Strona 1 z 1

[mk4] 1.4 16v - Prośba o pomoc przy remoncie silnika

: pn sie 26, 2013 12:54
autor: thcleniu
Witam,
Jestem tutaj nowy więc proszę nie krzyczcie aby używać szukajki, bo robiłem to ale z marnym rezultatem...dlatego też zakładam ten temat ponieważ potrzebuję w miarę szybkiej pomocy :) Od razu zaznaczam że nie jestem profesjonalnym mechanikiem i nie robię tego dla zysku. Robię to dla mamy a za sobą mam już remont diesel'a renault ... robię bo to lubię.

do rzeczy... mam golfa IV 1.4 16V - silnik AXP i po 150tys km musiałem wymienić uszczelkę oraz oddać głowicę do naprawy (wymiana uszczelniaczy, planowanie, test szczelności). Dodatkowo wymieniam pierścienie ponieważ golf zżerał dużo oleju. Teraz czas aby wszystko złożyć ale brakuje mi parę informacji które wydają mi się dosyć ważne podczas składania silnika...zacznijmy od dołu silnika

- miska olejowa: jakim momentem przykręcać śruby i w jakiej kolejności? 20Nm? przy misce są dwie śruby ulokowany przy kole zamachowym do których dostęp jest delikatnie mówiąc utrudniony (narzędzie wchodzi przez otwór od dołu pod kątem) - jaki jest "fachowy" sposób odkręcania/dokręcania tych dwóch śrub?

- korbowody - jakim momentem skręcamy korby? 30Nm i 90stopni? znalazłem takie dane ale dla 1.9.
- co do pierścieni...po raz pierwszy zakładam pierścień olejowy trzyczęściowy - jakieś rady co do montażu? ta sprężynka jakoś sama się ułoży podczas ściskania?

- głowica - tutaj wszystko jasne 30Nm + 2x90stopni w kolejności jak na instrukcji od uszczelki

- pokrywa głowicy - no właśnie...jaki moment dokręcania śrub i kolejność? znalazłem coś że moment to 10Nm ...i tyle? a kolejność? jak nałożyć silikon?

z góry dziękuję za pomoc

[mk4] 1.4 16v - Prośba o pomoc przy remoncie silnika

: wt sie 27, 2013 11:10
autor: grg474
thcleniu pisze:- jaki jest "fachowy" sposób odkręcania/dokręcania tych dwóch śrub?
jest do tego odpowiedni klucz - bardzo długi - coś takiego jak tu przykładowy link - możesz też poszukać bardzo długiego klucza imbus - może ten sięgnie, tylko czy jest zakończony kulką link
thcleniu pisze:po raz pierwszy zakładam pierścień olejowy trzyczęściowy -
ja polecam wersję zwykłą a nie 3częsciową (sam takie zamontowałem i z pozytywnym skutkiem w AKQ)- nie będzie potem spijał oleju
na pozostałe pytania - daj maila na pw - wyślę ci instrukcję

Re: [mk4] 1.4 16v - Prośba o pomoc przy remoncie silnika

: śr sie 28, 2013 10:33
autor: thcleniu
grg474 pisze: na pozostałe pytania - daj maila na pw - wyślę ci instrukcję
dziękuję za pomoc

[mk4] 1.4 16v - Prośba o pomoc przy remoncie silnika

: śr sie 28, 2013 13:55
autor: grg474
napisz jak zrobisz - jaki efekt końcowy i jak finansowo się zakończyła cała akcja

[mk4] 1.4 16v - Prośba o pomoc przy remoncie silnika

: śr wrz 18, 2013 13:44
autor: thcleniu
witam,
efekt końcowy jest w porządku ... samochód jak na razie mało przejechał więc trudno cokolwiek więcej powiedzieć, bo usuwam teraz rdze, a co do kosztów to wyszło prawie 900zł - miałem dodatkowe koszty związane z termostatem.

Głowica naprawa i sprawdzenie 270zł
Pierścienie Kolbenschmidt 171zł
Panewki KSch ok 60zł
uszczelka głowica 103
uszczelka kolektor 13
silikon do miski 28
filtr oleju + olej 94
płyn do chłodnicy 45
termostat 58
kruciec termostatu 12
czujnik temp-chłodnica ok 24