Strona 1 z 1

1.6SR AKL - jakiej budowy pierścienie tłokowe?

: pt sty 13, 2012 21:16
autor: Dam
Witam.

Znajduję się na etapie poszukiwania pierścieni tłokowych (o nominalnym wymiarze), przeszukałem trochę forum, sporo ludzi narzeka na fabryczne pierścienie, ze względu na ich budowę, często pada sformułowanie ,,wada fabryczna"...

Moje pytanie brzmi jakiej budowy są to pierścienie? I o jakiej budowie kupić by pozbyć się tej wady fabrycznej???

Napisałem do jednego sprzedawcy na allegro z zapytaniem o budowę pierścieni które oferuje (bo zdjęcie było poglądowe) i dostałem odpowiedź że: ,,Pierścień olejowy w komplecie jest składany, 3-częściowy (dwie blaszki + sprężynka)"

Co o tym sądzicie? To taki sam jak seryjny pierścień czy inny (lepszy)??

Proszę o odpowiedź,
Pzdr!

1.6SR AKL - jakiej budowy pierścienie tłokowe?

: pt sty 13, 2012 21:41
autor: Paweł Marek
Włąsnie zakłada się jednoczesciowe, co często likwiduje problem brania oleju.

1.6SR AKL - jakiej budowy pierścienie tłokowe?

: pt sty 13, 2012 21:49
autor: Dam
Czyli rozumiem ze te 3 częściowe to lipa...

Gdzie mogę zamówić te jednoczęściowe? Jakaś określona firma je produkuje?

1.6SR AKL - jakiej budowy pierścienie tłokowe?

: pt sty 13, 2012 21:58
autor: Paweł Marek
Na to pytanie nie umiem odpowiedzieć ale były tematy na forum, szukaj pod mk4 branie oleju

Odp: 1.6SR AKL - jakiej budowy pierścienie tłokowe?

: ndz sty 15, 2012 12:52
autor: piteR-ek
Zobacz w ofercie naszej polskiej firmy Prima, może akurat będą mieć, są tanie a b.dobre.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

Re: Odp: 1.6SR AKL - jakiej budowy pierścienie tłokowe?

: pn sty 16, 2012 12:16
autor: Dam
piteR-ek pisze:Zobacz w ofercie naszej polskiej firmy Prima, może akurat będą mieć, są tanie a b.dobre.
No właśnie przeglądając różne fora znalazłem wzmiankę o tych pierścieniach i napisałem do nich kilka dni temu a potem priva do Ciebie żebyś sie wypowiedział coś o tych pierścieniach... Znalazłem Twojego posta sprzed kilku lat ze montowałeś takie i bylem ciekaw jak z braniem oleju w tych silnikach co zrobileś je na PRIMAch... No ale nie odpisałeś mi odnośnie tego jak sie sprawują, tylko tutaj w temacie bym o nich pomyslal a ja juz do nich dawno napisalem i czekam na odpowiedz :D

Zatem wnioskuje, że skoro nadal je polecasz to jesteś z nich zadowolony? :)

1.6SR AKL - jakiej budowy pierścienie tłokowe?

: pn sty 16, 2012 15:59
autor: Qto
Dam pisze:Gdzie mogę zamówić te jednoczęściowe? Jakaś określona firma je produkuje?
zapytaj Kolegi grg474, pamiętam że wymieniał u siebie. Jakbyś uzyskał odpowiedź to później możesz dodać info do tematu :bajer:

Odp: 1.6SR AKL - jakiej budowy pierścienie tłokowe?

: pn sty 16, 2012 23:45
autor: piteR-ek
Tamtego silnika już nie ma, ale w obecnym też mam prima, silnik 1.6 ABU. Oryginalne miałem olejowy 3 częściowy, primy też miały być 3, ale okazało się że są 2. Stare pierścienie nie miały wogole sprężystości, wyciągiem tłoku z bloku, a pierścienie były praktycznie schowane w tłoku, jakby tłok siedział w bloku, mowa oczywiście tylko o olejowych, reszta była ok. Silnik zmieniłem pół roku temu, dałem za komplet 135 zł

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

1.6SR AKL - jakiej budowy pierścienie tłokowe?

: pn sty 23, 2012 13:18
autor: Dam
Napisałem do jednego z przedstawicieli firmy Prima czy posiada pierścienie tłokowe w których olejowy jest jednoczęściowy...
Otrzymałem odpowiedź, że owszem posiada takie (cena 36zł/tłok) w których olejowy jest jednoczęściowy...
No więc zamówiłem te pierścienie....

Dziś dostałem paczkę i pierścień olejowy wygląda tak:

Obrazek

Czy tak wygląda pierścień olejowy jednoczęściowy?
To takie pierścienie zakłada się by wyeliminować branie oleju?
Czy to taki sam jak seryjny?

Dodatkowo jeden z 4 pierścieni jest bardziej zagięty przez co jest nierówny z trzema pozostałymi...

Obrazek

Czy można założyć takie pierścień? Czy jest wadliwy?