Golf 4 GTI 1,8T AGU Trudny rozruch, falowanie, gaśnięcie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

Golf 4 GTI 1,8T AGU Trudny rozruch, falowanie, gaśnięcie

Post autor: lukas87 » ndz paź 06, 2013 00:23

Witam,

Mam problem z moim 1,8T AGU (LPG - sekwencja BRC). Auto jeździło do wczoraj jak najbardziej OK, aż tu nagle stojąc na światłach obroty spadły, kilkukrotnie zafalowały i silnik zgasł. Próba uruchomienia wykazała bardzo trudny rozruch. Jak już zaskoczy to od razu gaśnie. Podpięcie VAG wyrzuciło mi błędy:

18010 - wymieniałem akumulator i może przez to
16486 - tutaj sterownik sugeruje przepływkę

Po wykasowaniu błędów już nie powrócił żaden, ale problemy: zapłonu, falowania i samoczynnego gaśnięcia pozostały. Co robiłem ostatnio przy aucie:
- wymieniony czujnik tem wody (niebieski)
- wymiana akumulatora BOSCH S4 - poprzedni po prostu sobie zdechł.
- wymiana świec zapłonowych BOSCH irydowo-platynowe (podmiana na stare NGK nic nie dała).
- sprawdziłem elektrykę cewek i końcówki mocy w pokrywce obudowy filtra powietrza - wszystko OK.
- podmieniłem miejscami cewki zapłonowe - dalej ta sama przypadłość.

Dodam, że odpinając wtyczkę przepływki silnik żwawiej reaguje na próbę rozruchu i tak jakby podtrzymuje obroty jałowe... JEDNAK po chwili zafaluje i wygasa. Podczas pracy w ww stanie (bez przepływki) podpinając wtyczkę przepływomierza silnik natychmiast pada.

Sytuacja dotyczy pracy na PB oraz LPG. Nie ma znaczenia temperatura silnika, sposób jazdy itp. Po prostu z sekundy na sekudnę odechciało mu się współpracy. Jedyna możliwość jazdy to wymuszone przytrzymywanie obrotów na pedale gazu. Zdjęcie stopy z pedału gazu automatycznie powoduje wygaszenie jednostki. Silnik trochę pofaluje obrotami po czym pada.

Czy ktoś jest w stanie mi cokolwiek podpowiedzieć??

Pozdr
Ostatnio zmieniony ndz paź 06, 2013 23:38 przez lukas87, łącznie zmieniany 1 raz.


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

Golf 4 GTI 1,8T AGU Trudny rozruch, falowanie, gaśnięcie

Post autor: lukas87 » ndz paź 06, 2013 23:38

Nikt nic nie wie?? :-s


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

Golf 4 GTI 1,8T AGU Trudny rozruch, falowanie, gaśnięcie

Post autor: przemal » pn paź 07, 2013 09:24

Czy sprawdzałeś przepływkę skoro sterownik ją sugeruje? Podmień ze sprawnego auta. 2min roboty i sprawa będzie jasna.


Gran Turismo Iniezione

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

Golf 4 GTI 1,8T AGU Trudny rozruch, falowanie, gaśnięcie

Post autor: lukas87 » wt paź 08, 2013 14:48

Witam,

Temat zamknięty :D Dzisiaj wymieniłem przepływke i po rozruchu silnik załapał od przysłowiowego "tyknięcia". Pracuje idealnie, równiutko, płynnie bez szarpań itp historii. Zauważyłem, że silnik odzyskał werwę bo jakiś taki szybki i mocny teraz jest. Parametry statyczne i dynamiczne sprawdzane za pomocą POLSKI VAG 4,9. Wartości "live data" w normie... najważniejsza dla mnie wartość składu mieszanki typowo stechiometryczna (0,45V-0,50V).

Ciekawostka!!!
Silnik po wymianie przepływki pracował na biegu jałowym ok 10-15mi po czym nagle zgasł. Próba zapłonu i rozrusznik kręci, kręci i po kilku sekundach zaskoczył. Myślę co jest kuźwa??! Wymyśliłem tak, że silnik pracuje idealnie na dwóch zapasowych kluczach, których od zakupu auta nie używałem (scyzor oraz serwisowy), natomiast ten którego używałem dotychczas nie wiem w jaki sposób wywołuje agonię motoru. Czyżby rozjechane ustawienia immobilizera?? Da się to jakoś zresetować lub przywrócić ustawienia fabryczne?? Ewentualnie usunąć to blokujące dziadostwo z poziomu ogólnodostępnych testerów diagnostycznych??

Pozdrawiam.


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

Awatar użytkownika
tomcio06750
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój

Golf 4 GTI 1,8T AGU Trudny rozruch, falowanie, gaśnięcie

Post autor: tomcio06750 » czw paź 17, 2013 19:38

jeden dobry kluczyk w stacyjkę przekręć na zapłon tak aby kontrolki się świeciły drugi nie działający w drzwi kierowcy fizycznie przekreć kluczyk na zamknięcie jednocześnie trzymając przycisk zamykania na pilocie potem otwarcie w ten sam sposób i samochod powinien dać sygnał klaksonem ( trąbnąć ) że kluczyk jest juz przypisany i po robocie u mnie to sie udało miałem wyczerpaną baterie i po wymianie tak zrobiłem i działa do dziś powodzenia mam nadzieje że pomogłem pozdrawiam...:-) aha no i drzwi musisz fizycznie zatrzasnąć nie mogą być otwarte.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości