Strona 1 z 1

Szarpanie

: pn mar 19, 2012 14:57
autor: ostr8
Witam, wiem że tych tematów szarpania było poruszanych wiele na forum, ale nigdzie nie wyszło co tak naprawdę się dzieje!

Mam problem w swoim golfie IV ( 1.4 16 V 1998 r. ) AKQ :

Wciskam sprzęgło >zmiana biegu np. 2 na 3 > puszczenie sprzęgła > i następuje ostre szarpnięcie , odczuwalne to także jest między zmiana biegów 3>4 , 4>5 już praktycznie nic nie czuć. Przebieg samochodu to oficjalnie na liczniku 204 tyś, nieoficjalnie na pewno o wiele więcej. Dodam także ,że przy skręcaniu w lewo idzie mocny stuk w zawieszeniu > obstawiam przegub na 100% .
Mam jeszcze coś takiego że auto stojące ( wyłączone) ruszam dosyć szybko w prawo i lewo kierownicą przy wyprostowanych kołach czuć taki luz i stuk. Gdy załączę silnik już tego nie wyczuwam tak mocno.

Czy cokolwiek z tych rzeczy może być powiązane ? w jedno ? najbardziej denerwuje mnie te szarpanie.

Szarpanie

: pn mar 19, 2012 15:09
autor: marcin7x5
Co do luzu podczas kręcenia kierą to pewnie luz na maglownicy, natomiast szarpanie to powodów może byc tyle co opisów. Trzeba pewnie po kolei sprawdzac i eliminowac zaczynając od najprostszych i najtanszych.

Re: Szarpanie

: pn mar 19, 2012 18:41
autor: ostr8
a co zrobić aby zmniejszyć luz na maglownicy? ( znalazłem jakoś śrubę przy maglownicy zakręciłem na fest > aż nie można było ruszać kierownicą > luz dalej był słyszalny ) Przeguby całe sprawdzone. Poduszki także całe. Podejrzewam że ten luz ma dużo wspólnego z pukaniem przy skręcaniu.

A teraz kolejne pytanie luz na maglownicy miałby coś wspólnego z szarpaniem gdy gaz się puszcza?

Pozdrawiam i czekam na propozycje!

Szarpanie

: pn mar 19, 2012 18:50
autor: dr.house
Mam dokladnie wszystko to samo co opisales. Przy szarpaniu powinna pomoc wymiana docisku sprzegla, ja mialem stare sprzeglo ale wymienilem tylko tarcze a docisku nie i szarpie, wszystkie metody sprawdzilem wiec zostaje docisk, luz tez mam i mechanik powiedzial ze to drazek kierowniczy sie wyrobil na polskiech drogach i jest do wymiany, cena to ok 70zl + wymiana. A stuk na zawieszeniu to prawdopodobnie tez przegub, pytalem mechanika tez to obstawia

Moj golf to 1.4 16v AKQ z 98:D na liczniku ok 260k

Szarpanie

: pn mar 19, 2012 21:27
autor: ostr8
Stwierdzam że będę musiał chyba głębiej zajrzeć do kieszeni i jakoś zrobić regenerację maglownicy. Na drążkach kierowniczych brak jakiegokolwiek luzu. a więc pozostaje maglownica i ta jakaś "listwa" na maglownicy> to podejrzewam. Słyszałem że są jakieś zestawy naprawcze do owej maglownicy. Ktoś już robił regeneracje ? może jakiś manual by podrzucił? Ewetualnie namiar na dobry warsztat w okolicach Ostródy/Olsztyn. Co przeprowadzi regenerację w normalnych a nie kosmicznych jak dla mnie za zregenerowaną maglownice? bo 700- 900 zl to jakiś żart , a już oferty uzywanych maglownic to w ogóle bajka z kosmos po 500 zł pewnie wybite tak samo jak moja , po przebiegach 200 tyś+ .

Szarpanie

: wt mar 20, 2012 10:32
autor: marcin7x5
Raczej nie uda ci się zrobic regeneracji za kwotę mniejszą niz 500 zł. Jeżeli masz juz wyrobioną listwę zębatą na maglownicy to raczej juz nic nie zrobisz chyba, że przełozysz z innej. Przy kazdej tego typu robocie musisz rozebrac cała maglownicę i wymienic uszczelniacze. Sam tego raczej nie zrobisz.

Sprawdź jeszcze czy nie masz luzu na kolumnie kierowniczej - a dokladnie na krzyżaku. Może tam ci stuka. Opisy znajdziesz na forum.

Szarpanie

: wt mar 20, 2012 11:15
autor: jacek100
ja mialem slabo dokrecone sworznie i stukal sworzen warto sprawdzic