Strona 1 z 2

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

: pn sie 22, 2011 15:59
autor: Remyyk
Witam! Nie mam pojęcia co się dzieje, ale pojawia mi się kontrolka "Oil Press! Stop motor!" w MK4 1.8T. Problem w tym, że mogę przejechać bezproblemowo trasą nawet i 300km (sprawdzone) bez zapalenia się kontrolki, a nagle np podczas ruszania spod świateł zapali się kontrolka i po przejechaniu 20m gaśnie. O co z tym chodzi?

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

: pn sie 22, 2011 20:26
autor: wojtas46
Sprawdż poziom oleju , zmierz dla pewności ciśnienie oleju , jeśli ciśnienie ok to nawalać może czujnik

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

: pn sie 22, 2011 20:34
autor: Qto
Jeżeli "potrafisz" wywołać komunikat...dobrze jakbyś podłączył kompa, udał się na przejażdżkę i sprawdził czy ten nie wyświetla się czasami tylko w przypadku temperatury => 90*
Teraz pytanie kiedy zmieniałeś olej i jaki masz filtr - badziewiasty filtr jest chyba najczęstszą przyczyną. Drugą co do częstości występowania przyczyną jest chyba zapchany smok oleju - miska w dół i czyszczenie.

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

: pn sie 22, 2011 22:02
autor: Remyyk
Właśnie chodzi o to, że poziom oleju jest idealnie taki jaki powinien być, ciśnienia nie mierzyłem, ale czy możliwe jest, żeby ciśnienie spadało na kilka sekund? Olej był wymieniany niecałe 3 tys temu, razem z filtrem i miską olejową, przy okazji wszystko wraz ze smokiem było przeczyszczone. Filtr Filtron (tak, wiem, że to badziew, ale mechanik zrobił bez uzgodnienia ze mną, a potrzebowałem wtedy koniecznie auta, więc nie robiłem żadnej afery). Spróbuję podłączyć pod kompa i dam znać co i jak.

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

: pn sie 22, 2011 22:23
autor: Qto
Remyyk pisze:ale czy możliwe jest, żeby ciśnienie spadało na kilka sekund?
Pewnie nie spada...może być tak jak piszę, komunikat pojawia się kiedy temperatura osiąga 90*...temperatura spada na 89* i komunikat znika. Miałem u siebie taki przypadek a przyczyna była prozaiczna:
Remyyk pisze:Filtr Filtron
:bigok:
Szczerze mówiąc jeżeli czyściłeś smok to bym w ciemno wymieniał filtr...nie myślałbym na razie o czujniku czy winie kabelków :bajer:

Re: Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

: pn sie 22, 2011 22:26
autor: psilos1
Remyyk pisze: Filtr Filtron
Prawdopodobnie problemem jest właśnie ten badziewny filtron-w moim aucie wkład filtra się rozsypał powodując objawy jak u ciebie .

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

: pn sie 22, 2011 22:27
autor: Qto
psilos1 pisze:-w moim aucie wkład filtra się rozsypał powodując objawy jak u ciebie
dokładnie to samo miałem

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

: pn sie 22, 2011 23:00
autor: t0mal
Czujnik ciśnienia też daje takie objawy, bądź ciachnięty kabel. Czasami turbo kończy żywot w podobny sposób - żygnie sobie olejem jak jest dobrze nagrzany, a jak ostygnie to nic się nie dzieje.
wkład filtra się rozsypał
Jak to się rozsypał - rozerwał się papier?

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

: wt sie 23, 2011 05:55
autor: harvard
Masz zapewne zabrudzony smok w misy olejowej. Nagromadzony tam smog potrafi takie kwiatki pokazywać.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=385427

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

: wt sie 23, 2011 23:11
autor: czarekcw
Czy każdy Filtron się sypie? Bo jak miałem Clio to tylko na Filtronie pomykałem i było ok, teraz wymieniłem m.in. i filtr i mechanik założył Filtrona, kurna strach się bać....

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

: wt sie 23, 2011 23:19
autor: Qto
czarekcw pisze:Czy każdy Filtron się sypie?
no nie każdy...ale jak widać problemów z nimi sporo, chyba lepiej dmuchać na zimne niż oszczędzać te parę zł przy zakupie filtra

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

: wt sie 23, 2011 23:34
autor: czarekcw
Qto, wiadomo, pisaliśmy na ten temat ale warto popytać. Czyli co się teraz opłaca- jeździć czy wymieniać filtr na inny? Jak się rozleci Filtron to jakie koszta naprawy i co do roboty?

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

: wt sie 23, 2011 23:42
autor: Qto
założyłeś to jeździj, może Twój się nie posypie. Jak się posypie to kosztów dodatkowych nie ma...tylko wymiana filtra.
Mi się posypał filtr przed samą wymianą, jak zaraz po wymianie to wiadomo że dwa razy się cza brudzić przy teoretycznie jednej wymianie oleju. Dla mnie jednak najgorszy był fakt palenia się czerwonej kontrolki i komunikatu na fisie...chyba z 15min w stresie słuchałem jak silnik na wolnych chodzi żeby móc później spokojnie do domu dojechać.

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

: śr sie 24, 2011 00:45
autor: t0mal
Ale jak to się pozypał? Rozerwało papier, czy może zatrzask się wyłamał?
Filtrony idą na pierwszy montaż do MK6, także myślałem że są całkiem dobre,.