Prawdopodobne uszkodzenie termostatu.
: śr maja 29, 2013 02:10
Witam,
od niedawna jestem posiadaczem MK4 benzyna, 1,6 16v 105kM; mój problem polega na utrzymaniu pełnego pionu, 90* temperatury silnika. Motor stosunkowo szybko łapie temperaturę i ładnie grzeje. Występują jednak wahania temperatury na wskazówce. Podczas jazdy z ekonomiczną prędkością koło 70km/h silnik ładnie trzyma temperaturę w pionie. Jeśli jednak trochę mocniej mu przycisnę i wytracam prędkość na biegu, bez gazu (trójeczka, koło 3,5-4k obrotów) to wskazówka momentalnie zaczyna opadać - nie są to duże różnice, w skali kąta mamy koło 85*. To samo tyczy się sytuacji, gdy jadę z dużą prędkością koło 130km/h i puszczę choć na chwilę zdejmę nogę z gazu. Jak dodaję gazu wskazówka wędruje z powrotem do pionu. Podczas postoju, z nawiewem na 3/4 ciepła, drugi poziom temperatura elegancko stoi w pionie. Nie znam nikogo, kto posiada Golfa z takim samym motorem więc nie mogę sprawdzić, w sieci też zbyt wiele na ten temat nie wyczytałem. Czy jest to objaw zupełnie normalny, czy jednak silnik powinien zachowywać temperaturę 90* praktycznie cały czas po zagrzaniu się? Mnie ta wskazówka wędruje od 85-90*.
Jeśli ktoś z forumowiczów posiada taki sam motor to proszę o odpowiedź jak jest u niego. Termostat to niedroga rzecz, jednak fajnie byłoby mieć pewność, że jest uwalony, zanim go wymienię.
Temperatura powietrza to koło 13-16 stopni, także zimno nie jest i trochę obawiam się, co będzie na zimę.
Mam świadomość, że samochód wytraca temperaturę podczas hamowania silnikiem, jednak w żadnym innym pojeździe tego nie zaobserwowałem, a przynajmniej nie tak szybko, po przejechaniu 60-70 metrów wskazówka zaczyna opadać.
Pozdrawiam
od niedawna jestem posiadaczem MK4 benzyna, 1,6 16v 105kM; mój problem polega na utrzymaniu pełnego pionu, 90* temperatury silnika. Motor stosunkowo szybko łapie temperaturę i ładnie grzeje. Występują jednak wahania temperatury na wskazówce. Podczas jazdy z ekonomiczną prędkością koło 70km/h silnik ładnie trzyma temperaturę w pionie. Jeśli jednak trochę mocniej mu przycisnę i wytracam prędkość na biegu, bez gazu (trójeczka, koło 3,5-4k obrotów) to wskazówka momentalnie zaczyna opadać - nie są to duże różnice, w skali kąta mamy koło 85*. To samo tyczy się sytuacji, gdy jadę z dużą prędkością koło 130km/h i puszczę choć na chwilę zdejmę nogę z gazu. Jak dodaję gazu wskazówka wędruje z powrotem do pionu. Podczas postoju, z nawiewem na 3/4 ciepła, drugi poziom temperatura elegancko stoi w pionie. Nie znam nikogo, kto posiada Golfa z takim samym motorem więc nie mogę sprawdzić, w sieci też zbyt wiele na ten temat nie wyczytałem. Czy jest to objaw zupełnie normalny, czy jednak silnik powinien zachowywać temperaturę 90* praktycznie cały czas po zagrzaniu się? Mnie ta wskazówka wędruje od 85-90*.
Jeśli ktoś z forumowiczów posiada taki sam motor to proszę o odpowiedź jak jest u niego. Termostat to niedroga rzecz, jednak fajnie byłoby mieć pewność, że jest uwalony, zanim go wymienię.
Temperatura powietrza to koło 13-16 stopni, także zimno nie jest i trochę obawiam się, co będzie na zimę.
Mam świadomość, że samochód wytraca temperaturę podczas hamowania silnikiem, jednak w żadnym innym pojeździe tego nie zaobserwowałem, a przynajmniej nie tak szybko, po przejechaniu 60-70 metrów wskazówka zaczyna opadać.
Pozdrawiam