Strona 1 z 1

1.6 16v AUS a swap na 1.6 16v z polo gti

: śr wrz 19, 2012 12:37
autor: DukeNukemPL
Mój silnik niejest juz w dobrej kondycji . i mam 2 wyjscia albo go wyremontowac całego wpakowac trochękasy albo ... kupic inny . Wpadłem na pomysł zeby moze zakupić silnik z GTI POLO i tu jest pytanie czy silnik 1.6 16v z polo gti podpasuje mi p&P tzn kupię sam silnik bez kompa skrzyni i tak dalej .... czy bedzie problem go swapnąc czy tylko odepnę stary i wszytstko mi podpasuje ? proszę o odpowiedz ;) :bigok:

1.6 16v AUS a swap na 1.6 16v z polo gti

: śr wrz 19, 2012 12:44
autor: marcin7x5
Obawiam się, że tak łatwo nie pójdzie. Sterownik silnika raczej nie będzie pasowal. Ogolnie z wyglądu to sa to bardzo podobne silniki ale wydaje mi się, że różnią sie tez skrzynią biegów i calym osprzętem.

1.6 16v AUS a swap na 1.6 16v z polo gti

: śr wrz 19, 2012 12:50
autor: DukeNukemPL
marcin7x5 mój aus przy 0-2000/obr przserywa lekko sie dusząc i potem idzie .... i tak na kazdym biegu 1-2-3 ... lewe powiertrze bierze ? uszczelka starczy ? no i bierze olej .

1.6 16v AUS a swap na 1.6 16v z polo gti

: śr wrz 19, 2012 13:16
autor: marcin7x5
Ogolnie dużo jest tematów o poszarpywaniach silników 1,4 16V i 1,6 16V własnie w tym przedziale obrotów. Wiele osób (ja też) doswiadczam tego problemu. Ogólnie udało mi sie załagodzic skutki poprzez wymianę czujnika podcisnienia w kolektorze ssącym oraz dokladne wyczyszczenie przepustnicy. Niemniej jednak delikatne poszarpywanie czasami występuje. Oczywiście lewe powietrze może być tego powodem ale to najlepiej sprawdzić na kompie obserwując odczyty właśnie z czujnika podcisnienia w kolektorze ssącym. To ,że bierze olej to może byc wina np uszczelniaczy zaworów lub słynnych pierścieni 3 częściowych.
Co do swapu to zauwazyłem tu na forum temat pt. Mk4 z silnikiem od polo GTi lub cos podobnego. Nie ma tam wiele ale koleś opisal, że wiele rzeczy nie pasuje (sterownik, przepustnica, wiązki, skrzynia) więc chyba nie ma wiekszego sensu.
Na twoim miejscu zacząłbym od podstaw czyli czyszczenia przepustnicy i sprawdzenia szczelności dolotu. Jak chcesz sie pobawic to zaslep fizycznie EGR i zobacz czy poszrpywanie ustanie. Skoro bierze ci olej to jest szansa, ze EGR jest zasyfiony i się przycina nie zamykając się własnie wtedy gdy powinien być zamkniety.

1.6 16v AUS a swap na 1.6 16v z polo gti

: śr wrz 19, 2012 13:24
autor: DukeNukemPL
marcin7x5 bardzo ci dziekuję super to ująłes ;) napewno po zimie wskoczy wszystko co powinno do golfa ;) remoncik ;) :satan: :satan: