Strona 1 z 1

GOLF IV 1.6 SR 8V - problem z olejem

: pn wrz 16, 2013 10:45
autor: Noxus
Witam.

Silnik 1.6 SR 8V oznaczenie AKL bez gazu
Auto zakupione z cykającym zaworem.

Po zdjęciu głowicy okazało się że jest zalepiona taką mazią czarną, wyczyszczone, zawór zrobiony, uszczelka nowa, olej nowy, filtr oleju + powietrza.
Po paru miesiącach zauważyłem że auto zaczęło 'pić' olej, dosłownie pić - gdyż 700km i 4l ubywa. Od tamtego czasu teraz kontroluję stan.
Ogólnie auto dużo pali benzyny i lekko faluje na obrotach, więc pojechało do mechanika aby sprawdził co i jak, padło na sondę gdyż kompletnie była padnięta - założona sonda oryginalna Bosha. Tuż po założeniu, przy pierwszym odpaleniu golf zaczął przez chwile bardzo mocno dymić na biało ale po chwili przestało.
Po wymianie silnik chodzi trochę lepiej, ale dalej na zimnym faluje lekko.
Któregoś dnia po odpaleniu zaczął bardzo nierówno pracować, okazało się że chodził na 3 gary - padnięta świeca. Zostały wymienione wszystkie 4.
Silnik nie posiada jakichś tam przedmuchów po odkręceniu korka oleju/wyjęcia bagnetu.
Rano po odpaleniu wydobywa się woda z tłumika razem z sadzą - ale to może dlatego że auto jeździ na krótkich odcinkach (raz na tydzień dłuższa trasa).
To samo odnośnie masła spod korka, też chyba odnośnie tej krótkiej trasy (przeważającej)?

Największy problem nad którym ubolewam to to że bierze tyle oleju.
Samochód nie kopci na niebiesko (może czasami lekko na biało), nie ubywa płynu chłodniczego (zapach płynu idealny), suchy na dole (ubrudzony tylko przy odmie/przy korku oleju), moc ma świetną jak na 101KM

Rozkładam ręce odnośnie tego silnika, niby 8V to powinien być bezobsługowy - a tutaj same problemy... jak nie urok to sraczka heh :-)

ps. zapomniałem dodać iż między czasie była wymieniana odma (zamarznięta/sączył się olej)oraz robiona adaptacja przepustnicy.
ps2. przez spory czas auto jeździło z uszkodzonym termostatem, temperatura wahała się od 75stopni do 90. Teraz po wymianie bardzo szybko łapie 90 stopni, dosłownie po 500-1000m i trzyma.

GOLF IV 1.6 SR 8V - problem z olejem

: pn wrz 16, 2013 12:03
autor: krzychu155
u mnie się dłużej nagrzewa co prawda... hmm może mam termostat do wymiany :P

Ok ale do rzeczy, pytanie mam takie czy jak robiłeś głowicę to sprawdzałeś w jakim stanie są pierścienie? Piszesz nowa uszczelka więc rozumiem że pod głowicą, skoro była zdjęta to mam nadzieje że były wymieniona uszczelniacze i zrobione planowanie? A z takich innych rzeczy - falowanie to zdejmij węża od odmy i zobacz w jakim stanie jest przepustnica bo pewnie brudna jak 150. Zdjąć wyczyścić (instrukcja w FAQ) i zaadaptować, powinno falowanie ustać. jak zdejmiesz węża odmy sprawdź czy tam nie ma oleju i czy nie cieknie gdzieś z jakiegoś miejsca po prostu, bo może nie spalać oleju a gdzieś ucieka i tyle ;)

Re: GOLF IV 1.6 SR 8V - problem z olejem

: pn wrz 16, 2013 18:54
autor: psilos1
krzychu155 pisze:powinno falowanie ustać
Falowanie to urok tego silnika-co jest przyczyną ? tego nie wiedzą nawet inżynierowie którzy to cudo techniki spłodzili.
Co do oleju-czarów nie ma:
1.pierscienie
2.uszczelniacze zaworowe
3.wyciek

GOLF IV 1.6 SR 8V - problem z olejem

: pn wrz 16, 2013 19:19
autor: kovisoy
witam

jeśli osprzęt silnika jest sprawny a w szczególności - odma , rura łącząca filtr-przepustnica , sama przepustnica a w szczególności nie wytarty TPS czyli
potencjometr przepustnicy ,przepływomierz , połączenie oraz zawór filtra węglowego, uszczelki kolektora ssącego w dobrym stanie ,
[opcjonalnie : świece,przewody] falowania nie ma prawa być
w 1.6 sr
pozdrawiam

GOLF IV 1.6 SR 8V - problem z olejem

: pn wrz 16, 2013 20:01
autor: krzychu155
kolego niby urok ale u mnie falowania nie ma i z czego to wynika to sam nie wiem ;) co prawda mam go pół roku ale problemu z falowaniem nie miałem ;) tylko wysokie obroty bo się nie chciała przepustnica zaadaptować po czyszczeniu (sam nie wiem po co skoro nie było falowania i dławienia się tylko nuda sprawiła że to zrobiłem :D ) ale dałem radę jak kupiłem swój kabel :)

GOLF IV 1.6 SR 8V - problem z olejem

: pn wrz 16, 2013 23:23
autor: dawidow16
Witam.
Moja GOLFINA jakoś nie faluje na obrotach. Ale od jakiegos czasu zapala sie kontrolka oleju na wolnych obrotach a stan oleju na zimnym silniku jest w normie wielokrotnie bylo to sprawdzane :banghead: . Odwiedzilem wielu mechanikow ale zaden z nich nie potrafi odpowiedziec na to co sie z nim dzieje :kac: . Wydaje mi sie ze pompa pleju zaczna padac bo nawet zaworki glosniej chodza i powiem szczerze niepokoi mnie ten fakt. Moze wy byscie cos wiedzieli na ten temat :rozpacz:

GOLF IV 1.6 SR 8V - problem z olejem

: wt wrz 17, 2013 00:16
autor: krzychu155
na vagu nie masz błędów? i co się dzieje jak wkręcasz na obroty? gaśnie? czy na ciepłym na wolnych to samo? pompa koszt 100PLN ale bez sensu wymienić nie mając pewności

GOLF IV 1.6 SR 8V - problem z olejem

: wt wrz 17, 2013 17:45
autor: dawidow16
jak wkrece na obroty to gasnie. i najgorsze jest to ze dopiero po przejechaniu kilku km albo jak juz mocniej go krece to sie dzieje. wlasnie nie chcialbym tego robic zeby wymienic pompe bo jak sie okaze ze to nie to to bez sensu wydatek. to za ta 100 moge wymienic cos innego co naprawde jest powodem.

GOLF IV 1.6 SR 8V - problem z olejem

: wt wrz 17, 2013 17:59
autor: krzychu155
to najpierw VAG bo nic innego nie zrobisz, jak będziesz miał jakieś błędy to wtedy się sprawdzi co i jak

GOLF IV 1.6 SR 8V - problem z olejem

: wt wrz 17, 2013 22:45
autor: dawidow16
sprawdzimy ten temacik. wtedy napisze co i jak sie okazalo ale dziekowka za podpowiedz

GOLF IV 1.6 SR 8V - problem z olejem

: ndz lis 03, 2013 19:42
autor: ethe
Pobawię się trochę w górnika, ale przeglądając forum szukając innego problemu trafiłem tutaj i miałem w zasadzie podobny problem, że wszystko było fajnie mój AKL jeździł i palił pięknie ładnie i któregoś dnia w zawrotnym tempie wypił cały olej. Po uzupełnieniu oleju zaczął chodzić nie równo, nie palił na wszystkie gary (taki odgłos był), wymieniłem świece (na NGK), przewody WS, nie mogłem dojść co się dzieje, po przejechaniu krótkiej trasy znów upił sporo, oddałem do mechanika po ciężkiej walce, którą z nim przebyłem. Okazało się, że poleciał 4 gar, podobno przypadłość znana w tych silnikach. Rozwiązanie proste - remont, albo wymiana silnika. Padło na pierwszą opcję z racji na większą pewność naprawy (wymieniony silnik mógł mieć ten sam defekt). Wymienione kompleksowo: pierścienie cztery cyl., popychacze cztery cyl., zawór ssący/wydechowy 4-ty cyl., panewki korbowodowe, uszczelka pod głowicą, olej w silniku, filtr oleju, prowadnica zaworów cztery cyl., uszczelniacze cztery cyl. do tego szlifowanie głowicy i czyszczenie przepustnicy, problem zniknął i auto zaczęło jeździć jak trzeba. Mam nadzieje, że mnie nie oskubią za odkopanie tematu a komuś pomogę ;)