Strona 1 z 1

1.4 16v AXP EGR 17852 Error

: czw wrz 05, 2013 10:46
autor: rafau14
17852 Potencjometr recyrkulacji spalin G212, niedopuszczalna wartość sygnału.
zawór wymieniony na inny, używany (z allegro). nagar wkoło wyczyszczony (przepustnica przy okazji też). błąd po jednej przejażdżce (10-20km) wraca.
teraz moje pytanie: czy jest możliwość sprawdzenia "na sucho" działania zaworu? no bo wychodziłoby że zepsuty kupiłem.

1.4 16v AXP EGR 17852 Error

: czw wrz 05, 2013 10:58
autor: marcin7x5
Być może masz kłopoty z wiązką elektryczną w aucie. trzeba sprawdzic ciągłośc przewodów. Pytanie czy zrobiłes adaptację zaworu bo sama podmiana niczego nie zmienia.

Re: 1.4 16v AXP EGR 17852 Error

: czw wrz 05, 2013 12:21
autor: rafau14
tak, adaptacja przebiegła prawidłowo. Możesz mi wyjaśnić skąd dokąd sprawdzać przewody i czego szukać? (otarcia, przepalenie, zaśniedziałe kostki, złamany przewód - dobrze rozumiem? )
tak btw, czy ten błąd może powodować wzrost spalania?

1.4 16v AXP EGR 17852 Error

: czw wrz 05, 2013 13:04
autor: marcin7x5
trzeba zmierzyć opronośc przewodów między wtyczka a stykoami w sterowniku silnika - 1,5Ohm jezeli dobrze pamiętam- oraz oporność pomiędzy przewodamiw wiażce do EGR bo może być zwarcie między nimi. Tylko wtedy to raczej nie udałoby się zrobic adaptacji zaworu.
Może być tez tak, że winnym jest zaworek w filtrze par paliwa-sprawdź czy cyka cyklicznie czy cały czas.

Re: 1.4 16v AXP EGR 17852 Error

: czw wrz 05, 2013 18:28
autor: rafau14
no więc tak: cykanie jest więc ten zawór od paliwa o ktorym mówisz powinien pracować.

wymieniłem zawór egr na stary, potem znowu na ten zakupiony używany.
błąd ze skanu wywala 17812 basic settings not performed więc próbowałem adaptować ale
na obu ta sama sytuacja , blok 74 wartośći 0/0/0,94V/- tak jakby wogóle go nie widziało i nie podaje napięć, test oczywiscie nie rusza.
nie potrafie się obsługiwać dobrze miernikiem prądu: miedzy ktorymi pinami mam sprawdzic opornosc?
i jak dobrac sie do sterownika silnika żeby nic nie rozjebać a zmierzyć tą oporność?

i wraca pytanie, czy może po prostu oba zawory są popsute?
ten stary czyściłem benzyną, wd40, tłoczek się w nim ruszył jak nacisnalem go troche, czymś takim mogłem go zniszczyć?

1.4 16v AXP EGR 17852 Error

: pt wrz 06, 2013 14:30
autor: marcin7x5
Teoretycznie podając napięcie max do 5V powinienes sprawdzic czy zawór działa. Trzeba tylko sprawdzic na który pin je podac. Najlepiej jakby podawać w sposób regulowany tak jak robi to sterownik silnika czyli zawór otwiera się stopniowo w zależności od podanego napięcia. Byc może zawór działa ale tylko w skrajnych przypadkach czyli otwarty / zamknięty i stąd bład.

1.4 16v AXP EGR 17852 Error

: pt wrz 06, 2013 21:37
autor: PinkFloyd
wartości zerowe znaczy ze zawór nie działa