1.6 FSI typ BAD - poważne PROBLEMY
: wt cze 25, 2013 11:38
Witam serdecznie,
Kilka razy forum mi pomogło w moich zmaganiach z Golfem, mam nadzieje że i tym razem z waszą pomocą uda mi się doprowadzić go do porządku. Tym bardziej że żonka zaplanowała wyjazd na urlop za tydzień a samochód odmówił posłuszeństwa.
Opis samochodu:
VW GOLF 2003 Variant, silnik BAD 1.6 FSI, przebieg 210 000 km.
Objawy:
Silnik zaczął tracić moc, strasznie trzęsie się na wolnych obrotach i czuć czasami w kabinie paliwo.
Żadna kontrolka od silnika się nie pali, Status też pokazuje na Fisie - OK
Rozrząd wymieniany był przy 156 000 km
Regulator klap kolektora dolotowego wymieniany był przy 175 000 km.
Cewki zapłonowe na 3 i 4 cyl wymieniane były przy 185 000 km
Po podłączeniu pierwszy raz do komputera, pojawiły się następujące błędy:
16684 - Losowe wypadanie zapłonu brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
16687 - Brak zapłonu cylinder 3 -brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
17699 - Czujnik temperatury silnika - sygnał za duzy brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
16500 - Czujnik temperatury silnika zakres/mozliwosci brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
17477- Czujnik tlenków azotu - regulacja podgrzewania - zwarcie do masy brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
17440 - Czujnik tlenków azotu - sygnał za duzy brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
17763 Cewka/sterownik zapłonu cylinder 1 - przerwa brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
16688 Brak zapłonu cylinder 4 brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
Rok temu wymieniałem dwie cewki zapłonowe bo padły, więc teraz sprawdziłem wszystkie, okazało się że cewka na 3 cylindrze znowu padła.
Po wymianie cewki, włączeniu silnika, nic się nie zmieniło, przy uderzeniu palcem w jedną z cewek nagle silnik zgasł i wywaliło bezpiecznik od silnika.
Po skasowaniu w/w błędów i ponownym podłączeniu do kompa, wyskoczyły następujące błędy:
17699 - Czujnik temperatury silnika - sygnał za duży brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17477 - Czujnik tlenków azotu - regulacja podgrzewania - zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16684 - Losowe wypadanie zapłonu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16687 - Brak zapłonu cylinder 3 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Silnik dalej się telepie, a po ponownym skasowaniu błędów i przeskanowaniu, ten błąd z zapłonem na 3 cylindrze raz jest a raz go nie ma, a jeszcze innym razem pisze że jest to błąd sporadyczny.
Co do czujnika temperatury, zauważyłem że przy wentylatorze jest włożona wtyczka (taka trójkątna) z odciętymi 3 przewodami (czerwony, czerwono-czarny, czerwono-biały). Ale to chyba nie jest przyczyna bo silnik wcześniej chodził jak złoto, a ta wtyczka była odcięta od zawsze. Wentylator po prawej stronie chodzi cały czas, zaraz po włączeniu zapłonu.
Wcześniej czyściłem przepustnicę potem chciałem zrobić jej adaptację, ale nie mogłem tego zrobić bo cały czas był błąd tego czujnika, więc tak zostało.
Możecie coś poradzić, podpowiedzieć, pomóc?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje, bo urlop już zaplanowany a tu lipa nie ma jak jechać.
Pozdrawiam wszystkich.
Kilka razy forum mi pomogło w moich zmaganiach z Golfem, mam nadzieje że i tym razem z waszą pomocą uda mi się doprowadzić go do porządku. Tym bardziej że żonka zaplanowała wyjazd na urlop za tydzień a samochód odmówił posłuszeństwa.
Opis samochodu:
VW GOLF 2003 Variant, silnik BAD 1.6 FSI, przebieg 210 000 km.
Objawy:
Silnik zaczął tracić moc, strasznie trzęsie się na wolnych obrotach i czuć czasami w kabinie paliwo.
Żadna kontrolka od silnika się nie pali, Status też pokazuje na Fisie - OK
Rozrząd wymieniany był przy 156 000 km
Regulator klap kolektora dolotowego wymieniany był przy 175 000 km.
Cewki zapłonowe na 3 i 4 cyl wymieniane były przy 185 000 km
Po podłączeniu pierwszy raz do komputera, pojawiły się następujące błędy:
16684 - Losowe wypadanie zapłonu brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
16687 - Brak zapłonu cylinder 3 -brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
17699 - Czujnik temperatury silnika - sygnał za duzy brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
16500 - Czujnik temperatury silnika zakres/mozliwosci brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
17477- Czujnik tlenków azotu - regulacja podgrzewania - zwarcie do masy brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
17440 - Czujnik tlenków azotu - sygnał za duzy brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
17763 Cewka/sterownik zapłonu cylinder 1 - przerwa brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
16688 Brak zapłonu cylinder 4 brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
Rok temu wymieniałem dwie cewki zapłonowe bo padły, więc teraz sprawdziłem wszystkie, okazało się że cewka na 3 cylindrze znowu padła.
Po wymianie cewki, włączeniu silnika, nic się nie zmieniło, przy uderzeniu palcem w jedną z cewek nagle silnik zgasł i wywaliło bezpiecznik od silnika.
Po skasowaniu w/w błędów i ponownym podłączeniu do kompa, wyskoczyły następujące błędy:
17699 - Czujnik temperatury silnika - sygnał za duży brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17477 - Czujnik tlenków azotu - regulacja podgrzewania - zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16684 - Losowe wypadanie zapłonu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16687 - Brak zapłonu cylinder 3 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Silnik dalej się telepie, a po ponownym skasowaniu błędów i przeskanowaniu, ten błąd z zapłonem na 3 cylindrze raz jest a raz go nie ma, a jeszcze innym razem pisze że jest to błąd sporadyczny.
Co do czujnika temperatury, zauważyłem że przy wentylatorze jest włożona wtyczka (taka trójkątna) z odciętymi 3 przewodami (czerwony, czerwono-czarny, czerwono-biały). Ale to chyba nie jest przyczyna bo silnik wcześniej chodził jak złoto, a ta wtyczka była odcięta od zawsze. Wentylator po prawej stronie chodzi cały czas, zaraz po włączeniu zapłonu.
Wcześniej czyściłem przepustnicę potem chciałem zrobić jej adaptację, ale nie mogłem tego zrobić bo cały czas był błąd tego czujnika, więc tak zostało.
Możecie coś poradzić, podpowiedzieć, pomóc?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje, bo urlop już zaplanowany a tu lipa nie ma jak jechać.
Pozdrawiam wszystkich.