Strona 1 z 5

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: śr sty 11, 2012 22:03
autor: maks149
Golf IV 1.6 Akl spadek mocy pomocy!!!
Podczas przyśpieszania,ruszania czuje że jest ograniczony (zmulony ) obr. są za wysokie na daną predkość np.podczas jazdy na płaskim odcinku drogi na 5 biegu samochód ma ponad 3000obr. a predkośc wynosi 100km/h takze na pierwszym biegu odcina paliwo przy 5200obr.
Wymieniane było :
-kilka dni temu sprzęgło
- niedawno rozrząd kompletny z pompą
-olej,filtr paliwowy
Mam dziurawy środkowy tłumnik może mieć to jakiś wpływ na to?
Proszę o pomoc !!!

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: czw sty 12, 2012 00:04
autor: Johnatan
maks149 pisze:Mam dziurawy środkowy tłumnik może mieć to jakiś wpływ na to?
Nie ma nic wspólnego.
Sprawdzić ustawienie zapłonu, ustawienie rozrządu i przepływkę. Ogólnie wepnij sie we VAGa moze on coś wie

A i jak wygląda spalanie. Brak mocy oznacza większe spalanie. a niektórzy myślą inaczej :)

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: czw sty 12, 2012 01:09
autor: Qto
maks149 pisze:obr. są za wysokie na daną predkość np.podczas jazdy na płaskim odcinku drogi na 5 biegu samochód ma ponad 3000obr
obroty i prędkość są uzależnione od siebie...nie może być tak że jak silnik będzie zamulony z jakiegoś powodu to obroty będą wyższe przy danej prędkości.
Co do tych obrotów przy 100km/h to raczej są ok :bajer: ...i to czy jedziesz po płaskim czy pod górkę nie ma wpływu...chyba że sprzęgło się ślizga :chytry:
maks149 pisze:na pierwszym biegu odcina paliwo przy 5200obr.
Przyczyn może być wiele, a VAG na pewno coś pokaże skoro odcinka jest przy takich obrotach - tryb awaryjny

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: czw sty 12, 2012 12:04
autor: maks149
przepustnica się lekko przycina może to być jego wina???
dodam jeszcze że przed wymianą sprzęgła jak go kupiłem to przyśpieszał dużo lepiej nagle podczas jazdy zaczęło się ślizgać sprzęgło i podczas przyśpieszania coś szczelało pod maska na drugi dzień wymiana sprzęgła parę dni przed wymianą też już miał problem ale myślalem że to wina sprzęgła a po wymianie jest tak samo .proszę o pomoc!!!

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: czw sty 12, 2012 15:06
autor: Qto
maks149 pisze:nagle podczas jazdy zaczęło się ślizgać sprzęgło i podczas przyśpieszania coś szczelało pod maska na drugi dzień wymiana sprzęgła parę dni przed wymianą też już miał problem ale myślalem że to wina sprzęgła a po wymianie jest tak samo
czyli dalej się ślizga sprzęgło czy co ??
Co do wczesnej odcinki to pisałem wyżej - VAG

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: czw sty 12, 2012 18:03
autor: maks149
NIE teraz się nie ślizga po wymianie sprzęgła przestało szczelac pod maską sprzęgło łapie od spodu (nie tak jak wcześniej przy szczycie)
czuć poprawę i to dużą ale to nie to co było po kupnie auta nawet jak mechanik jechał to mówił że coś jest nie tak moim zdaniem silnik na pewno powinien dużo lepiej przyspieszać jak na 105km a z vagiem postaram się podjechać do mechanika i zobaczyć co wyrzuci na komputer

nie wiem co z przepustnicą bo się lekko przycina była czyszczona (z tego co mowił sprzedawca) ale do vaga nie podpinał bo niemiał takiego kabla

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: pt sty 13, 2012 15:59
autor: marcin7x5
Skoro ci odcina szybciej niz powinien to sprawdź również czujni halla (G40). On w głownej mierze odpowiedzialny jest za odcinkę paliwa i może tez być, że caly kłopot z przyspieszaniem to jego wina.

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: pt sty 13, 2012 16:41
autor: Kajor
Miałem napisać dokładnie to samo - odcinka przy właśnie 5200RPM to na 99% trzaśnięty czujnik Halla G40. Nierzadki przypadek w MK4.

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: pt sty 13, 2012 21:26
autor: maks149
dzięki za odp jutro kupię vaga i będę wiedział co i jak może on co powie dam znać co i jak jeśli będę coś wiedział z tym czujnikiem to prosił bym jakąś fotkę gdzie go szukać i jak on wygląda jak się do niego dostać (bo w benzynie jestem zielony mam jeszcze diesla to tam się bardziej orientuję ) wielkie dzięki za odpowiedzi :bigok:

Edit:

Mam może głupie pytanie ale nie wiem, czy czujnik halla to inaczej "czujnik położenia wału"???

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: pn sty 16, 2012 16:01
autor: marcin7x5
I tak i nie. Jest to czujnik położenia wału rozrządu G40 a czujnik położenia wału korbowego to G 28

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: ndz lut 05, 2012 15:31
autor: Wuyek
Mam podobny problem. Silnik ten sam + LPG
Tylko u mnie jest na odwrót. Ciężko się wkręca, czym mocniej wciskasz gaz tym bardziej się zamula.
Jadąc na 3 biegu, 50 km/h pod lekkie wzniesienie nie miał siły, obroty spadały. Nie pomogło przełączenie na benzynę.
I najciekawsze: objawy te pojawiły się na "chwilę", występowały ok. 30 minut podczas trasy i ustąpiły.
Pojawiło się jeszcze dziwne szarpanie przy stałej prędkości (podobne jak przy dynamicznej redukcji) i ten objaw nie ustąpił.
Aha. Jeszcze zaczął gasnąć, np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: ndz lut 05, 2012 17:19
autor: Petor14
podpinam sie do tematu wuyek tyle że moj silnik to sama benzyna bez gazu
Ma takie momenty ze sie zamuli wtedy trzeba go troche przeciagnac na biegach bo na niskich nie da sie jechac gdyż zamula . Na vagu wyskoczył bład - sonda lambda (moze to miec coś wspolnego ?) . Spalanie teraz mam 10-11 benzyny. Co to moze byc ? (uszczelki pod kolektorem wymienione,swiece, filtr powietrza,paliwa tez )

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: pn lut 06, 2012 15:39
autor: marcin7x5
Wuyek i Petor14 - sprawdziłbym na waszym miejscu przepływkę. To wbrew pozorom bardzo istotny element. Podobnie również z czujnikiem temp płynu.

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: pn lut 06, 2012 15:55
autor: Petor14
A jak sugerujesz to sprawdzić ? :D Bo ja już raz wyciągałem i niby jest czysta (taki pomarańczowy drucik widac) bo brak śladów brudu. A inaczej nie wiem jak sprawdzic ? :bigok: