Jak sprawdzić Termostat zasysanego powietrza
: czw sie 23, 2012 05:53
Chciałbym siędowiedzieć w jaki sposób sprawdzić czy prawidłowo działa termostat zasysanego powietrza zamontowany w obudowie golfa 4 1,6 AZD?
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
W temperaturze powyżej 23°C dopływ ciepłego powietrza powinien być zamknięty, a z kolei przy temperaturze mniejszej niż 10°C całkowicie otwarty. Spalanie i spadek mocy następuje zwłaszcza latem jak jest gorąca komora silnika i auto zasysa gorące powietrze jak klapa się zatnie. Wmyślono to, bo gdy auto się nie rozgrzeje poniżej 10°C w benzynie może nastąpić oblodzenie w wyniku dawkowania paliwa (jak w dezodorancie) i autko przy dodaniu gazu mogłoby szarpać przy pełnym gazie ot taki wymysł. Przy zaciętej, spalanie rośnie i to znacznie ponieważ jest ok 20% spadek mocy na gorącym silniku-wtedy lepiej wywalić tą klapkę i jej w ogóle nie mieć, bo wiele aut na wtrysku wielopunktowym tego nie ma, jest to wymysł aut gaźnikowych i jednopunktów które miały problem z kulturalną pracą silnika na zimno, czemu tu producent to wymyślił, nie wiem? może jakiś powód był."harvard pisze:Chciałbym siędowiedzieć w jaki sposób sprawdzić czy prawidłowo działa termostat zasysanego powietrza zamontowany w obudowie golfa 4 1,6 AZD?
Kolejny gadżet utrudniający życie plus sprzedaż części plus pytania na forum czy działa czy nie i jak sprawdzić poprawność.PinkFloyd pisze:czemu tu producent to wymyślił, nie wiem? może jakiś powód był."
jak tak zrobiłem. zablokowałem ta klapkę w pozycji otwartej, a rurę z kolektora zaślepiłem folia aluminiowa, żeby mi nic ciepłego nie szlo w kolektor ssący.waski1 pisze:Kolejny gadżet utrudniający życie plus sprzedaż części plus pytania na forum czy działa czy nie i jak sprawdzić poprawność.PinkFloyd pisze:czemu tu producent to wymyślił, nie wiem? może jakiś powód był."
Osobiście gdybym miał taki silnik to bym tą klapę zblokował żeby szło tylko powietrze zimne do silnika.