Golf IV 1.6sr AKL nie odpala. Inny przypadek
: wt wrz 17, 2013 23:31
Witam, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Nie znalazłem żadnego tematu, który by mi pomógł, więc naświetlę problem od początku.
Auto: VW Golf IV 1.6sr 8v AKL 1998 manual.
Problem: kręci, nie odpala.
Wstałem rano i jak zwykle, chcąc jechać do pracy, odpalam samochód i po ok 2 sek zgasł. Odpalił ponownie po ok 2-3 sek kręcenia gdzie wcześniej odpalał zanim do końca przekręciłem kluczyk przejechałem około 30km z tego 10 w mieście i dojeżdżając do pewnej miejscowości pojawił się korek (do ronda, ok kilometr)- więc jak to w korku 0-1 biegami. Dojeżdżając do ronda samochód zgasł- i tak do teraz. Kręci ale nie odpala.
Diagnoza: nigdy nie było problemu z połączeniem VAG'a i diagnozowaniem problemów lecz teraz używając tego samego komputera, tego samego VAG'a, tego samego kabla i operator ten sam- łączy się ze wszystkim tylko nie z silnikiem (wcześniej ok jak pisałem)
Jakiś czas temu gruntownie podszykowałem auto do sporej trasy. Zrobiony rozrząd (nie przeskoczył), powymieniane sporo czujników, między innymi hall lecz został tylko czujnik G28- jutro się nim zajmę. Zmieniony olej, filtry, przewody, świece. Lambda profesionalnie sprawdzona i działa w 100%.
Zdołałem ustalić, że nie ma iskry i że nie chodzi pompka paliwa (ani podczas kręcenia ani po przekręceniu kluczyka), przekaźniki-ok, wszystkie bezpieczniki (w skrzynce i na aku-ok) sprawdzone wiązki- nie widać nieprawidłowości, masy jeszcze raz poprawione. Zasilanie po stacyjce na bezpiecznik 29 jest (poprawcie jeśli pomyliłem z 28, z głowy piszę)- słyszałem, że jak na nim nie będzie to na pozostałych też nie czyli (28,32,34,43), kostki w podszybiu sprawdzone.
Moim zdaniem można wykluczyć jakieś przetarcia lub zimne luty bo stało się to nagle i pierwszy raz. Słyszałem też, że jeśli G28 nie działa to nie będą działać pompa paliwa i aparat zapłonowy- prawda to?
Jeśli macie jakiekolwiek sugestie proszę o odpowiedź pilną. Tylko mam prośbę- proszę nie pisać wymień G28 i będzie ok (tylko dlatego, że nie wymieniłem go) tylko założyć, że wymiana jego nic nie dała (mam auto odholowane około 50km od domu dlatego chcę nazbierać jak najwięcej info i jak najwięcej zbadać za jednym razem a nie jeździć po 3 razy dziennie) mieszkam w UK i to było jedyne miejsce gdzie może stać i gdzie mam miejsce na ewentualne naprawy.
Auto: VW Golf IV 1.6sr 8v AKL 1998 manual.
Problem: kręci, nie odpala.
Wstałem rano i jak zwykle, chcąc jechać do pracy, odpalam samochód i po ok 2 sek zgasł. Odpalił ponownie po ok 2-3 sek kręcenia gdzie wcześniej odpalał zanim do końca przekręciłem kluczyk przejechałem około 30km z tego 10 w mieście i dojeżdżając do pewnej miejscowości pojawił się korek (do ronda, ok kilometr)- więc jak to w korku 0-1 biegami. Dojeżdżając do ronda samochód zgasł- i tak do teraz. Kręci ale nie odpala.
Diagnoza: nigdy nie było problemu z połączeniem VAG'a i diagnozowaniem problemów lecz teraz używając tego samego komputera, tego samego VAG'a, tego samego kabla i operator ten sam- łączy się ze wszystkim tylko nie z silnikiem (wcześniej ok jak pisałem)
Jakiś czas temu gruntownie podszykowałem auto do sporej trasy. Zrobiony rozrząd (nie przeskoczył), powymieniane sporo czujników, między innymi hall lecz został tylko czujnik G28- jutro się nim zajmę. Zmieniony olej, filtry, przewody, świece. Lambda profesionalnie sprawdzona i działa w 100%.
Zdołałem ustalić, że nie ma iskry i że nie chodzi pompka paliwa (ani podczas kręcenia ani po przekręceniu kluczyka), przekaźniki-ok, wszystkie bezpieczniki (w skrzynce i na aku-ok) sprawdzone wiązki- nie widać nieprawidłowości, masy jeszcze raz poprawione. Zasilanie po stacyjce na bezpiecznik 29 jest (poprawcie jeśli pomyliłem z 28, z głowy piszę)- słyszałem, że jak na nim nie będzie to na pozostałych też nie czyli (28,32,34,43), kostki w podszybiu sprawdzone.
Moim zdaniem można wykluczyć jakieś przetarcia lub zimne luty bo stało się to nagle i pierwszy raz. Słyszałem też, że jeśli G28 nie działa to nie będą działać pompa paliwa i aparat zapłonowy- prawda to?
Jeśli macie jakiekolwiek sugestie proszę o odpowiedź pilną. Tylko mam prośbę- proszę nie pisać wymień G28 i będzie ok (tylko dlatego, że nie wymieniłem go) tylko założyć, że wymiana jego nic nie dała (mam auto odholowane około 50km od domu dlatego chcę nazbierać jak najwięcej info i jak najwięcej zbadać za jednym razem a nie jeździć po 3 razy dziennie) mieszkam w UK i to było jedyne miejsce gdzie może stać i gdzie mam miejsce na ewentualne naprawy.