Strona 1 z 1

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

: czw gru 06, 2012 11:31
autor: pona-91
Wv Bora 1.6 SR (AKL)

Witajcie mam nietypowy problem z tym silnikiem otóż po nagrzaniu się silnika występuje błąd czujnika halla ( brak sygnału) G40 przy czym zaczynają sie problemy z odpaleniem jak i brakiem mocy , - nie jest to regułą , nie wiem od czego to zalezy.... Na zimnym odpala ładnie , ciagnie tez jest ok jak i brak błędów na vagu , wczesniej została wymieniona sonda bo była trafiona , i czujnik położenia wału bo miałem nadzieje że to on ale nadal to samo.



Jeśli czujnik byłby walnięty to poprostu chyba działo by się tak cały czas nie?
Jak włącze zapłon ( nawiew off , radio off ) słyszę jak by choził caly czas komputer- dzwięk tak jak stary dysk czy tak ma być?
Co to może być ? Co jeszcze sprawdzić?

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

: czw gru 06, 2012 15:02
autor: marcin7x5
Skoro masz blad czujnika to go wymien. Często własnie jest z czujnikami, że maja zwarcie jak sie rozgrzeją.

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

: czw gru 06, 2012 15:07
autor: jameess
Jest dokładnie tak jak napisał marcin7x5!!! Wymień Halla i po kłopocie.

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

: czw gru 06, 2012 15:35
autor: daszma2
Hej,

Zgadzam się z przedmówcami, miałem podobny problem, ale z czujnikiem g28 - czujnik prędkości obrotowej silnika. Też na zimnym wszytko OK tylko później jak się rozgrzał pojawiały się problemy.

Re: Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

: śr gru 12, 2012 16:26
autor: pona-91
Zrobiłem pomiar styków kostki która idzie do czujnika z akumulatorem i teraz tak :

3 pin z plusem z aku daje 11.76
środkowy z plusem z aku daje 6.66
1 z plusem z aku daje 6.66



3 pin z minusem z aku daje 0
środkowy z minusem z aku daje 5.05
pierwszy z minusem z aku daje - 5.05

na aku również 11.76

Czy wartości są prawidłowe?

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

: czw gru 13, 2012 11:55
autor: marcin7x5
czujnik halla sprawdzasz w ten sposób, że mierzysz napięcie pomiędzy pinem 1 i 3 (we wtyczce od czujnika) musi byc min 4,5V.
Nastepnie mierzysz opornośc przewodów oraz czy nie ma zwarcia z plusem i masą.

Re: Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

: czw gru 13, 2012 16:05
autor: pona-91
Dzisiaj złapałem auto jak nie chciało odpalić i jak odpalił brak mocy co zauważyłem to

taki jest pomiar jak jest wszystko ok:

3 pin z plusem z aku daje 11.76
środkowy z plusem z aku daje 6.66
1 z plusem z aku daje 6.66



3 pin z minusem z aku daje 0
środkowy z minusem z aku daje 5.05
pierwszy z minusem z aku daje - 5.05


a taki jak są problemy

3 pin z plusem z aku daje 11.76
środkowy z plusem z aku daje 6.66
1 z plusem z aku daje 6.66



3 pin z minusem z aku daje 0
środkowy z minusem z aku daje 5.05
pierwszy z minusem z aku daje 5.05


Dzieje się tak ponieważ gdzieś jest przerwany kabel?

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

: czw gru 13, 2012 16:18
autor: marcin7x5
A ile masz pomiędzy 1 a 3? Nie wiem czy podając 12V na środkowy pin nie uwaliłeś czegos czasami.

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

: czw gru 13, 2012 16:39
autor: pona-91
pomiędzy 1 a 3 mam 5.05 prawiłowo?

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

: pt gru 14, 2012 12:01
autor: marcin7x5
Ma byc min 4,5V więc raczej prawidłowo. Sprawdż ciągłośc (opornośc) przewodu środkowego. Jest tzw pin sygnałowy.

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

: pt gru 14, 2012 22:58
autor: Fastener
Podpinam się pod temat. Czy gdy po rozgrzaniu silnika przerywa i szarpie na gazie, a na benzynie wszystko ok. to problemem mógłby być ten czujnik Hall ?

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

: sob gru 15, 2012 15:34
autor: pona-91
A jak dokładnie sprawdzić oporność środkowego przewodu miernikiem ?? bo nie wiem czy mam jechać na wymiane czujnika ...

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

: pn gru 17, 2012 13:37
autor: marcin7x5
Fastener pisze:Podpinam się pod temat. Czy gdy po rozgrzaniu silnika przerywa i szarpie na gazie, a na benzynie wszystko ok. to problemem mógłby być ten czujnik Hall ?
Nie szukaj winy w instalacji gazowej.
pona-91 pisze:A jak dokładnie sprawdzić oporność środkowego przewodu miernikiem ?? bo nie wiem czy mam jechać na wymiane czujnika ...
Musisz zmierzyć opornośc na początku przewodu (we wtyczce do czujnika) i na koncu przewodu czyli w kostce do sterownika silnika