Strona 1 z 1

1.8T problem z olejem i turbo

: śr cze 19, 2013 01:01
autor: hamannpl
witam wszystkich, posiadam MK 4 1.8T AUM 2001 170tys przeb. Pierwszy problem to taki że od pewnego czasu wydaje mi sie że auto słabiej sie wkręca na obroty, podłączyłem go vasem i zadnych błędów, podczas przyspieszania nie czuc już tego fajnego momentu kiedy po załączeniu turbo auto wyrywa do przodu. Silnik pracuje normalnie nie kopci nie zuzywa grama oleju nie wiem co robić?...
Drugi problem to taki iz po włączeniu zapłonu po ok 5sec wyskakuje mi na duzym fisie czerwona konefka i napis STOP OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. Po odpaleniu komunikat gasnie i auto jedzie normalnie żadnych błedów w sterowniku silnika, dodam ,że ten problem mam od samego poczatku posiadania auta czyli ponad rok, auto było u różnych mechaników i nikt nie jest wstanie wskazac przyczyny. Sam doszedłem do tego ,że ktoś dolutował przewód do czujnika cisnienia oleju i podłączył go pod srubkę od pokrywy zaworów. Po odłączeniu tegoż kabelka komunikat na włączonym zapłonie nie pojawia sie natomiast kiedy auto sie rozgrzeje zaczyna nierówno pracowac traci moc i wyskakuje ten sam komunikat. Podejrzewam że może cos byc nie tak z pompa oleju dziwi mnie natomiast to że na podłaczonym kabelku wszystko jest ok. Czy jest mozliwe to aby w momencie kiedy auto zaczyna wariowac i podłacze dodatkwy kabel do czujnika sterownik dostanie informacje że cisnienie jest ok i silnik zacznie pracowac normalnie? dodam że czujnik załozyłem nowy i nic. Prosze o wszelkie porady bo juz sam nie wiem co robić...pozdrawiam

1.8T problem z olejem i turbo

: śr cze 19, 2013 07:23
autor: Fafik258
Ciśnienie oleju przez ten rok jak masz problemy sprawdzałeś?

1.8T problem z olejem i turbo

: śr cze 19, 2013 09:56
autor: hamannpl
ciśnienie było sprawdzane ale na podpiętym dodatkowym kabelku ponieważ wtedy jeszcze nie wiedziałem o jego istnieniu więc podczas tej próby wszystko było ok, mechanik stwierdził że jest w porządku. Nie było natomiast sprawdzane w momencie kiedy silnik zaczyna nierówno pracować. Nie wiem czy jest jakaś zależność ale wiadomo że podczas sprawdzania ciśnienia czujnik jest wykręcony więc ten dodatkowy kabel nie powinien odgrywać roli...

1.8T problem z olejem i turbo

: śr cze 19, 2013 10:40
autor: Fafik258
hamannpl pisze:podczas sprawdzania ciśnienia czujnik jest wykręcony więc ten dodatkowy kabel nie powinien odgrywać roli...

dokładnie, nie odgrywa. Czyli co? Wychodziło by, że jest jakiś problem z masą?

1.8T problem z olejem i turbo

: śr cze 19, 2013 11:31
autor: grandi
Czy silnik dosć głośno pracuje?

1.8T mają to do siebie że jak nie zmienisz w porę oleju to zatyka smok , spotkałem się z tym w 2 autach , płukanka likli moli przed zmianą oleju miska w dół do czyszczenia, smok też , świezy olej dobre filtry i powinno być wszystko ok

1.8T problem z olejem i turbo

: śr cze 19, 2013 22:48
autor: hamannpl
silnik pracuje normalnie a jak odłącze kabel to zaczyna nierówno chodzić, po podłaczeniu wszystko jest ok.

duża niewiadoma, za 3tyś bedę wyminiał olej więc zdejme miske wymienie pompe i zobaczę czy coś pomoże, narazie muszę znależć schemat połączeń do kompa i sprawidzić czy nie jest gdzieś przerwany kabel..

1.8T problem z olejem i turbo

: pt cze 28, 2013 23:26
autor: hamannpl
problem rozwiazany...dzisiaj nie wytrzymałem i postanowiłem zrzucić miske i tak jak kolega grandi napisał smok zatkany pełno gumowych okruchów, okruchy te pochodziły z resztek gumowych przewodów od odmy. Kiedy kupiłem samochód rok temu troszke nierówno pracował i telepało budą , wtedy tez postanowiłem dokładnie przyjrzec sie osprzętowi silnika i znalazłem poparciałe i dziurawe przewody od odmy które ktos pokleił izolacją( oczywiście zamieniłem na nowe i problem telepania ustał). Dosłownie w tym samym czasie dostrzegłem ten dodatkowy dolutowany kabelek do czujnika cisnienia oleju ale nie wiedziałem jeszcze co jest , ponieważ miałem uszkodzony FIS i nie widziałem co wyswietla. Problem zauwazyłem po wymianie Fisa i walczyłem z nim do dziś. Okazało sie że ten dodatkowy kabelek dawał cały czas stałą masą dlatego komunikat świecił się na zapłonie a po uruchomieniu silnika gasł. Prawie rok jezdziłem z kulejacym cisnieniem oleju, najlepsze jest to że mierzyłem cisnienie i akurat podczas pomiaru było prawidłowe....