Strona 1 z 1

Problem z obrotami- gaśnie.

: czw sie 25, 2011 23:22
autor: ostr8
witam mam mały problem z obrotami na rozgrzanym silniku , miałem wcześniej problem z cewką miała przebicie... wymieniłem już nie ma (ale przy tym miałem problemy z rozpędzaniem bardzo dziwnie to wyglądało tak jakby falował- już to nie występuje) , teraz mam problem z wolnymi obrotami gdy wrzucę na luz po prostu mi gaśnie, na wolnych trochę powalczy i czuć w podłodze jak pedał próbuje powalczyć ale i tak gaśnie.... , przy okazji pokazuje mi się błąd przepustnicy : regulator położenia przepustnicy V60- przerwa na wyjściu. Czy możliwe że za gaśniecie to odpowiada czy może kable ? które nie są już najświeższe.... proszę o pomoc, świece są ładne na pewno nie trzeba ich wymieniać.Dodam jeszcze że przepustnica była czyszczona i adaptowana poprawnie. Czekam na wasze propozycje.

a i bym zapomniał najważniejszego : silnik 1.4 16V AKQ

Problem z obrotami- gaśnie.

: pt sie 26, 2011 00:47
autor: hapa999
Witam.Podpinam się pod temacik.Próbuję naprawić autko koleżanki.W golfach jestem doszczętnie zielony.Problemik jest tego typu że redukcja między biegami 2-3 strasznie go męczy potrafi sobie poszarpać a czasem na luzie zgasnąć problem jest denerwujący ponieważ raz kumpela stanęła na przejezdzie i musiała autko odpalać raz jeszcze.Podobne problemy jak u koleszki wyżej.Troszeczkę się naczytałem na tym forum i wszelkie kroki jakie poczyniłem w celu usprawnienia autka poszły na marne.Moje spostrzeżenia:
-Po podpięciu pod VAG zero błędów( tu pytanko jak czytać czujniki podczas jazdy?)
-Przepustnica przeczyszczona (lusterko) chociaż wcale nie było z nią zle.
-Myślałem że może przepływomierz padł ale w tym silniku go nie ma.
-Metalowa rurka od EGR-a prowadząca do przepustnicy była mocno zabita więc myślałem że znalazłem problem ale to nie to!
-Przewody i świece wymienione tydzień temu na NGK -na kablach była dyskoteka.
-Myślałem też o katalizatorze ale nic w nim nie słyszę i z zewnątrz jest w dobrym stanie( nie muli autka)
Ten problem występuję na beni jak i na gazie.Zauważyłem też dziwną rzecz( jak autko złapie 90stopni i przełączę go na gaz to temp. na blacie w oczach zaczyna spadać, poleci do samego dołu po czym powoli z powrotem pnie się w górę.( i tu pytanko co włącza wiatrak który z czujników i gdzie on się znajduje)
Wszytko to tyczy się silnika 1.4 16V w golfie 4 1998 rok.
Za jakąkolwiek podpowiedz WIELKIE DZIĘKI!!!
Pozdrawiam

Re: Problem z obrotami- gaśnie.

: pt sie 26, 2011 08:03
autor: marcin7x5
hapa999 pisze:Przepustnica przeczyszczona (lusterko) chociaż wcale nie było z nią zle.
Spróbuj ja jeszcza zaadoptować. Niestety często bywa tak, że (w szczególności w silnikach 1,4 16V) trzeba ja wymienić.
hapa999 pisze:Zauważyłem też dziwną rzecz( jak autko złapie 90stopni i przełączę go na gaz to temp. na blacie w oczach zaczyna spadać, poleci do samego dołu po czym powoli z powrotem pnie się w górę.( i tu pytanko co włącza wiatrak który z czujników i gdzie on się znajduje)
Prawdopodobnie masz do wymiany czujnik temperatury (G2/G62)

Za właczenie wiatraka odpowiedzialny jest w pierwszej kolejności włącznik termiczny wkręcony w chłodnicę

Problem z obrotami- gaśnie.

: ndz sie 28, 2011 17:26
autor: ostr8
Witam zauważyłem że duzy wpływ na gaśniecie samochodu ma jakaś rurka gumowa z której leci strasznie gorące powietrze , gdy jest włożona na miejsce to samochodu gaśnie co skrzyżowanie, gdy jest wyjęta chodzi dobrze. Jakieś wasze sugestie ?? co może być z tym związane ?? :> Pozdrawiam.



fotki: Obrazek Obrazek

Problem z obrotami- gaśnie.

: pn sie 29, 2011 00:12
autor: airbuko
ostr8, mam dokladnie ten sam silnik...tylko 1.6 ... w tej plastikowej obudowie znajduje sie klapka ktora powinna reagowac ...na temperature powietrza podawanego do przepustnicy(jesli po np 50km dolot do puszki filtra jest goracy lub parzy to zle). U mnie strasznie mulil, ale nie gasl. Po zablokowaniu klapki w pozycji zamknietej(dla goracego powietrza z kolektora) i odlaczeniu rurki ...silnik od razu nabral wigoru, ale nie mialo to wplywu na obroty na biegu jalowym(ktore wynosza ok 620rpm). ja bym obstawial kable, ale skoro wyskakuje Ci blad zwiazany z przepustnica... to sugerowal bym podmienic przepustnice na sprawdzenie...
Obrazek
w tej pozycji do przepustnicy leci wylacznie gorace powietrze z kolektora wydechowego.

Re: Problem z obrotami- gaśnie.

: pn sie 29, 2011 12:05
autor: ostr8
W sumie zaczęło się robić coraz gorzej... nawet wyjęcie tej rurki nic nie pomaga, na dodatek dzisiaj wstawiłem nowe przewody NGK i nic... dalej to samo, do tego komputer nie pokazuje żadnego błędu związanego z przepustnicą, wczoraj jeszcze raz ją wyjmowałem, i czyściłem i adaptowałem i żadnego problemu nie miałem, z tym. Świece wyglądają idealnie.... wczoraj gdzieś wyczytałem , że powodem gaśnięcia może być zawór EGR i najlepiej go zablokować/zatkać - wstawiając blaszkę, może ktoś próbował ?? i tak mniej więcej jakby ktoś mógł powiedzieć gdzie on się znajduje? ;>

Problem z obrotami- gaśnie.

: pn sie 29, 2011 12:16
autor: marcin7x5
Pod przepustnica masz przykręcona taka rurkę. Idź po niej a dojdziesz do zaworu EGR. To taka puszka z wtyczka na górze.

Re: Problem z obrotami- gaśnie.

: pn sie 29, 2011 16:37
autor: ostr8
I powiem szczerze , chyba problem rozwiązany, zastosowałem się do uwag z tematu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190957" onclick="window.open(this.href);return false; .

Zaślepiłem wejście do tej metalowej rurki, zaraz za przepustnicą ,a nie na końcu przy zaworze EGR, troszkę inaczej ale działa, gaśniecie ustało , obroty trzyma wszystko idealnie :) najgorzej było z dobraniem materiału, najpierw była blaszka ale była za gruba i nie dolegało do dekla i słychać było syczenie.... ssss...<ale chodziło już dobrze, później postawiłem na tekturową uszczelkę i już nie było syczenia dobrze chodziło ale obawiałem się ze może przepchnąć, i będzie gorzej , wiec znalazłem materiał od maski do spawania takiej starej wyciąłem, i wstawiłem, dolega, nie ma syczenia i co najważniejsze dobrze chodzi :) miejmy nadzieje że to będzie już koniec problemów z tym golfem :) Pozdrawiam .

Problem z obrotami- gaśnie.

: śr sie 31, 2011 15:46
autor: hapa999
Witam.Nie mogłem zrobić adaptacji bo nie mogę połączyć się z vagiem.Z jakiego vaga korzystacie? I jak np. czytać wskazania czujników podczas jazdy np.temp itp.?? Jaka to opcja w vagu? Zatkałem EGR tak jak opisał ostr8.Obroty nie skaczą nie gasł mi ale nie wiem może niech kumpela pojezdzi troche to mi powie.Nadal szarpie w granicach 2000obr.Może cewka death skoro miała dyskoteke na kablach mogła się popsuć.Nie mam od kogo podmienić.Wiecie może jak ją sprawdzić?? A może jest ktoś z chełma woj.lubelskie kto użyczyłby cewke na 15 minut na podmianke? :hmm:

Problem z obrotami- gaśnie.

: śr sie 31, 2011 23:29
autor: ostr8
Co Do Vaga: używałem 4.9 Polskiej wersji, i szło bardzo dobrze oczywiście musisz mieć zero błędów wchodzisz w odczyt bloku coś tam robi... 10 sek., wchodzisz w ustawienia pierwotne 10 sek. i na dole powinno być napisane ADP w porządku. Oczywiście wybierasz blok numer 098.

co do połączenia sprawdź jakie masz ustawione wejście COM w Menadżerze Urządzeń do kabla. musi być ten sam co w programie. i sprawdź jaką masz prędkość ustawioną: PORTY COM > USB SERIAL PORT> Właściwości>Ustawienie portu(zaawansowane) > NR. Portu( taki sam jak w programie) , Odbiór danych i wysyłka 4096 ( przynajmniej ja tak mam i działa) :)

co do cewki: to proponuje ciemne miejsce, kogoś do pomocy, otwarta maska i niech ktoś odpala ,a ty bardzo dobrze i uważnie patrz na cewkę a raczej jej wyjścia na kable, powinny iść iskry ( u mnie tak było). i u mnie jeszcze śmierdziało spalenizną lekko. Przy odpaleniu silnika widać zawsze najmocniejsze przebicia.

Daje 99 % procent że to cewka jeśli muli przy około 2tyś. ,a później idzie , jakby włączało się Turbo.

co do zatkania zaworu EGR , sprawdzałeś czy powietrze nie idzie ?? zaraz za tą osłoną którą wstawiłeś , wszystko dolega do siebie? ;> dotknij palcem i nastaw ucho powinieneś wyczuć .

Pozdrawiam :) mi jak narazie golfik chodzi jak ta lala :D


aaa... dodam, teraz walczę z tylnią wycieraczką :D najpierw zapchana rurka do którego wchodzi wężyk , a teraz się okazało ,że spryskiwacz chodzi razem z wycieraczką i pryska na rożne strony :D chodź powinien w jednym miejscu dawać płyn.... :D

Problem z obrotami- gaśnie.

: czw wrz 01, 2011 15:49
autor: hapa999
No zobaczę tą cewkę też wydaje mi się podejrzana tym bardziej że była dyskoteka na kablach jakiś lekki swąd wyczuwam.Z vagiem to nie wiem wszystko hulało idealnie po dwóch dniach przestało-nie miałem zbytnio czasu żeby pobawić się ustawieniami.Na zaworze EGR lewizny nie ma na 100%.Zaznaczam że po zatkaniu Egr-a obroty się ustabilizowały.
A co do wycieraczek to nie pytaj chyba w każdym golfie pada najpierw ramiona z przodu-wymieniłem na nowe nie wielka kwota.A tył też jej nie działa ale na razie nic nie mówi żeby zobaczył co i jak pewnie już jej głupio :crazy:

Problem z obrotami- gaśnie.

: czw wrz 01, 2011 21:47
autor: ostr8
i wycieraczka zrobiona okazało się że w rurce od spryskiwacza jest druga rurka i byłą przerdzewiała i pęknięta , wziąłem to przewierciłem> usunąłem stara rurkę > i włożyłem wkład od długopisu(oczywiście czysty)>zmontowałem> :) wszystko pięknie :) chodzi,

a co do EGR, zastanawiałem się jakie są skutki uboczne jego zaślepienia może ktoś słyszał ? albo sam przeżył? :>


PS. oj hapa999 , koleżanka będzie musiała :D ładnie podziękować :)

Problem z obrotami- gaśnie.

: pt wrz 02, 2011 17:38
autor: hapa999
PS. oj hapa999 , koleżanka będzie musiała :D ładnie podziękować :)
-Tak tym bardziej że to sistra mojej panienki:)
Co do Egr to może spaliny skoro nie wracają do przepustnicy to walą w powietrze te nie przepalone? Ciekawe co by wyszło na analizie spalin??