1,6 AKL jak działa układ chłodzenia ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1,6 AKL jak działa układ chłodzenia ?
Witam,
Czy termostat w silniku akl otwiera się dopiero jak gorący płyn przepłynie przez chłodnicę i dolnym wężem dotrze do krućca w którym termostat się znajduje ? czy otwiera się w momencie gdy w bloku silnika płyn się nagrzeje do tych 87 stopni i puszcza gorący płyn na chłodnicę?
Pytam, bo przy obecnych temperaturach oscylujących w okolicy - 3 stopni, po przejechaniu trasy 35 km chłodnica jest zimna, dolny wąż też jest zimny, więc silnik pracuje cały czas na małym obiegu, czy to jest normalny objaw? Pod korkiem oleju robi się masło ( nie jeżdżę na krótkich dystansach - codziennie do pracy 35 km). Dodam że na zegarze po przejechanych 5 km jest idealne 90 stopni.
Czy termostat w silniku akl otwiera się dopiero jak gorący płyn przepłynie przez chłodnicę i dolnym wężem dotrze do krućca w którym termostat się znajduje ? czy otwiera się w momencie gdy w bloku silnika płyn się nagrzeje do tych 87 stopni i puszcza gorący płyn na chłodnicę?
Pytam, bo przy obecnych temperaturach oscylujących w okolicy - 3 stopni, po przejechaniu trasy 35 km chłodnica jest zimna, dolny wąż też jest zimny, więc silnik pracuje cały czas na małym obiegu, czy to jest normalny objaw? Pod korkiem oleju robi się masło ( nie jeżdżę na krótkich dystansach - codziennie do pracy 35 km). Dodam że na zegarze po przejechanych 5 km jest idealne 90 stopni.
1,6 AKL jak działa układ chłodzenia ?
jak w silniku temperatura uzyska wartość potrzebną do tego aby termostat się otworzył ( około 90 stopni ) to termostat się otwiera i puszcza płyn na chłodnicę , masz wtedy duży obieg , jeśli w dużym obiegu temperatura osiąga powyżej 90 stopni to termo wyłącznik w chłodnicy włącza wentylator , skoro po przejechaniu 35 kilometrów nadal masz zimną chłodnicę to prawdopodobnie masz coś nie tak z termostatem , tylko dziwne jest to że wskaźnik temperatury masz na 90 stopni , co świadczy że wszystko jest ok , najlepiej jakbyś autko porządnie przegonił i wtedy zobaczył co się będzie działo
Re: 1,6 AKL jak działa układ chłodzenia ?
jeśli czujnik wskaźnika i czujnik do sterownika jest w jednej obudowie ( w króćcu z prawej strony silnika ) to powinien pokazywać 90 stopni, mimo, że chłodnica jest zimna ? górny wąż który idzie z króćca do chłodnicy jest gorący, pęd powietrza podczas jazdy schładza chłodnicę, dlatego jest zimna - dobrze piszę? czy jest to efekt uszkodzonego termostatu i chłodnica mimo, że schładzana, powinna być ciepła/ gorąca? wczoraj ,na postoju , przy - 5 stopniach po jakimś czasie chłodnica zrobiła się gorąca, aż do załączenia pierwszego biegu wentylatora.
1,6 AKL jak działa układ chłodzenia ?
przyjdą cieplejsze dni i termostat bedzie hulał wszystko jest ok póki co :)sam zobaczysz "_
w autku masz cieplutko i sucho wiec nie masz powodów do niepokoju skoro wskaznik temp stoi dęba na 90
w autku masz cieplutko i sucho wiec nie masz powodów do niepokoju skoro wskaznik temp stoi dęba na 90
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
1,6 AKL jak działa układ chłodzenia ?
jeśli termostat masz na pompie wody na dole silnika obok pasków to jest wszystko ok.
Gorący płyn wychodzi z głowicy wprost na czujnik temperatury w króćcu. Następnie leci na chłodnicę (tam jest w zimie mocno schładzany) i wędruje dolnym wężem na termostat który ma tylko powolny obieg bo płyn jest zimny. Wszystko jest tak jak powinno. Jest on na tyle uchylony żeby silnik miał max 90*. A na postoju gdy chłodnica niema takiego przewiewu, płyn swobodnie ją rozgrzewa aż dojdzie do termostatu który się otworzy i wielkim pędem pociągnie gorący płyn na chłodnicę i czujnik w niej dzięki czemu włącza się wentylator. Gdy już płyn spadnie poniżej osiemdziesięciu kilku stopni wentylator się wyłącza i termostat przymyka. I tak w koło...
Gorący płyn wychodzi z głowicy wprost na czujnik temperatury w króćcu. Następnie leci na chłodnicę (tam jest w zimie mocno schładzany) i wędruje dolnym wężem na termostat który ma tylko powolny obieg bo płyn jest zimny. Wszystko jest tak jak powinno. Jest on na tyle uchylony żeby silnik miał max 90*. A na postoju gdy chłodnica niema takiego przewiewu, płyn swobodnie ją rozgrzewa aż dojdzie do termostatu który się otworzy i wielkim pędem pociągnie gorący płyn na chłodnicę i czujnik w niej dzięki czemu włącza się wentylator. Gdy już płyn spadnie poniżej osiemdziesięciu kilku stopni wentylator się wyłącza i termostat przymyka. I tak w koło...
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: pt gru 14, 2018 22:36
Re: 1,6 AKL jak działa układ chłodzenia ?
Witam.
Chodzi o golfa 4 1.6 102KM silnik bodajże AKL.
Zabrałem się dzisiaj za wymianę płynu chłodzącego.
Odkręciłem korek na zbiorniczku i zaworek pod autem.
Trochę płynu skapało, jednak to było jakieś 0.5l. potem zdjąłem wąż dolny chłodnicy i jakby płynu wcale tam nie było. Następnie odkręciłem zbiornik wyrównawczy gdyż był w środku troszkę kisiel.
Wyczyściłem go, założyłem i przelalem układ wodą. Trochę syfu wyszło.
Zalałem zbiornik wyrównawczy płynem i odpaliłem auto.
Pracowało do 90st, z nawiewu powietrze leciało ciepłe.
Poziom w zbiorniku nie zmienił się zanadto.
Jak trochę przegazowałem to poziom płynu szybko rósł i przelewał się ze zbiornika wyrównawczego na zewnątrz.
Dziwna sytuacja, pierwszy raz tak miałem.
Po pierwsze dziwne to że jak wąż odpiąłem to nic nie wylało się.
Po drugie przy odpowietrzaniu poziom płynu nie spadł chociaż auto było nagrzane do 90st.
Czym taka sytuacja może być spowodowana?
Chodzi o golfa 4 1.6 102KM silnik bodajże AKL.
Zabrałem się dzisiaj za wymianę płynu chłodzącego.
Odkręciłem korek na zbiorniczku i zaworek pod autem.
Trochę płynu skapało, jednak to było jakieś 0.5l. potem zdjąłem wąż dolny chłodnicy i jakby płynu wcale tam nie było. Następnie odkręciłem zbiornik wyrównawczy gdyż był w środku troszkę kisiel.
Wyczyściłem go, założyłem i przelalem układ wodą. Trochę syfu wyszło.
Zalałem zbiornik wyrównawczy płynem i odpaliłem auto.
Pracowało do 90st, z nawiewu powietrze leciało ciepłe.
Poziom w zbiorniku nie zmienił się zanadto.
Jak trochę przegazowałem to poziom płynu szybko rósł i przelewał się ze zbiornika wyrównawczego na zewnątrz.
Dziwna sytuacja, pierwszy raz tak miałem.
Po pierwsze dziwne to że jak wąż odpiąłem to nic nie wylało się.
Po drugie przy odpowietrzaniu poziom płynu nie spadł chociaż auto było nagrzane do 90st.
Czym taka sytuacja może być spowodowana?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: czw sty 24, 2019 11:59
Re: 1,6 AKL jak działa układ chłodzenia ?
Witam,
Wskaźnik temeratury wskazuje mocno niestabilnie wartość i tak, po ok 5km pokazuje narastanie powolne temperatury, by po dojściu do wartości ok 70 stopni gwałtownie opaść prawie do zera i ponownie powoli wskazuje narastanie temperatury i już jak dochodzi do ok 90 stopni ponownie spada do prawie zera ... Parę dni temu, na skutek wyswietlenia się stanu alarmu temperatury na ekranie diagno, którego powodem był za niski poziom chłodziwa, dolałem płyn chłodzący do własciwego pozaiomu, co zaskutkowało zniknięciem w/w stanu alarmu. Natomiast teraz występuje właśnie zjawisko opisane na początku mojego tekstu i nie wiem, czy na skutek tego, że płynu jest teraz sporo i jest teraz zimno, takie zachowanie wskaźnika temperatury jest własciwe, czy tez świadczy o jakimś problemie... Proszę o radę
Wskaźnik temeratury wskazuje mocno niestabilnie wartość i tak, po ok 5km pokazuje narastanie powolne temperatury, by po dojściu do wartości ok 70 stopni gwałtownie opaść prawie do zera i ponownie powoli wskazuje narastanie temperatury i już jak dochodzi do ok 90 stopni ponownie spada do prawie zera ... Parę dni temu, na skutek wyswietlenia się stanu alarmu temperatury na ekranie diagno, którego powodem był za niski poziom chłodziwa, dolałem płyn chłodzący do własciwego pozaiomu, co zaskutkowało zniknięciem w/w stanu alarmu. Natomiast teraz występuje właśnie zjawisko opisane na początku mojego tekstu i nie wiem, czy na skutek tego, że płynu jest teraz sporo i jest teraz zimno, takie zachowanie wskaźnika temperatury jest własciwe, czy tez świadczy o jakimś problemie... Proszę o radę
-
- Ma gadane
- Posty: 154
- Rejestracja: sob kwie 07, 2018 08:44
- Auto: Volkswagen Golf
Re: 1,6 AKL jak działa układ chłodzenia ?
Mam pytanie czy jak odkrece korek ze zbiirnika wyrownawczego i lekko sie bombeli to jest cos nie tak ? Plynu mi nie ubywa , olej jest czysty , auto nie kopci i weze w ukladzie sa miekkie , czy zjawisko bombelek jest normalne ? Na zimny silniku nie ma nic takiego tylko na cieplym , po odkreceniu korka na wlaczonym silniku jest tylko ssssss i nie wyrzuca plynu ale jest delikatne bulgotanie
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
- Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
- Silnik: BFQ
Re: 1,6 AKL jak działa układ chłodzenia ?
Bulgotania ma nie być , płyn w obiegu pracuje sfobodnie , sprawdź węże czy nie są zbyt twarde , czy upg czasem nie puszcza na układ chłodzenia, korka nie odkręcaj na pracującym silniku , układ prawidłowo pracuje gdy jest w nim odpowiednie ciśnienie , bez ciśnienia auto zagotujesz .
Re: 1,6 AKL jak działa układ chłodzenia ?
Te bulgotanie to zapewne efekt przepływającego płynu przez zbiorniczek podczas pracy silnika.
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
- Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
- Silnik: BFQ
Re: 1,6 AKL jak działa układ chłodzenia ?
Jak może być bulgotanie, jednoznaczne albo efekt gotowania , albo powietrze a taki efekt nie może występować w układzie chłodzenia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości