VW Golf IV 1.6sr akl 99 Wtryskiwacze i inne problemy
: pt sty 20, 2012 12:22
Witam wszystkich
Jestem tutaj nowy. Jeśli ten tamat byl to sorry, aczkolwiek z tego co wydaje mi się nikt do końca nie wyjaśnił sprawy trzęsących, czasami dużo palących się akl-ów a to może mieć jakiś związek ze sprawą bo starałem się przeczytać prawie całe forum.
NIedawno Stałem się posiadaczem Golfa IV 1.6sr akl 99 i od tego dnia zaczęły się moje problemy. POmijam szarpanie skrzyni przy dobrych poduszkach, jak mi właściciel powiedział już drugiej przy przebiegu 150 tysięcy km czyli pewnie urywające się nity.
Wszystko zaczęło się od tego że samochód bardzo dużo palił, więc zacząłem szukać, wymieniałem świece , przewody , termostat, filtr powietrza, czujnik temperatuy, uszczelki kolektora ssącego, rozebrałem go na czynniki pierwsze do tego wymyłem przepustnice(zaadaptowałem) , wcześniej przepływkę. WYmieniłem jeszcze filtr paliwa. Ostatnio sprawdzałem ustawienie rozrządu. Mierzyłem mu również ciśnienie sprężania.
Do tego odłączyłem przewod podciśnienia od filtra węglowego zeby czasami nie pochłaniał tamtędy oparów dodatkowego paliwa zaślepiając go.
BYł zdiagnozowany vagiem. Generalnie błedów nie łapał żadnych. Temperatura na Vagu prawidłowa. SOnda oscyluje od 0,01 do 1 generalnei w pełnym zakresie.
SPoradyczny błąd 00537 ten co własnie w elsie podaja jako problem z ciśnieniem paliwa, wtryskiwaczami, itd Generalnie wszystkie odczyty w normie, jedyny o którym nie wiem co oznacza to sonda pracująca w restricted mode, ale może to miec związek z tematem o którym poniżej napisałem.
Samochód jest od pierwszego właściciela , byłl jeszcze na czarnych blachach, zawsze w jednych rękach, jednak ostatnio bardzo mało jeździł - jeśli już przez kobiete, wręcz stał cały czas.
Przy rozebraniu kolektora ssącego cały upaprany był benzyna, troche olejem.
Mam takie pytanko, czy problemy sr-ów (akl) czasami nie biora się od brudnych lub uszkodzonych wtryskiwaczy? Długie stanie, ewentualne ekonomiczne powolne jeżdżenie nie brudzi je i zapycha?
Dodam że jestem w trakcie czyszczenia ich już drugim środkiem do benzyny, wcześniej był valvoline za 17 zł, teraz liqui molly już za ponad 50zł, przy większym stęzeniu niż podają.
Dodatkowym ciekawym objawem w tym samochodzie jest BENZYNA W OLEJU, stąd wydaje mi się pobieranie przez samochód jego w pózniejszym etapie kiedy jest dobrze rozrzedzony.
Jedynym moim zdaniem miejscem któredy może się przedostawac do oleju,po odłączeniu podciśnienia od filtra węglowego i sprawdzeniu regulatora czy jest szczelny jest kolektor ssący i wtryskiwacze. Spływanie do cylindrów i dalej przez tłoki do oleju.
Dodam że mierzyłem ciśnienie na listwie, po odłączeniu podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa to 3 bary, przy podłączonym 2,25. czyli regulator działa ale nie wiem czy ciśnienie nie jest za niskie bo powinno oscylowac około 2,5bara. Więc mogą się nie domykać i lać.
Przeczytałem artykuł Intercarsu o brudnych i uszkodzonych wtryskiwaczach: dla zainteresowancyh http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/3 ... enzyny.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Po zapoznaniu sie z tym artykułem i połączeniu tego z moim akl-em moje wnioski jeszcze nie potwerdzone:
- jeśli sa zabrudzone i źle leją : paliwo nie rozproszone po prostu spływa po ściankach kolektora i nie jest wtryskiwane tam gdzie potrzeba co oznacza że nie spalone.
- jeśli się nie domykają,dostaje za dużą dawkę która nie spalona spływa dalej
- te problemy mogły by mieć związek z nierównomierna praca i trzęsieniem się tych silników, dodam że odłączanie czujników ciśnienia wspomagania nic nie dało
Jeśli chodzi o moc samochodu, wyadje mi się kiedy nasilało się lanie wtrysków i do oleju miał dużo większą moc, po czyszczeniu coraz częsciej staje się bardziej spokojny i mułowaty. Co do palenia miasto - dotykanei gazu 12litrow, pełny wycisk koło 15litrów. W trasie lekko poniżej 10 ale nigdy dokładnie nie sprawdziłem.
Wczoraj jednak znowu jakby zaczął chodzić żwawiej, duża ilość białej pary z wydechu. Po osrtym przejechaniu się pare razy do odciecia, spoworotem moc spadła , para zniknęla, tak jakby się odetkały albo zaczeły prawidłowo działać.
Wczoraj wyskoczył bład 00537 lower co może miec związek z doprowadzeniem paliwa między innymi czyli z laniem wtrysków ewentualnym.
Czasy pracy wtrysków około 3,10ms czyli raczej prawidłowe, sonda oscyluje ale pracuje w restricted mode( co to oznacza? czy na luzie tak powinna pracować), sporadycznie się przełącza w normalny tryb pracy, przynajmniej bez testu dynamicznego.
Czy ktoś ma doświadczenia w tym temacie w silniku akl? tzn z wtryskiwaczami brudnymi, czyszczeniem, ewentualnie nie sprawnymi. Dodam że mam się zająć wyjeciem ich sprawdzeniem w najbliższym czasie i oddaniem ewentualnym do wyczyszczenia i sprawdzenia w zakładzie odpowiedzialnym za to. Zna ktoś taki w Wawie dobry i oczywiście tani
Sorry za elaborat i lekko albo mocno chaotyczny, ale Akl to temat rzeka i jego wieczne problemy. To chyba głównie diagnozowany i poruszany tu silnik.
Pozdrawiam Sławek
Jestem tutaj nowy. Jeśli ten tamat byl to sorry, aczkolwiek z tego co wydaje mi się nikt do końca nie wyjaśnił sprawy trzęsących, czasami dużo palących się akl-ów a to może mieć jakiś związek ze sprawą bo starałem się przeczytać prawie całe forum.
NIedawno Stałem się posiadaczem Golfa IV 1.6sr akl 99 i od tego dnia zaczęły się moje problemy. POmijam szarpanie skrzyni przy dobrych poduszkach, jak mi właściciel powiedział już drugiej przy przebiegu 150 tysięcy km czyli pewnie urywające się nity.
Wszystko zaczęło się od tego że samochód bardzo dużo palił, więc zacząłem szukać, wymieniałem świece , przewody , termostat, filtr powietrza, czujnik temperatuy, uszczelki kolektora ssącego, rozebrałem go na czynniki pierwsze do tego wymyłem przepustnice(zaadaptowałem) , wcześniej przepływkę. WYmieniłem jeszcze filtr paliwa. Ostatnio sprawdzałem ustawienie rozrządu. Mierzyłem mu również ciśnienie sprężania.
Do tego odłączyłem przewod podciśnienia od filtra węglowego zeby czasami nie pochłaniał tamtędy oparów dodatkowego paliwa zaślepiając go.
BYł zdiagnozowany vagiem. Generalnie błedów nie łapał żadnych. Temperatura na Vagu prawidłowa. SOnda oscyluje od 0,01 do 1 generalnei w pełnym zakresie.
SPoradyczny błąd 00537 ten co własnie w elsie podaja jako problem z ciśnieniem paliwa, wtryskiwaczami, itd Generalnie wszystkie odczyty w normie, jedyny o którym nie wiem co oznacza to sonda pracująca w restricted mode, ale może to miec związek z tematem o którym poniżej napisałem.
Samochód jest od pierwszego właściciela , byłl jeszcze na czarnych blachach, zawsze w jednych rękach, jednak ostatnio bardzo mało jeździł - jeśli już przez kobiete, wręcz stał cały czas.
Przy rozebraniu kolektora ssącego cały upaprany był benzyna, troche olejem.
Mam takie pytanko, czy problemy sr-ów (akl) czasami nie biora się od brudnych lub uszkodzonych wtryskiwaczy? Długie stanie, ewentualne ekonomiczne powolne jeżdżenie nie brudzi je i zapycha?
Dodam że jestem w trakcie czyszczenia ich już drugim środkiem do benzyny, wcześniej był valvoline za 17 zł, teraz liqui molly już za ponad 50zł, przy większym stęzeniu niż podają.
Dodatkowym ciekawym objawem w tym samochodzie jest BENZYNA W OLEJU, stąd wydaje mi się pobieranie przez samochód jego w pózniejszym etapie kiedy jest dobrze rozrzedzony.
Jedynym moim zdaniem miejscem któredy może się przedostawac do oleju,po odłączeniu podciśnienia od filtra węglowego i sprawdzeniu regulatora czy jest szczelny jest kolektor ssący i wtryskiwacze. Spływanie do cylindrów i dalej przez tłoki do oleju.
Dodam że mierzyłem ciśnienie na listwie, po odłączeniu podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa to 3 bary, przy podłączonym 2,25. czyli regulator działa ale nie wiem czy ciśnienie nie jest za niskie bo powinno oscylowac około 2,5bara. Więc mogą się nie domykać i lać.
Przeczytałem artykuł Intercarsu o brudnych i uszkodzonych wtryskiwaczach: dla zainteresowancyh http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/3 ... enzyny.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Po zapoznaniu sie z tym artykułem i połączeniu tego z moim akl-em moje wnioski jeszcze nie potwerdzone:
- jeśli sa zabrudzone i źle leją : paliwo nie rozproszone po prostu spływa po ściankach kolektora i nie jest wtryskiwane tam gdzie potrzeba co oznacza że nie spalone.
- jeśli się nie domykają,dostaje za dużą dawkę która nie spalona spływa dalej
- te problemy mogły by mieć związek z nierównomierna praca i trzęsieniem się tych silników, dodam że odłączanie czujników ciśnienia wspomagania nic nie dało
Jeśli chodzi o moc samochodu, wyadje mi się kiedy nasilało się lanie wtrysków i do oleju miał dużo większą moc, po czyszczeniu coraz częsciej staje się bardziej spokojny i mułowaty. Co do palenia miasto - dotykanei gazu 12litrow, pełny wycisk koło 15litrów. W trasie lekko poniżej 10 ale nigdy dokładnie nie sprawdziłem.
Wczoraj jednak znowu jakby zaczął chodzić żwawiej, duża ilość białej pary z wydechu. Po osrtym przejechaniu się pare razy do odciecia, spoworotem moc spadła , para zniknęla, tak jakby się odetkały albo zaczeły prawidłowo działać.
Wczoraj wyskoczył bład 00537 lower co może miec związek z doprowadzeniem paliwa między innymi czyli z laniem wtrysków ewentualnym.
Czasy pracy wtrysków około 3,10ms czyli raczej prawidłowe, sonda oscyluje ale pracuje w restricted mode( co to oznacza? czy na luzie tak powinna pracować), sporadycznie się przełącza w normalny tryb pracy, przynajmniej bez testu dynamicznego.
Czy ktoś ma doświadczenia w tym temacie w silniku akl? tzn z wtryskiwaczami brudnymi, czyszczeniem, ewentualnie nie sprawnymi. Dodam że mam się zająć wyjeciem ich sprawdzeniem w najbliższym czasie i oddaniem ewentualnym do wyczyszczenia i sprawdzenia w zakładzie odpowiedzialnym za to. Zna ktoś taki w Wawie dobry i oczywiście tani
Sorry za elaborat i lekko albo mocno chaotyczny, ale Akl to temat rzeka i jego wieczne problemy. To chyba głównie diagnozowany i poruszany tu silnik.
Pozdrawiam Sławek