr   kopci
				: pt paź 11, 2013 13:23
				autor: Fafik258
				mat333kow pisze:A ile ktoś może wziasc za taka wymianę? 
100-200 max
 
			
					
				problem z silnikiem 1.6sr   kopci
				: pt paź 11, 2013 16:40
				autor: VwMaly
				ja własnie teraz mam podobny problem mi brał z 3 litry oleju na 1000 do tego falował na biegu jałowy i troszeczke kopcił dosłownie troszeczke i tak jeździłem az do wczoraj jak zaczeło mi coś purtac pojechałem do mechanika zaczeli wyciągać kable wysokiego napięcia bo myśleli że to przebicie ale nie i dziś zmierzyli kompresje i na 2 garze miałem 6 bar a na reszcie prawie 13 i najprawdopodobniej lał wtrysk i wypalił gniazdo zaworowe... bede wiedział jak mi ściągnie głowice... a pozatym z tego co wiem wymiana uszczelniaczy mu i tak nie pomoże jak będzie miał wyrobione prowadnice zaworowe więc nie wiem jak kto woli ale jak ktoś już sciągnie pokrywe zaworów i będzie miał luz na prowadnicach to bym sciąga głowice .....
			 
			
					
				problem z silnikiem 1.6sr   kopci
				: pt paź 11, 2013 17:22
				autor: Fafik258
				VwMaly pisze:... a pozatym z tego co wiem wymiana uszczelniaczy mu i tak nie pomoże jak będzie miał wyrobione prowadnice zaworowe więc nie wiem jak kto woli ale jak ktoś już sciągnie pokrywe zaworów i będzie miał luz na prowadnicach to bym sciąga głowice ..... 
Gdyby babka miała jojka 

  Oczywiście, masz rację. Ściągną dekiel to się dowiedzą na czym stoją.
 
			
					
				problem z silnikiem 1.6sr   kopci
				: pt paź 11, 2013 19:53
				autor: VwMaly
				w golfie miałem tak że zrobiłem głowice i dalej mi kopcił potem się okazało że na pierscieniach puszczał, na twoim miejscu udał bym się do porządnego mechanika i sprawdził kompresje dużo to nie kosztuje a może dużo powiedzieć.
			 
			
					
				problem z silnikiem 1.6sr   kopci
				: sob paź 12, 2013 08:29
				autor: Fafik258
				VwMaly pisze:sprawdził kompresje
Kompresja nie powie mu w jakim stanie jest pierścień olejowy. Powie mu tylko w jakim stanie jest gładź cylindra współpracując z pierścieniem sprężającym oraz powie mu (o ile będzie próba olejowa i o ile mechanik potrafi interpretować wyniki)  w jakim stanie jest przylgnia pomiędzy zaworem a gniazdem.
VwMaly pisze:jak będzie miał wyrobione prowadnice zaworowe
Gdyby to był 16V to bym i może skłonił się do tej teorii ponieważ zawory w tym przypadku pracują pod "kątem". Natomiast w 8V gdzie zawory pracują w osi z cylindrem wyrobienie prowadnic wydaje się być jakimś s-f
 
			
					
				problem z silnikiem 1.6sr   kopci
				: sob paź 12, 2013 14:27
				autor: mat333kow
				to w takim razie co robic??:)
			 
			
					
				problem z silnikiem 1.6sr   kopci
				: ndz mar 16, 2014 01:22
				autor: mat333kow
				i co z tym silnikiem zrobić? wcześniej kasy nie było na naprawe i jakoś sie jezdzilo, teraz troche kasy wpadlo i bym chcial z tym zrobic porządek  

 
			
					
				problem z silnikiem 1.6sr   kopci
				: pn mar 24, 2014 10:06
				autor: arekgroszek
				I jak tam kolego jaką podjąłeś decyzję? 

 
			
					
				problem z silnikiem 1.6sr   kopci
				: pn mar 24, 2014 11:36
				autor: mat333kow
				no właśnie żadnej , nie wiem co robić ;/
			 
			
					
				problem z silnikiem 1.6sr   kopci
				: pn mar 24, 2014 12:24
				autor: arekgroszek
				A co dokładnie zauważyłeś? Czy silnik faluje na jałowym, szarpie, nie wkręca się powyżej 5 tys, czy kopci a jeśli tak to na zagrzanym silniku czy na zimnym? 
Silniki wbrew pozorom nie są drogie sam zastanawiałem się nad zmianą silnika a czy chcesz wkładać w remont tego? Czy jest sens? Przemyśl sobie koszt bo taki sam 1.6 sr dostaniesz w 1 tys, skrzyni nie musisz reszte możesz przełożyć ze starego silnika i sprzedać stary na części(sprzedać też nie jest tak łatwo ale zawsze coś odzyskasz) zaś po remoncie kapitalnym możesz być pewny pierwsze 10 tys a co jeśli coś się nie wpasuje tak jak powinno i problem powróci? Pieniądz w błoto ... Opisz co tam dokładniej Ci się dzieje może coś pomogę 
