Post
autor: marcin7x5 » śr wrz 19, 2012 13:16
Ogolnie dużo jest tematów o poszarpywaniach silników 1,4 16V i 1,6 16V własnie w tym przedziale obrotów. Wiele osób (ja też) doswiadczam tego problemu. Ogólnie udało mi sie załagodzic skutki poprzez wymianę czujnika podcisnienia w kolektorze ssącym oraz dokladne wyczyszczenie przepustnicy. Niemniej jednak delikatne poszarpywanie czasami występuje. Oczywiście lewe powietrze może być tego powodem ale to najlepiej sprawdzić na kompie obserwując odczyty właśnie z czujnika podcisnienia w kolektorze ssącym. To ,że bierze olej to może byc wina np uszczelniaczy zaworów lub słynnych pierścieni 3 częściowych.
Co do swapu to zauwazyłem tu na forum temat pt. Mk4 z silnikiem od polo GTi lub cos podobnego. Nie ma tam wiele ale koleś opisal, że wiele rzeczy nie pasuje (sterownik, przepustnica, wiązki, skrzynia) więc chyba nie ma wiekszego sensu.
Na twoim miejscu zacząłbym od podstaw czyli czyszczenia przepustnicy i sprawdzenia szczelności dolotu. Jak chcesz sie pobawic to zaslep fizycznie EGR i zobacz czy poszrpywanie ustanie. Skoro bierze ci olej to jest szansa, ze EGR jest zasyfiony i się przycina nie zamykając się własnie wtedy gdy powinien być zamkniety.