Strona 1 z 1

złe spalanie - czy to wina czujnika temperatury?

: pn mar 26, 2012 14:24
autor: varth
Witajcie,

Pacjent: 1.4 16v BCA.

Podczas badania spalin okazało się, że mieszanka jest zbyt bogata przy pracy na niskich obrotach/jałowym biegu i widać, że ubyło trochę płynu chłodniczego. Do tego golfik na zimnym silniku odpala na ssaniu(1100 obr.). Przeglądając inne tematy znalazłem sposób na diagnostykę czujnika VAGIEM. Obydwa odczyty (ten z silnika i instruments) wskazują tą samą temperaturę, jednak mam kilka wątpliwości:

1) na zegarach wskazówka pokazywała 90, a w vagu instruments i silnik było wtedy dopiero ok. 45 - czy to poprawne zachowanie?
2) obydwa czujniki pokazały maks. temp. 79 stopni - w którymś poście było napisane, że nawet 80 to za mało - czy czujnik jest do wymiany?
3) do tego jeszcze znalazłem błąd:
17967 - Throttle Valve Control part (j338): fault in basic settings interminent
- udało się go skasować.

Proszę o pomoc. Czy czujnik jest do wymiany, czy czyścić przepustnicę, czy co mam zrobić?

złe spalanie - czy to wina czujnika temperatury?

: pn mar 26, 2012 14:57
autor: marcin7x5
Do tego golfik na zimnym silniku odpala na ssaniu(1100 obr.)
To raczej dobrze odpala. Takie obroty powinien miec na zimnym silniku.

Czujnik temp pokazuje juz 90 st na zegarach przy ok 70-75 st temp cieczy. Spróbuj sprawdzić przy jakiej temp właczy ci sie wiatrak na chłodnicy. Powinno być ok 92-93 st. Jeżeli nie uda ci się "dobic" do tej temp to sprawdź termostat tzn czy dolny waż robi sie ciepły wcześniej niz 85st. Postaraj sie też sprawdzic temp przy której ten wąz będzie sie robił ciepły bo może tu tkwi przyczyna.

Re: złe spalanie - czy to wina czujnika temperatury?

: pn mar 26, 2012 15:50
autor: varth
marcin7x5 pisze:
Do tego golfik na zimnym silniku odpala na ssaniu(1100 obr.)
To raczej dobrze odpala. Takie obroty powinien miec na zimnym silniku.
Jesteś pewien? Wydaje mi się, że powinno być po prostu ok. 800, a 1100 to właśnie na ssaniu.

złe spalanie - czy to wina czujnika temperatury?

: wt mar 27, 2012 10:28
autor: marcin7x5
Poczekaj bo czegos juz tu nie rozumiem.
Odpalasz go na zimnym silniku - obroty powinny wynosić ok 1100.
Odpalasz go na ciepłym (temp cieczy powyżej 75 st) - obroty ok 650
Odpalasz go przy temp niższej niż 75 st to obroty powinny automatycznie wzrastać w zalezności od temp.
Jeżeli odpala ci przy temp cieczy powyżej 40 st i masz obroty 1100 to raczej masz uwalony czujnik temp.
tak to wygląda z mojej obserwacji na vagu.

Re: złe spalanie - czy to wina czujnika temperatury?

: wt mar 27, 2012 13:26
autor: varth
Dziękuję za sprawdzenie. Powiedz mi jeszcze proszę, które bloki patrzysz? W instruments 3, a w engine 1?

złe spalanie - czy to wina czujnika temperatury?

: śr mar 28, 2012 10:06
autor: marcin7x5
W bloku engine i grupy od 1 do chyba 6. Generalnie to chyba wystarczy grupa 1 bo tam jest temp cieczy i temp powietrza w dolocie oraz obroty.

złe spalanie - czy to wina czujnika temperatury?

: śr mar 28, 2012 12:35
autor: varth
Dziękuję.

Wygląda na to, że czujnik jest ok.

Zmienię świecę i wyczyszczę przepustnicę dla pewności.