Strona 1 z 1

Dlaej stuka po wymianie 16 popychaczy hydraulicznych

: czw lip 04, 2013 20:58
autor: rafcikkkk
Witam,
mam VW Bora 1.4 16V z 2000r. i mam problem z klekotaniem silnika. Po wymianie wszystkich popychaczy hydraulicznych dalej coś mi stuka w silniku. Stuki przestają tylko wtedy gdy pompuje hamulcem nożnym (gdy działa serwo). Może ktoś wie co jest tego przyczyną?
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Dlaej stuka po wymianie 16 popychaczy hydraulicznych

: czw lip 04, 2013 21:22
autor: XV2
Możesz to nagrać ?

Re: Dlaej stuka po wymianie 16 popychaczy hydraulicznych

: sob lip 06, 2013 18:00
autor: oldstaszek
rafcikkkk pisze:Witam,
mam VW Bora 1.4 16V z 2000r. i mam problem z klekotaniem silnika. Po wymianie wszystkich popychaczy hydraulicznych dalej coś mi stuka w silniku. Stuki przestają tylko wtedy gdy pompuje hamulcem nożnym (gdy działa serwo). Może ktoś wie co jest tego przyczyną?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Za mało oleju dopływa w stosunku do odpływającego - kanały zaszlamowane lub wydatek pompy oleju.
Nie znam na tyle tego silnika - może ma zaworek regulujący ciśnienie na szklanki.
Pompując pedałem dodajesz powietrza i obroty idą w górę - wydatek oleju też rośnie zgodnie z obrotami.
Na jakim oleju eksploatujesz - oznaczenie.
:pub:

Dlaej stuka po wymianie 16 popychaczy hydraulicznych

: sob lip 06, 2013 20:01
autor: BolekLodz
oldstaszek pisze:Za mało oleju dopływa w stosunku do odpływającego
Dopływa do czego? I co ma działanie serwa hamulcowego do oleju?

Re: Dlaej stuka po wymianie 16 popychaczy hydraulicznych

: sob lip 06, 2013 20:33
autor: oldstaszek
BolekLodz pisze:
oldstaszek pisze:Za mało oleju dopływa w stosunku do odpływającego
Dopływa do czego? I co ma działanie serwa hamulcowego do oleju?
Nie wiesz? - dziwne...
Więc po kolei:
silnik pracuje, pompa olejowa tłoczy olej w ilościach takich jakie wynikają z jej wydajności przy obrotach np. biegu jałowego.
Pomijam inne kierunki rozpływu tłoczonego oleju - pozostaję tylko przy hydraulicznych popychaczach zaworów.
Olej jest tłoczony kanałami wykonanymi w głowicy do tzw. szklanek w określonej ilości, zależnej od aktualnych obrotów silnika.
Następuje napełnienie szklanek a więc kasacja luzów. Olej wypływa kalibrowanym otworem ze szklanek a także na złożeniu dwóch elementów szklanki.
Jeżeli ilość oleju jaka może wyjść ze szklanki jest większa niż jej napełnianie w sekwencji czasowej - masz stukanie.
Niektóre silniki mają w głowicy zaworek regulacji wydatku - cel: zapobiegnięcie podpieraniu zaworów na wysokich obrotach.
Serwo - naciśniesz kilka razy pedał hamulca w benzynowcu to pewnie zauważysz że czegoś rosną obroty silnika - zgadnij powód...

Na marginesie:
Mój post był sugestią skierowaną do inicjatora wątku i od niego oczekuję uszczegółowienia.
"stukające szklanki" - ten temat jest żelaznym na wszystkich forach samochodowych.
:pub:

Dlaej stuka po wymianie 16 popychaczy hydraulicznych

: ndz lip 07, 2013 21:58
autor: grg474
oldstaszek pisze:Serwo - naciśniesz kilka razy pedał hamulca w benzynowcu to pewnie zauważysz że czegoś rosną obroty silnika - zgadnij powód...
serwo jest układem podciśnieniowym - w benzynie ten układ często jest podpięty do kolektora ssącego - kilkakrotne naciśnięcie hamulca powoduje spadek podciśnienia a więc zmiany w składzie mieszanki - ten sam efekt uzyskasz odpinając wogóle wężyk podciśnienia - powstaje tzw. lewe powietrze - zafałszowanie wyniku a wiec podniesienie obrotów.
Czytałem ten wywód na temat oleju i też się zastanawiam czy prawidłowo dumasz czy też nie jest to związane nie z ilością oleju i ciśnieniem a raczej z ustawieniem rozrządu - kiedy w starszych silnikach dałeś za dużo gazu w porównaniu do obciążenia i obrotów "zagrały zawory" nawet jak luz zaworowy był kasowany płytkami. Pytanie czy w tym przypadku nie jest podobni e- grają zawory bo ustawienie rozrzadu jest nieprawidłowe.
Zakładając że jednak Ty masz rację to wystarczyłby pomiar ciśnienia oleju przy wolnych obrotach i przy deptaniu hamulcem bo skoro reakcja dźwiękowa następuje to różnica wciśnięciu też by musiałaby być wyraźna

Re: Dlaej stuka po wymianie 16 popychaczy hydraulicznych

: pn lip 08, 2013 18:14
autor: rafcikkkk
XV2 pisze:Możesz to nagrać ?

Re: Dlaej stuka po wymianie 16 popychaczy hydraulicznych

: pn lip 08, 2013 19:30
autor: Fafik258
rafcikkkk pisze:
XV2 pisze:Możesz to nagrać ?
Jak Twój tak chodzi jak na filmiku to moim zdaniem na bank piston slap, kolbenkipper jak zwał tak zwał. Tłok napierdziela o cylinder

Dlaej stuka po wymianie 16 popychaczy hydraulicznych

: pn lip 08, 2013 20:24
autor: XV2
Zrób test :

Podnoś fajki od świece i zobacz czy na wszystkich zmieni się praca silnika.

Dlaej stuka po wymianie 16 popychaczy hydraulicznych

: pn lip 08, 2013 21:01
autor: Fafik258
Tu masz książkowy przykład. Porównaj sobie. Szczególnie przy schodzeniu z obrotów na samej końcówce zaklekocze i na wolnych obrotach
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]