Strona 1 z 2
MK IV - Tuning 1.6 SR
: pn sty 16, 2012 16:06
autor: Extremalny
Witam wszystkich. Otóż zastanawiam się nad wymianą wałka rozrządu na sportowy, wiecie może o ile można podnieść moc w tym silniku poprzez wałek i jakim kosztem. Tylko nie piszcie mi o swapie. Chciałbym poprawić elastyczność silnika.
MK IV - Tuning 1.6 SR
: pn sty 16, 2012 16:08
autor: marcin7x5
Na jakieś wielkie to ja bym nie liczył.
MK IV - Tuning 1.6 SR
: pn sty 16, 2012 16:23
autor: Extremalny
a co mogę zrobić żeby poprawić osiągi?
MK IV - Tuning 1.6 SR
: pn sty 16, 2012 16:30
autor: Qto
uturbić
Re: MK IV - Tuning 1.6 SR
: pn sty 16, 2012 16:34
autor: Extremalny
Koszt uturbienia to z 10 klocków więc nie ma sensu a ja celowałbym w moc około 125 km.
MK IV - Tuning 1.6 SR
: pn sty 16, 2012 21:26
autor: psilos1
Jest możliwość wsadzenia chipa -kumpel kombinował kiedyś z tym silnikiem z zadowalającym skutkiem .Miałem okazję kilka razy przejechać się jego bryką i byłem miło zaskoczony (mam ten sam silnik ).Nie mówimy o jakimś olbrzymim przyroście mocy ,ale odchodzi ładnie z dołu-zmieniona charakterystyka momentu obrotowego. Wszystko pięknie i ogólnie na "plus"oprócz ceny -400 euro w niemcowni.
MK IV - Tuning 1.6 SR
: pn sty 16, 2012 23:10
autor: Extremalny
gdzieś chyba nawet tutaj na forum czytałem że gościu w 1.6 SR (8v) miał 137 KM ale nie chciał zdradzić co zrobił.
Re: MK IV - Tuning 1.6 SR
: pn sty 16, 2012 23:39
autor: psilos1
Extremalny pisze:gdzieś chyba nawet tutaj na forum czytałem że gościu w 1.6 SR (8v) miał 137 KM ale nie chciał zdradzić co zrobił.
Tak czytałem ....kolega o nicku uCHo (jak dobrze pamiętam)coś kombinował .Z tego silnika za dużo nie wyciśniesz kumpel chipem dodał 25 Nm i 11 Ps ,różnica odczuwalna ale cena....
MK IV - Tuning 1.6 SR
: pn sty 16, 2012 23:54
autor: Extremalny
no a co sądzisz o tym wałku sportowym od świątka + kolektor ssący i przepolerowanie kanałów dolotowych
Re: MK IV - Tuning 1.6 SR
: wt sty 17, 2012 00:09
autor: psilos1
Extremalny pisze:no a co sądzisz o tym wałku sportowym od świątka + kolektor ssący i przepolerowanie kanałów dolotowych
Spróbować można ,ale myślę ze efekty będą niewspółmierne do poniesionych kosztów .Po drugie ten silnik to tzw ."jednorazówka" np. niewymienne panewki w bloku silnika .Moim zdaniem nie warto cudować .Za tą samą cenę wstaw jakiś 18 T (PALI TYLE SAMO )i kombinuj ile chcesz !
MK IV - Tuning 1.6 SR
: wt sty 17, 2012 09:48
autor: Extremalny
no nie wiem czy 1.8 spali 8l
MK IV - Tuning 1.6 SR
: wt sty 17, 2012 10:45
autor: vwkoro
kolego 1,8T średnie spalanie ma na poziomie 7,8 l w zależności od jazdy oczywiście . osobiście wolałbym wstawić 1,8T na starcie masz 150 kucy koszt nie mały ale z pewnością bardziej opłacalny
MK IV - Tuning 1.6 SR
: wt sty 17, 2012 11:15
autor: feniks
vwkoro pisze:koszt nie mały
jakby to sam silnik był do przekładki to jeszcze, ale zawieszkę, hamulce, elektronikę, pompkę paliwa.
Najtaniej wyjdzie całego anglika kupić po korekcie zadka/boku, choć nie wiem czy nie lepiej sprzedać obecnego i kupić nowego.
Tanim kosztem nic nie zrobisz ciekawego z 1.6, sam kolektor 4-2-1 koło 800 od TA, + program, dolot i $$$ lecą ...
MK IV - Tuning 1.6 SR
: wt sty 17, 2012 14:41
autor: Extremalny
no tak łatwo to sprzedać golfa nie jest
sam wiesz ile na allegro tego jest a kolega co pisał że 7-8 l pali 1.8T to nie wiem jak on jeździ. Jak dla mnie nikt nie kupuje 1.8T żeby jeździć spokojnie i ekonomicznie do tego kupuje się diesla wolnossącego