złe spalanie - czy to wina czujnika temperatury?
: pn mar 26, 2012 14:24
Witajcie,
Pacjent: 1.4 16v BCA.
Podczas badania spalin okazało się, że mieszanka jest zbyt bogata przy pracy na niskich obrotach/jałowym biegu i widać, że ubyło trochę płynu chłodniczego. Do tego golfik na zimnym silniku odpala na ssaniu(1100 obr.). Przeglądając inne tematy znalazłem sposób na diagnostykę czujnika VAGIEM. Obydwa odczyty (ten z silnika i instruments) wskazują tą samą temperaturę, jednak mam kilka wątpliwości:
1) na zegarach wskazówka pokazywała 90, a w vagu instruments i silnik było wtedy dopiero ok. 45 - czy to poprawne zachowanie?
2) obydwa czujniki pokazały maks. temp. 79 stopni - w którymś poście było napisane, że nawet 80 to za mało - czy czujnik jest do wymiany?
3) do tego jeszcze znalazłem błąd:
17967 - Throttle Valve Control part (j338): fault in basic settings interminent
- udało się go skasować.
Proszę o pomoc. Czy czujnik jest do wymiany, czy czyścić przepustnicę, czy co mam zrobić?
Pacjent: 1.4 16v BCA.
Podczas badania spalin okazało się, że mieszanka jest zbyt bogata przy pracy na niskich obrotach/jałowym biegu i widać, że ubyło trochę płynu chłodniczego. Do tego golfik na zimnym silniku odpala na ssaniu(1100 obr.). Przeglądając inne tematy znalazłem sposób na diagnostykę czujnika VAGIEM. Obydwa odczyty (ten z silnika i instruments) wskazują tą samą temperaturę, jednak mam kilka wątpliwości:
1) na zegarach wskazówka pokazywała 90, a w vagu instruments i silnik było wtedy dopiero ok. 45 - czy to poprawne zachowanie?
2) obydwa czujniki pokazały maks. temp. 79 stopni - w którymś poście było napisane, że nawet 80 to za mało - czy czujnik jest do wymiany?
3) do tego jeszcze znalazłem błąd:
17967 - Throttle Valve Control part (j338): fault in basic settings interminent
- udało się go skasować.
Proszę o pomoc. Czy czujnik jest do wymiany, czy czyścić przepustnicę, czy co mam zrobić?