Jak sprawdzić Termostat zasysanego powietrza

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

harvard
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 532
Rejestracja: sob sie 29, 2009 10:04
Lokalizacja: jukej

Jak sprawdzić Termostat zasysanego powietrza

Post autor: harvard » czw sie 23, 2012 05:53

Chciałbym siędowiedzieć w jaki sposób sprawdzić czy prawidłowo działa termostat zasysanego powietrza zamontowany w obudowie golfa 4 1,6 AZD?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Jak sprawdzić Termostat zasysanego powietrza

Post autor: PinkFloyd » czw sie 23, 2012 08:22

harvard pisze:Chciałbym siędowiedzieć w jaki sposób sprawdzić czy prawidłowo działa termostat zasysanego powietrza zamontowany w obudowie golfa 4 1,6 AZD?
W temperaturze powyżej 23°C dopływ ciepłego powietrza powinien być zamknięty, a z kolei przy temperaturze mniejszej niż 10°C całkowicie otwarty. Spalanie i spadek mocy następuje zwłaszcza latem jak jest gorąca komora silnika i auto zasysa gorące powietrze jak klapa się zatnie. Wmyślono to, bo gdy auto się nie rozgrzeje poniżej 10°C w benzynie może nastąpić oblodzenie w wyniku dawkowania paliwa (jak w dezodorancie) i autko przy dodaniu gazu mogłoby szarpać przy pełnym gazie ot taki wymysł. Przy zaciętej, spalanie rośnie i to znacznie ponieważ jest ok 20% spadek mocy na gorącym silniku-wtedy lepiej wywalić tą klapkę i jej w ogóle nie mieć, bo wiele aut na wtrysku wielopunktowym tego nie ma, jest to wymysł aut gaźnikowych i jednopunktów które miały problem z kulturalną pracą silnika na zimno, czemu tu producent to wymyślił, nie wiem? może jakiś powód był."
Po wymontowaniu na goracym silniku zobacz czy zamkniety jest dopływ ciepłego powietrza klapką z rury od kolektora wydechowego.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Jak sprawdzić Termostat zasysanego powietrza

Post autor: waski1 » czw sie 23, 2012 09:08

PinkFloyd pisze:czemu tu producent to wymyślił, nie wiem? może jakiś powód był."
Kolejny gadżet utrudniający życie plus sprzedaż części plus pytania na forum czy działa czy nie i jak sprawdzić poprawność.
Osobiście gdybym miał taki silnik to bym tą klapę zblokował żeby szło tylko powietrze zimne do silnika.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Jak sprawdzić Termostat zasysanego powietrza

Post autor: marcin7x5 » czw sie 23, 2012 10:32

Niestety te termostaty w silnikach 1,4 16V i 1,6 16V zazwyczaj nie działają prawidłowo. Ja osobiście zablokowałem ta klapkę w pozycji ok 95% otwarta. Wielkie było moje zdziwienie jak zobaczyłem na vagu temp powietrza 75st - oczywiście klapka była otwarta na dopływ gorącego. Obecnie max to ok 60 st.



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Re: Jak sprawdzić Termostat zasysanego powietrza

Post autor: Waqa » pt sie 24, 2012 20:11

waski1 pisze:
PinkFloyd pisze:czemu tu producent to wymyślił, nie wiem? może jakiś powód był."
Kolejny gadżet utrudniający życie plus sprzedaż części plus pytania na forum czy działa czy nie i jak sprawdzić poprawność.
Osobiście gdybym miał taki silnik to bym tą klapę zblokował żeby szło tylko powietrze zimne do silnika.
jak tak zrobiłem. zablokowałem ta klapkę w pozycji otwartej, a rurę z kolektora zaślepiłem folia aluminiowa, żeby mi nic ciepłego nie szlo w kolektor ssący.



harvard
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 532
Rejestracja: sob sie 29, 2009 10:04
Lokalizacja: jukej

Jak sprawdzić Termostat zasysanego powietrza

Post autor: harvard » sob wrz 01, 2012 07:39

Byłem u mechaniora. Okazuje się że termostat nie działa. Igiełka wychodzi nie wraca ma luzy itp. W jej miejsce wsadził mi szpikulec na długość identyczną jak do końca wystający oryginał z termostatu. Zobaczę czy rzeczywiście będzie lepiej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sopelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw lip 24, 2008 14:00
Lokalizacja: Śląsk

Jak sprawdzić Termostat zasysanego powietrza

Post autor: sopelo » ndz wrz 02, 2012 06:51

Ja to niedawno kupiłem na szrocie, tą końcówkę plastykową z termostatem, bo też mi tamta stara nie chodziła (termostat nie otwierał), ta jak na razie chodzi, ale ile pochodzi, tego nikt nie wie, a i ja za bardzo nie będę wiedział, bo kto tam zagląda co trochę. Według mnie to też niepotrzebny gadżet w tym samochodzie, jak przestanie działać, nie kupuję następnej, tylko tom otworze na zimne i zablokuję ! Chyba tak będzie najlepiej co nie ?! :otepienie: Ja jak sprawdzałem, to wyciągnąłem z tą końcówką plastykową i do lodówki na pół godziny wsadziłem i się otworzył (czy tam zamknął jak kto woli), a zepsuty nie drgną ! :otepienie:


MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości