2.0 AQY - problem z... prosze o porade

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kuciak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 21:11
Lokalizacja: Gdańsk

2.0 AQY - problem z... prosze o porade

Post autor: kuciak » pn maja 20, 2013 22:56

czesc..
nie wiem czy odpowiedni dzial bo to i benzyna i lpg i elektryka;/


mam pewien problem z moim gofrem:
GOLF 4 2.0 aqy - PB+LPG (gaz jeszcze na gwarancji).. przebieg: 220 000 km.. gaz zalozony przy 202 000 km

postaram sie opisac najonszerniej jak sie da..


pewnego dnia stojac w korku jak sie silnik nagrzal zaczal dziwnie chodzic jakby na 3 gary, zaczal sie trzasc - ale dojechalem do roboty zgasilem silnik i po 8 h bylo juz okey.. potem bylo z 2 miesiace spokoju.. myslalem ze moze jakis felerny gaz albo cos.. postanowilem odczytac bledy vagiem:

17584 Korekcja lambda katalizator strona 1 - przekroczona granica
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17536 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16686 Brak zapłonu cylinder 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16686 Brak zapłonu cylinder 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
1115 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


skasowalem bledy i po 2och miesiacach powrocilo znow. pokazaly sie znow bledy:

17584 Korekcja lambda katalizator strona 1 - przekroczona granica
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16686 Brak zapłonu cylinder 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16686 Brak zapłonu cylinder 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
1115 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16687 Brak zapłonu cylinder 3
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16688 Brak zapłonu cylinder 4
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

zgasilem auto i podczas ponownego rozruchu po pracy znow bylo okey.


teraz za 3cim razem bylo troche inaczej..
silnik sie nagrzal i znow zaczelo go trzasc i chodzil jak kosiarka czyli nie na wszystkich cylindrach, brak mocy i takie uczucie duszenia silnika.. po 2 dniach stania odpalilem rano i znow to samo nawet na zimnym, jednak jak go przegazowalem tak do 4,5 tys. obr/min to juz jechal dobrze i rowno nawet sie nie zajaknal na chwilke...

jutro odczytam bledy vagiem moze cos nowego wykaze..



co udalo mi sie wydedukowac i doczytac z forum (nie chce wyrzucac kasy na czesci ktore sie okaza ze sa dobre):

= skoro na zimnym i na cieplym tez pokazuje to samo - to nie jest to raczej wina gazu jak niektorzy pisza ze wina wtryskiwaczy,
= problem z kablami lub swiecami (swiece - wymieniane ok 15 tys. temu na ngk podczas instalacji lpg === co do kabli nie wiem (zakupilem go juz z gazem) musze sprawdzic w weekend bo wszystko jest schowane pod kolektorem, ale wygladaja na stare, moze jeszcze fabryka)
= moze to cewka ale nie umiem sprawdzic omomierzem.. moze podjade do jakiegos elektryka i sprawdzi uzwojenie,



prosze o pomysly i jakies sugestie moze ktos mial cos podobnego.. kazda rada mile widziana

z gory dzieki za pomoc

pozdrawiam



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

2.0 AQY - problem z... prosze o porade

Post autor: sebekgolf » wt maja 21, 2013 00:02

Sprawdź kable i świece ( najlepiej zrób podmiankę od kogoś żebyś niepotrzebnie nie kupował), ale ja to obstawiam. U kumpla w Polo mieliśmy takie same błędy ( tyle że on nie ma LPG) i po wymianie kabli i świec wróciło do normy. Co do świec, NGK wcale jakieś super nie są.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

2.0 AQY - problem z... prosze o porade

Post autor: marcin7x5 » wt maja 21, 2013 14:00

Skoro masz błędy z wypadaniem zapłonów to w pierwszej kolejności do sprawdzenia świece i przewody ew cewki na świecach.



Awatar użytkownika
Sebekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt gru 28, 2010 20:28
Lokalizacja: Tarnowskie góry

2.0 AQY - problem z... prosze o porade

Post autor: Sebekk » śr maja 22, 2013 22:30

Ja miałem podobne objawy u siebie. tylko że wypadał zapłon na 1 i 4 cylindrze. Okazało się żę przetarty kabel do świecy z 1 cylindra i niestety cewka już też byla na umarciu.



uzar007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw lut 28, 2013 00:48

2.0 AQY - problem z... prosze o porade

Post autor: uzar007 » ndz maja 26, 2013 01:06

Mam taki sam silnik i polecam Ci wymienić kable na NGK lub Bosha i dodatkowo uszczelinić sylikonem wysokotemperaturowym kolektor ssący. U mnie to pomogło a miałem podobny problem do twojego a gdy to zrobiłem jest o niebo lepiej tylko ,że ja załozyłem kable Sentecha i nie jestem z nich zadowolony.



Awatar użytkownika
kuciak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 21:11
Lokalizacja: Gdańsk

2.0 AQY - problem z... prosze o porade

Post autor: kuciak » śr cze 19, 2013 22:43

witam,
wymienilem kable na beru takie same jak dawala fabryka.. bledy skasowane i nie ma ich za to pojawily sie nowe bledy -- mysle ze ciagle chodzi o to samo.. bo objawy sa takie same jak na poczatku.

bledy z dzisiaj :-(

16806 Główny katalizator poniżej progu wydajności strona 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
540 Czujnik spalania stukowego 2 -G66
sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY
16725 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2- zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
524 Czujnik spalania stukowego 1 -G61
sygnał za mały
16556 System zbyt bogaty (strona 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17536 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

nalezy wymienic czujnik spalania stukowego? a co z tym polozeniem walka rozrzadu??
prosze o pomoc..



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

2.0 AQY - problem z... prosze o porade

Post autor: sebekgolf » czw cze 20, 2013 06:59

Zrzuć pokrywę rozrządu i sprawdź czy ci przypadkiem rozrząd o 1 ząbek nie przeskoczył. W niektórych autach ( nie wiem jak w VW bo z benzynowymi tej marki za wiele do czynienia nie miałem) silnik będzie dalej pracował ale kulawo. Zrobiłbym też pomiar kompresji aby wykluczyć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą aczkolwiek wtedy najczęściej silnik się mocno grzeje. Sprawdź też w blokach pomiarowych wskazania sondy lambda ale podczas pracy silnika na benzynie ( silnik musi być zagrzany, bo jak jest zimny to komp daje więcej paliwa i wskazania będą takie, że ma cały czas bogatą mieszankę). Zastanawia mnie ten czujnik wałka rozrządu. Jeśli czasem nie ma sygnału to też mogą się cuda dziać. Jak masz możliwość od kogoś pożyczyć 100% pewny czujnik, to podmień go na próbę. Ja osobiście spotkałem się też z oberwaną wtyczką na czujniku położenia wału silnika. Czasami silnik chodził, a czasami przerywał i działy się cuda. Kilka dni minęło nim z kumplem doszliśmy co jest grane.

Zacznij od sprawdzenia rozrządu i podmiany czujnika. Jeśli po podmianie czujnika wałka rozrządu problem zniknie to już wiesz co jest nie tak. Jeśli po podmianie dalej będzie się pojawiał błąd czujnika to musiałbyś znaleźć kogoś z oscyloskopem w twojej okolicy i lecieć po kolei od czujnika do kompa na wtyczkach, sprawdzając czy sygnał dochodzi taki jak powinien ( to pozwoli ci określić, czy gdzieś nie ma problemów z kablami/kostkami).

Jak garniesz czujnik wałka to mogą zniknąć pozostałe problemy, bo jeśli wypada zapłon, to paliwo jest wywalane do wydechu i jak dostanie potem zapłonu to masz mały wybuch w wydechu i to może wychwytywać czujnik spalania stukowego.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości