Strona 1 z 2

Remont Silnika

: wt gru 04, 2012 21:33
autor: lisek88
Witam was potrzebuje pomocy:) i zglaszam sie do fachowców a mianowicie
Moj Golfik bierze olej dosc sporo z 2-3 l na 1000km chciałbym usunac ta usterke... w dodatku pojawił sie ''majonez'' na korku oleju.
Chciałbym autko sprzedac lecz nie chce wystawiac komus bubla. Jak myslicie co bym musiał wymienic i podac mniej wiecej koszta z jakimi sie moge liczyc.
Vw Golf IV
1998r
silnik benzyna 1.6SR

Remont Silnika

: śr gru 05, 2012 00:15
autor: dr.house
standart przy tego typu silnikach to pierscienie na tlokach do wymiany, uszczelka pod glowica, uszczelniacze zaworow

Koszt ~1800zl ale to duzo zalezy od mechanika rejonu itd

Remont Silnika

: śr gru 05, 2012 00:47
autor: kasztanek
2 - 3 l na 1000 km ??? najtaniej będzie wymienić uszczelniacze zawórów - da się to zrobić bez ściągania głowicy, ale jest problematyczne. Jeżeli nie ma luzu na prowadnicach to powinno wyeliminować sporo zużycia. Od tego bym zaczął.

Re: Remont Silnika

: śr gru 05, 2012 00:59
autor: hossearkadio26
kasztanek pisze:2 - 3 l na 1000 km ??? najtaniej będzie wymienić uszczelniacze zawórów - da się to zrobić bez ściągania głowicy, ale jest problematyczne. Jeżeli nie ma luzu na prowadnicach to powinno wyeliminować sporo zużycia. Od tego bym zaczął.
Jeżeli robić to porządnie. A wymiana samych uszczelniaczy to strata czasu.
lisek88 pisze:Witam was potrzebuje pomocy:) i zglaszam sie do fachowców a mianowicie
Moj Golfik bierze olej dosc sporo z 2-3 l na 1000km chciałbym usunac ta usterke... w dodatku pojawił sie ''majonez'' na korku oleju.
Chciałbym autko sprzedac lecz nie chce wystawiac komus bubla. Jak myslicie co bym musiał wymienic i podac mniej wiecej koszta z jakimi sie moge liczyc.
Vw Golf IV
1998r
silnik benzyna 1.6SR
Przy takim remoncie wymieniasz:
uszczelkę pokrywy zaworów
uszczelkę głowicy
uszczelniacze zaworowe
pierścienie tłokowe
olej plus filtr oleju
płyn chłodniczy - można wlać ten sam

Same części wyjdą Cię jakieś 600 - 700 zł max.
Musisz doliczyć jeszcze mechanika.
Chyba, że sam sobie poradzisz.

Ale swoją drogą tyle Ci pali?
A może masz jakiś wyciek?
Plama pod samochodem?
A masłem się nie przejmuj. To przez jazdę na krótkich dystansach. Mam to samo.

Remont Silnika

: śr gru 05, 2012 01:06
autor: dr.house
moze pomoc przeczyszczenie odmy, teraz przy nizszych temperaturach to wlasnie to powoduje ta kawe pod korkiem i sprawia ze olej jest wydmuchiwany skad tylko sie da. Powinno sie troche zmniejszyc zurzycie oleju ale remont tak czy siak jest potrzebny

Remont Silnika

: śr gru 05, 2012 19:02
autor: lisek88
Hossearkadio26 nie ma zadnych wyciekow plam rownież... Szcerze mowiac wole twoja wypowiedz jezeli chodzi o cene:) 600-700 zl nie jest tak tragicznie jezeli chodzi o taki problem tylko ile moze zawolac jeszcze mechanik? Sam tego nie zrobie bo nie bardzo sie znam. Dziekuje za wszystkie wypowiedzi:)

Remont Silnika

: śr gru 05, 2012 19:36
autor: kasztanek
@hossearkadio26, czy uważasz, że w 15 letnim silniku, gdzie góra pracuje zapewne od nowości przekroje poprzeczne cylindrów mają w dalszym ciągu okrągły kształt? Najczęstszy błąd mechaników to właśnie wymiana w wyeksploatowanym silniku tłoków i pierścieni, bądź samych pierścieni bez zaczepiania cylinrów. Później okazuje się, że silnik dalej łyka olej jak pelikan. Wiadomo, można zrobić gruntowny remont, ale wiąże się on ze sporymi kosztami (te 600 - 700 wydaje mi się zbyt optymistyczną prognozą) - jak kto woli.
hossearkadio26 pisze:
kasztanek pisze:2 - 3 l na 1000 km ??? najtaniej będzie wymienić uszczelniacze zawórów - da się to zrobić bez ściągania głowicy, ale jest problematyczne. Jeżeli nie ma luzu na prowadnicach to powinno wyeliminować sporo zużycia. Od tego bym zaczął.
Jeżeli robić to porządnie. A wymiana samych uszczelniaczy to strata czasu.
Akurat sama wymiana uszczelniaczy u mnie w oplu zmniejszyła zużycie oleju z 4 l/10 000 do praktycznie zera - nawet po przejściu z mineralnego na pół syntetyk. A gumki wcale takie jeszcze wyrobione nie były. W tym wypadku zdecydowanie nie było to stratą czasu.
Pozdrawiam

Remont Silnika

: śr gru 05, 2012 20:31
autor: rysiektr
Ja też bym zaczął od wymiany uszczelniaczy a przed jakimikolwiek zabawami zmierzyłbym ciśnienie sprężania.
kasztanek pisze: czy uważasz, że w 15 letnim silniku, gdzie góra pracuje zapewne od nowości przekroje poprzeczne cylindrów mają w dalszym ciągu okrągły kształt? Najczęstszy błąd mechaników to właśnie wymiana w wyeksploatowanym silniku tłoków i pierścieni, bądź samych pierścieni bez zaczepiania cylinrów. Później okazuje się, że silnik dalej łyka olej jak pelikan.
Wiadomo, że ze względu na pracę układu korbowo-tłokowego tuleje cylindra w płaszczyźnie prostopadłej do osi wału korbowego zużywają się bardziej. W większości nawet nikt tego nie mierzy i jak dasz mechanikowi średnicówkę czujnikową to nie będzie wiedział do czego to jest. Mało kto teraz roztacza tuleje cylindrów w samochodach osobowych bo z reguły taniej wychodzi kupić drugi silnik, który pojeździ jeszcze 2, 3.... 8 lat? Jak bierze olej to wymiana pierścieni + mały remont głowicy i tyle. Kasa wzięta, klient zadowolony i następny. Wiadomo, że zgodnie ze sztuką powinno się to zrobić inaczej ale nikt nie zgodzi się wydać 2tys i więcej na kompletny remont silnika jak za 600zł ma drugi silnik z anglika.
U mnie golf po zakupie też brał ok 1L na 1000km i po wymianie uszczelniaczy jak ręką odjął, ale uszczelniacze były wywalone konkretnie. A że kompresję trzyma to nawet głowicy nie zdejmowałem, żeby sobie kosztów nie robić.

Remont Silnika

: śr gru 05, 2012 21:09
autor: kasztanek
@rysiektr, podpowiesz mi może jak w 1.9 sdi zmienić uszczelniacze bez demontowania głowicy? W benzynce rozwierciłem świecę zapłonową, podłączyłem kompresor i dmuchnąłem powietrze do cylindrów, a jak to zrobić w dieslu? Niby mam stare świece, ale nie wiem czy to wyjdzie. Obawiam się, że zawory mi powpadają do środka i będzie trzeba ściągać głowicę. Masz może w tej materii jakieś doświadczenie?
Pozdrawiam.

Remont Silnika

: śr gru 05, 2012 21:49
autor: rysiektr
kasztanek pisze: podpowiesz mi może jak w 1.9 sdi zmienić uszczelniacze bez demontowania głowicy? W benzynce rozwierciłem świecę zapłonową, podłączyłem kompresor i dmuchnąłem powietrze do cylindrów, a jak to zrobić w dieslu?
rozwiercałeś świece w benzynie ? Rozumiem, że się urwała i nie było innej opcji... nie wiem jak w SDI bo nie robiłem tego nigdy, nie wiem czy da się zrobić tak jak u mnie w benzynie, że dany tłok ustawiasz w GMP, rozpinasz zawór i on nie wpada do silnika tylko opiera się o denko tłoka. Ewentualnie można spróbować tak jak mówisz, wykręcić świecę żarową albo wtryskiwacz i sprawdzić czy tłok jest w GMP i ewentualnie przez otwór wprowadzić o ile się da jakąś linkę parcianą tak aby wypełniła przestrzeń nad tłokiem i żeby na niej oparł się zawór - patent kolegi, ja tego nie sprawdzałem.

Remont Silnika

: śr gru 05, 2012 22:18
autor: kasztanek
Świeca się nie urwała - wykręciłem wszystki świece z silnika, wziąłem jedną starą i ją przewierciłem - tzn wybiłem ten ceramiczny środek i w pozostałość wbiłem taką miedzianą rurkę, tak, że powstał taki "króciec", następnie ten króciec wkręciłem w miejsce świecy, nałożyłem przewód ze sprężarki i uruchomiłem sprężarkę.Po chwili w cylindrze było ciśnienie, które trzymało zawór w pozycji zamkniętej - i już można było rozpinać zamki itd.
O tym sposobie ze sznurkiem też gdzieś słyszałem - wydaje się sensowny, chyba spróbuję.
Dzięki

Remont Silnika

: śr wrz 18, 2013 10:58
autor: gatuso_18
Wymienial ktos z Was uszczelniacze wg sposobu na sznurek ? Slyszalem o tym ostatnio i chcialbym to zrobic u Siebie. Da sie to zrobic ? Na co uwazac ? Nie chce sciagac glowicy bo nie bierze plynu, w miare rowno chodzi, przyspiesza juz normalnie tylko oliwy troche zjada i lubi zadymic...

Remont Silnika

: sob kwie 23, 2016 21:20
autor: Bodzio audi
Czy bez sciagania głowicy mozna wymienić uszczelniacze zaworów w w Golfie IV 1.4 16V z 97 roku??

Remont Silnika

: ndz kwie 24, 2016 11:05
autor: marcin7x5
Można ale bez rozpięcia rozrządu już nie.