Strona 1 z 2

mk 4 1.4 16 v zapala się kontrolka oleju

: czw lip 05, 2012 15:24
autor: pawel33
po przejechaniu 20 30 km zapala się kontrolka oleju zapala sie gdy stoje na światłach lub w korku jak jade to sie nie pali DODAM ZROBIONA CAŁA GŁOWICA BARDZO DOBRE CIŚNIENIE WYMIENIONE PANEWKI NA NOWE a kontrolka się zapala silnik pracuje na postoju tak cicho że go prawie nie słychać czy to może być POMPA OLEJU bo po pomiarze było bardzo niskie ciśnienie oleju WYKRĘCAŁ MECHANIK CZUJNIK OLEJU I WKRĘCAŁ PRZYZĄD co wy na to POZDRO

mk 4 1.4 16 v zapala się kontrolka oleju

: czw lip 05, 2012 15:39
autor: qniu89
Rozumiem że przez te 20 - 30 km dokąd się silnik nie rozgrzeje, jest wszystko w porządku?

mk 4 1.4 16 v zapala się kontrolka oleju

: czw lip 05, 2012 15:51
autor: pawel33
tak

mk 4 1.4 16 v zapala się kontrolka oleju

: czw lip 05, 2012 16:12
autor: qniu89
To ja bym się namierzał właśnie na tą pompę oleju, skoro sam mówisz że była sprawdzana i ciśnienie było niskie. Ewentualnie zbyt rozrzedzony olej (znajomy miał taki przypadek), ale to mniej prawdopodobne...

Re: mk 4 1.4 16 v zapala się kontrolka oleju

: czw lip 05, 2012 23:44
autor: miniek834
jaki olej lejesz?? ja zalalem 10w60 castrola i wymienilem czujnik i wystarczalo
mialem takie sameobjawy jak ty tez pompe chcieli wymieniac ^^ kup ten lepszy pozdro

mk 4 1.4 16 v zapala się kontrolka oleju

: pt lip 06, 2012 07:05
autor: pawel33
ja mam olej MOBIL 10W30

mk 4 1.4 16 v zapala się kontrolka oleju

: pt lip 06, 2012 17:10
autor: qniu89
Jakby to był czujnik, to raczej by dawał objawy od początku a nie dopiero po rozgrzaniu silnika... Hmmm xW30, jeśli to któryś z tych nowoczesnych eko-wynalazków do DPF-ów, to nie wiem czy trochę nie za rzadki jak na ten silnik i te temperatury

Re: mk 4 1.4 16 v zapala się kontrolka oleju

: pt lip 06, 2012 19:24
autor: miniek834
ja mialem tak samo na zimnym bylo ok ajak przejechalem sie z predkoscia i potem stanolem na swiatlach albo obroty mi spadly przy zmianie biegow wtedy wyskakiwala kontrolka
bylem w aso z tym kolego wydalem 3k na pompy itp bo czujnik mowili ze sprawny juz chcialem remont robic okazalo sie ze czujnik i kiepski olej wlany 10w40
oddali mi pieniadze na reklamacji i do tej pory niemam z tym problemu
sprobuj to nie duzy koszt castrol 10w60 full syntetyk bardzo gesty nie pali go w przeciwienstwie do 10w40

e: zreszta zawsze sie zaczyna od tego :P
chyba ze bedziesz sluchal tych jelopow co chca kase wychapac bo tak robia
a kazdy uczciwy ci powie ze zaczyna sie od tego potem jak bedzie dalej to mozna pompy ruszac

mk 4 1.4 16 v zapala się kontrolka oleju

: pt lip 06, 2012 19:46
autor: qniu89
miniek834, ale kolega wyraźnie napisał w pierwszym poście:
po pomiarze było bardzo niskie ciśnienie oleju WYKRĘCAŁ MECHANIK CZUJNIK OLEJU I WKRĘCAŁ PRZYZĄD
Tak więc wyraźnie sugeruje to, że jest coś nie tak z układem smarowania. Więc pozostają dwie opcje - zbyt rzadki olej (xW30 - być może to jeden z tych olei "energooszczędnych" - ale tego nie wiemy w tym momencie), albo pompa sama w sobie nie wyrabia. O ile wiem to samą pompę da się w jakiś sposób sprawdzić - ale w jaki to niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni koledzy.

//edit:
no chyba że jest jeszcze taka opcja, że coś zostało źle złożone w silniku w czasie tych prac i teraz wychodzi

mk 4 1.4 16 v zapala się kontrolka oleju

: pt lip 06, 2012 20:13
autor: ozzy1979
miniek834 pisze:sprobuj to nie duzy koszt castrol 10w60 full syntetyk bardzo gesty nie pali go w przeciwienstwie do 10w40
10W60 leje się do trupa z wychałowanymi pierścieniami albo do typowo sportowych samochodów, których silniki są dość luźno pasowane. Uważasz, że zalanie oleju o dużej lepkości to lekarstwo na niskie cisnienie oleju? A jak dalej będzie się paliła kontrolka to jaki olej?? Przekładniowy 75W140???

Mobil zaleca własnie 5W30:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... h-oil.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
ewentualnie 5W40

Nie przesadzajmy zatem z lepkościa oleju, bo to nie jest lekarstwo a golf to nie duży kwiat czy skoda 105.
Do autora wątku: jedź do porządnego warsztatu, niech mechanik porządnie założy miernik tam, gdzie trzeba i zrobi pomiar ciśnienia oleju w funkcji obrotów silnika. Wtedy zobaczysz o co chodzi. Olej zalej porządny (Mobil)

Re: mk 4 1.4 16 v zapala się kontrolka oleju

: sob lip 07, 2012 01:41
autor: miniek834
niestety te silniki tak maja kolego ze pala olej przy wiekszej predkosci i nie warzne czy bedziesz mial go po remoncie czy nie i tak bedzie bral

zawsze sie zaczyna od czujnika bo to najmniejszy koszt a olej se lej jaki chcesz bo mnie to rybka czy bedziesz dolewac czy nie

e:jak bys poczytal to bys wiedzial ze te silniki maja wade ukladu smarowania

Re: mk 4 1.4 16 v zapala się kontrolka oleju

: sob lip 07, 2012 10:57
autor: pawel33
DZIEKI WSZYSTKIM ZA ODP SPRÓBUJE CASTROLA 10 W 60 I DAM ZNAĆ

mk 4 1.4 16 v zapala się kontrolka oleju

: sob lip 07, 2012 14:58
autor: ozzy1979
pawel33 pisze:SPRÓBUJE CASTROLA 10 W 60 I DAM ZNAĆ
Człowieku, przestań słuchać dyrdymałów o zalewaniu silnika olejami o dużej lepkości jako lekarstwo na niskie cisnienie oleju. Ktoś, kto pisze takie bzdury niech sobie towotu od razu nakładzie w silnik. Usuń przyczynę zbyt niskiego ciśnienia oleju a nie kombinujesz. Jak boli cię ząb to idziesz do dentysty leczyć, czy coraz mocniejsze środki przeciwbólowe łykasz a na koniec morfinę? Ten silnik nie powinien jeździć na oleju o takiej lepkości, gdyż producent przewidział tam olej 5W30, czyli olej o niskich oporach przepływu i małej lepkości oraz małym HTHS (silniki ciasno pasowane, oleje enegrooszczędne). A jak nie zgaśnie kontrolka to co zrobisz? Zapytasz jaki kolejny olej zalać? Ja proponuję przekładniowy 75W140 z modyfikatorem lepkości od razu, albo 3 motodoktory i 2 ceramizery :-P. Tak trudno pojechać do dobrego warsztatu i znaleźć oraz usunąć przyczynę???

Re: mk 4 1.4 16 v zapala się kontrolka oleju

: sob lip 07, 2012 20:24
autor: qniu89
Tak jak napisał kolega wyżej, silnika nie naprawia się olejem. Zalejesz 10W60, olej bardzo gęsty w temp. roboczej, to tylko odsuniesz problem w czasie, jeśli ze smarowaniem jest coś nie tak. Na miesiąc, na rok, na dwa, tego nikt nie wie. Gorzej jak Ci w trasie, 500km od domu całkiem ciśnienie poleci...
ozzy1979 pisze:producent przewidział tam olej 5W30, czyli olej o niskich oporach przepływu i małej lepkości oraz małym HTHS (silniki ciasno pasowane, oleje enegrooszczędne)
O ile wiem, ten silnik wymaga oleju z normą VW 502.00, gdzie HTHS > 3.5, a nie wszystkie xW30 spełniają ten warunek, więc tu też dopatrywałbym się jednej z możliwych przyczyn.

Reasumując: sprawdź czy ten olej co masz spełnia wszystkie wymogi i jeśli nie to zmień na taki jaki zaleca instrukcja i zobacz co się będzie działo. Albo jedź do mechanika i niech obejrzy tą pompę. A jeśli jedno i drugie w porządku, to może być coś skopane w samym silniku.
ozzy1979 pisze:proponuję przekładniowy 75W140 z modyfikatorem lepkości od razu, albo 3 motodoktory i 2 ceramizery
Tym mnie zabiłeś :rotfl: :rotfl: