Strona 1 z 1

Czy to problem ze skrzynią ?

: śr sie 10, 2011 23:59
autor: paweł72
Witam,
problem dotyczy Mk IV 1.6 16V 2000r , od kilku dni odczuwam jak narazie lekkie ale wyczuwalne poszarpaywania w trakcie przyspieszania na drugim i trochę na trzecim biegu w okolicy 2000 obr. Autko ma już 215 tyś. przebiegu i zastanawiam się czy objawów takich nie powoduje skrzynia biegów a dokładnie problem nitów opisywany na forach. Skrzynia posiada oznaczenia ERT czyli taka w której prawdopodobnie stosowano nity.
Czy można na takim etapie rozebrać skrzynie i wymienić nity na śruby ?
Proszę o podpowiedzi osób którym temat jest znany .
Dziękuję

Czy to problem ze skrzynią ?

: czw sie 11, 2011 11:06
autor: marcin7x5
Podłączę się pod temt bo mam to samo i w tej samej konfiguracji AUS + ERT. W serwisie powiedzieli, że owszem skrzynia jest w grupie ryzyka aczkolwiek malo tych skrzyń się rozlatuje. Przewaznie te co zaczynają się na DU....

Skrzynię to możesz zawsze rozebrac i wymienić. Tylko czy to akurat jest przyczyną tego poszarpywania?

Re: Czy to problem ze skrzynią ?

: czw sie 11, 2011 17:35
autor: paweł72
Najgorsze , że bez demontażu skrzyni nie można się przekonać czy są tam nity czy śruby, we wrześniu czeka mnie wyjazd do Niemiec , jakieś 1200 km w jedną stronę i nie chciałbym ,żeby rozleciała się w trasie kilka setek km od domu. Jak mój zaufany mechanik wróci z urlopu to raczej zlecę mu zdjęcie skrzyni i zobaczymy jak to wygląda w środku. W między czasie sprawdzę jeszcze cewkę którą mogę podmienić i kable WN , przepustnicę czyściłem w ubiegłym roku , zresztą była czysta , EGR podobnie wyczyszczony i działa ok. Błędów do tej pory nie było ale jeszcze sprawdzę przed demontażem skrzyni .Pod koniec miesiąca powinienem już wiedzieć jak wygląda skrzynia w środku . Z pewnością dam znać.

Czy to problem ze skrzynią ?

: wt lis 01, 2011 14:27
autor: Makio
i jak z Twoją skrzynią? Zdążyłeś zmienić nity?

Czy to problem ze skrzynią ?

: wt lis 01, 2011 19:52
autor: lukaszzzmk4
gdzieś słyszałem że nity lepiej zastąpić śrubami lepiej trzymają ale nie wiem jak się to ma w praktyce...

Czy to problem ze skrzynią ?

: czw lis 03, 2011 23:59
autor: airbuko
ja rowniez mialem obawy przed podroza z moja ERT, ale udalo sie mi pokonac w dwa tygodnie ponad 5500km z czego ok1000km w alpejskich warunkach i autko sprawilo sie na medal. Takze jak jak najbardziej ufam ERT i narazie sie nia nie zamartwiam.

Re: Czy to problem ze skrzynią ?

: sob lis 05, 2011 12:35
autor: Lu4Ke
tez mam konfiguracje silnik AUS, skrzynia ERT ktora dziala bez zarzutu na przebiegu 160tys ale licznik cofany o jakies 100tys albo i wiecej bo byl CNG :-)

Czy to problem ze skrzynią ?

: wt lis 08, 2011 22:29
autor: Walczak85
ja mam taki problem ze skrzynią że strasznie ciężko chodzi na rozgrzanym silniku ciężko wchodzą biegi lub nieraz do połowy i zarazy wyskakuje gdy pożądanie nie przyłożę co o tym myślicie?

Czy to problem ze skrzynią ?

: śr lis 09, 2011 11:34
autor: marcin7x5
Spróbuj wymiany oleju. Koszt nieduży a nie zaszkodzi. Sprawdź też cały mechanizm wybierający. Tak jest układ ciegien i przegubów to może którys się zaciera.

Czy to problem ze skrzynią ?

: śr lis 09, 2011 22:51
autor: Walczak85
dzięki za podpowiedź mniej więcej jaka cena tej wymiany przez mechanika wraz z olejem? Orientujesz się mniej więcej?

Czy to problem ze skrzynią ?

: czw lis 10, 2011 12:37
autor: marcin7x5
Za olej cos koło 40 zl a wymiana to ???

Czy to problem ze skrzynią ?

: sob mar 08, 2014 19:14
autor: p.wieczorek
Również jestem posiadaczem MKIV 1.6 16V AUS + Skrzynia ERT - sam mam czasami obawy o zerwanie nitów, jednak czytając fora można dojść do wniosku że niby ERT się psuje ale inni twierdzą że jest OK.
Od siebie mogę dodać - mam przebieg 242 000 KM i jakoś na razie jest spoko. Przy 200 000KM wymieniłem sprzęgło wraz z łożyskiem wyciskowym który znajduje się na końcu skrzyni i biegi zaczęły lżej "wchodzić" też przed wymianą sprzęgła miałem kłopoty z wrzuceniem jedynki. Z tego co się zorientowałem - to można najpierw wymienić łożysko oporowe, ponieważ ono się odkształca i sprzęgło nie łapie do końca - przez co biegi wchodzą ciężej. Olej w skrzyni również wymieniłem na TEXACO Multigear S 75W90 i jak dotąd - skrzynia pracuje na nim prawidłowo.

Zapytam jeszcze tylko czy ktoś z użytkowników doświadczył awarii skrzyni ERT (chodzi głównie o zerwanie nitów)? Jeśli tak to jaki przebieg miało auto.

Czy to problem ze skrzynią ?

: sob mar 08, 2014 19:48
autor: marekson95
Mi zerwało w AKQ + DUW i tak jak szarpało na 1980 obrotów tak szarpie nadal. W drugim golfie tak samo od 50 tys. km, ale nity jeszcze całe :bigok: