Strona 1 z 7

Remont MK4 1,4 16V

: czw kwie 12, 2012 20:23
autor: Rafels
Witam. Panowie mam pytanie.Miałem robiony mały remont silnika a dokładniej to nadpalił mi się zawór i Golfer nie miał kompresji na 1 cylindrze. Mechanik wymienił zawory a dodatkowo założył nowe pierścienie bo troszkę podbierał oleju i nowe uszczelniacze, uszczelkę pod głowicą.Teraz go docieram pomalutku. Moje pytanie jest następujące. Czy po kilku tys km muszę wymieniać olej czy czekać do 10tys km i czy głowicę trzeba będzie dociągać? Przez ile km mam go docierać? Jak narazie mam 400km i jeżdżę max do 3tys obrotów.

Remont MK4 1,4 16V

: czw kwie 12, 2012 21:19
autor: adamgti
Rafels pisze:Moje pytanie jest następujące. Czy po kilku tys km muszę wymieniać olej czy czekać do 10tys km i czy głowicę trzeba będzie dociągać głowicę? Przez ile km mam go docierać?
oczywiście głowicę trzeba dociągnąć po przejechaniu ok 2-3 tyś, olej zmieniłbym wcześniej niż ksiązkowe 10 tys. Po docikręceniu głowicy czyli 2-3tyś powinien już się silnik dotrzeć.

Remont MK4 1,4 16V

: czw kwie 12, 2012 22:35
autor: Rafels
Mechanik powiedział, że nie ma takiej potrzeby. Wydaje mi się jednak, że powinien ją dociągnąć.

Re: Remont MK4 1,4 16V

: czw kwie 12, 2012 23:51
autor: PinkFloyd
Rafels pisze:Mechanik napisał, że nie ma takiej potrzeby. Wydaje mi się jednak, że powinien ją dociągnąć.
W starych autach sie dociagało, teraz dajesz nowe śruby i odpowidnim momentem dla danego silnika i nie trzeba dociągać. Czy fabrycznie po 3 tys km dociagaja Ci głowice? pewnie że nie. Nigdy nie dociagałem i mimo czipowania aut i osrej jazdy nie było z tym problemu. Olej po 3 tys km bym zlał i dał nowy na kolejne 15 tys km i bedzie git. docieramy do 3 tys km nie obciazajac z gazem do deski i nie jezdzac na duzym biegu na nasikich obrotach i bedzie dobrze

Remont MK4 1,4 16V

: pt kwie 13, 2012 00:01
autor: Rafels
Na forum znalazłem coś takiego
Żadnego dokręcania później po zrobieniu jakiegoś tam przebiegu. Starzy fachowcy są nauczeni, że dokręcanie się powtarza po 1000 km, tylko nie biorą twego pod uwagę, że technologia produkcji uszczelek znacznie się zmieniła od czasów, gdy fachowcy zaczynali swoją praktykę na Syrenkach, Fiatach 125 itd. Kolega pracuje w montowni silników VW i na temat ponownego dokręcania głowicy mówi krótko - nic z tych rzeczy. Bloki silników przed zmontowaniem są sprawdzane i zdarza się że dopuszcza się do montażu blok z wżerami, jeśli mieszczą się w granicach normy. Jak zachowa się taki wżer po przebiegi 100 czy 200 tys. nikt nie wie, ale produkcja musi iść i okres gwarancji taki "bubel" z reguły przetrwa.
Zdania co do dociągania są podzielone.

Remont MK4 1,4 16V

: pt kwie 13, 2012 00:03
autor: Radzio91
W moim 1.6 sr też robiłem taki remoncik + nowe panewki i mechanik tak samo twierdzi ze nie ma potrzeby dociągać głowicy :-) Po remoncie oleju nie ubywa i 2 tys osiągnąłem tydzień temu i na gazie poprostu idealnie chodzi ;)/ Do 3tys obrotów minimum te 2 tys km, ja tak usłyszałem;)

Remont MK4 1,4 16V

: pt kwie 13, 2012 00:23
autor: Rafels
Właśnie jeżdże tak spokojnie ale w 1,4 16V 3 tys obr ma się przy 100km/h więc jeżdże tak ponad 90km/h maksymalnie. Jak narazie jestem zadowolony z remontu. Zalałem go Valvoline Max Life 10W40 i bardzo ładnie chodzi. Z tą głowicą to dam sobie juz spokój a olej wymienie po 5 tys km. Zainwestowałem w tego Golfa już sporo kasy także polatam nim jeszcze długo :-)

Re: Remont MK4 1,4 16V

: pt kwie 13, 2012 07:46
autor: Fafik258
Nie pozostaje nic jak cieszyć się z dobrze przeprowadzonego remontu:) Tylko dlaczego lejesz oliwę nie spełniającą norm producenta? Idziesz za tak zwaną renomą "szeptaną" z forum? Wg mnie lej cokolwiek, lecz zgodnie z normą VW. Pozdrawiam i zerowego zużycia oleju życzę:)

Ps. daj znać jak zrobisz 1000 km czy ubyło Ci oleju, też jestem po remoncie i jestem ciekawy:)

Re: Remont MK4 1,4 16V

: pt kwie 13, 2012 09:17
autor: Rambox
Fafik258 pisze:Ps. daj znać jak zrobisz 1000 km czy ubyło Ci oleju, też jestem po remoncie i jestem ciekawy:)
U mnie po kapitalnym remoncie silnika ubywa poziom jeden kwadracik na bagnecie na ok 1200km.

Re: Remont MK4 1,4 16V

: pt kwie 13, 2012 14:57
autor: Fafik258
Rambox pisze:U mnie po kapitalnym remoncie silnika ubywa poziom jeden kwadracik na bagnecie na ok 1200km.
Ja natomiast zrobiłem 1600 km w tym wypad autostradowy :hmm: ... i stan oleju subiektywnie chyba się nie zmienił. Z tym, że silnik złożony na pierścieniach jednoczęściowych.

Remont MK4 1,4 16V

: pt kwie 13, 2012 17:37
autor: Rambox
U mnie puszcza odrobinę przez uszczelkę odmy, więc pewnie dlatego spada :D

Remont MK4 1,4 16V

: pt kwie 13, 2012 21:06
autor: Rafels
Dzisiaj miałem wypad 300 km i po powrocie sprawdziłem stan i jest tak jak wcześniej. Łącznie zrobiłem więc ponad 700km po remoncie i jest ok. Zero ubytku jak narazie. Jestem zadowolony :D

Remont MK4 1,4 16V

: ndz kwie 22, 2012 12:42
autor: Rafels
Jest już prawie 1100 km i zero ubytku.

Re: Remont MK4 1,4 16V

: pn kwie 23, 2012 20:55
autor: Fafik258
2500 km.... Poziom bez zmian:)