Strona 1 z 1
Dławienie się na rozgrzanym silniku.
: sob sie 06, 2011 12:54
autor: ostr8
Witam, dwa dni temu zakupiłem sobie golfa IV 1.4 16V z 1998 r. Przeszedłem z Fiata Bravo na Golfa ( zapewne duży krok do przodu mam nadzieje ), ale mam pewne problemy z zakupionym golfem, gdy się rozgrzeje (czyli przestanie chodzić na ssaniu) zaczyna nim telepotać, mogę to nawet porównać do objawów kończenia się benzyny, na ssaniu na zimnym chodzi idealnie
obroty około na zimny 1100 , na ciepłym spadają poniżej 900 i zaczynają skakać, poskaczą, poskacząmiędzy 800 i w dół i silnik gaśnie.... Zaznaczam także odrazu że znalazłem dużo oleju w filtrze powietrza ale nie od strony przepustnicy tylko od drugiej (patrząc do silnika od lewej). Zaznaczam że przepustnica wyczyszczona na blask, świecie także dobrze wsadzone , przewody dopięte
Może ktoś z was się spotkał z takim już problemem ?? może czujnik temperatury siadł??( ja tak przypuszczam).
Czekam na dobre i niestety złe informacje
Pozdrawiam Mateusz
Dławienie się na rozgrzanym silniku.
: sob sie 06, 2011 15:16
autor: Waqa
skoro piszesz ze przepustnica byla czyszczona to moze nie byla adoptowana. najlepiej jak bykbys podpiął vaga. olej w fitrze to chyba juz norma w 1.4.
Re: Dławienie się na rozgrzanym silniku.
: sob sie 06, 2011 19:06
autor: mirek87
sprawdz zachowanie wskazówki od temperatury. Jak coś świruje to może być czujnik.
Re: Dławienie się na rozgrzanym silniku.
: sob sie 06, 2011 20:21
autor: ostr8
Wskazówka jest okey :)od temperatury a co do adaptacji to tego nie było , to znaczy ze musze na kompa z nim podjechać i coś tam ustawić ??
A olej w filtrze nic nie szkodzi ?? czy jest to juz jakis znak np. wymiana pierścieni?
A do tego zauważyłem jakby mocno z wydechu leciała woda.... albo podobna ciecz...
Dławienie się na rozgrzanym silniku.
: ndz sie 07, 2011 09:02
autor: norek111
do sprawdzenia temperatura silnika jaką widzi sterownik i sonda
Dławienie się na rozgrzanym silniku.
: ndz sie 07, 2011 13:02
autor: ostr8
A gdzie mogę dokładnie znaleźć ten czujnik temperatury?? ;> Gdy np. go odepne z wtyczki i wlacze silnik i nie bedzie zle chodzil silnik to znaczy ze padl czujnik ? i tak samo sprawdze sonde??
Re: Dławienie się na rozgrzanym silniku.
: pn sie 08, 2011 12:09
autor: ostr8
wibracje ustały... okazało się ze były zaśniedziałe styki w kablach ,przeczyściłem WD i chyba pomogło... bo nic nie trzęsie jak się rozgrzeje... Przy okazji przeczyściłem też styki w Czujniku temperatury, chodź mi się wydawało że były czyściutkie. Przy okazji podjadę na kompa i zobaczy się co pokaże. Pozdrawiam
Re: Dławienie się na rozgrzanym silniku.
: pn sie 08, 2011 22:22
autor: ostr8
A jednak czyszczenie samych styków kabli wysokiego napiecia nie pomogło.... wkurzyłem się i pojechałem na komputer nie wykazał praktycznie nic.... zwiazanego z tym dziwnym zachowaniem samochodu. Ale wjechałem do garażu zamknełem drzwi zeby bylo ciemno i odpaliłem i odrazu zauwazylem iskryy... na cewce poprostu przebija jedno wejscie na kabel jest przetarte. Myśle ze to jest to ,bo samochód chodzi jakby na 3 gary wiec pozostaje mi wymiana cewki i powinno latać dobrze.
PS. Możecie mi powiedzieć jakie powinny być świece w Golfie 1.4 16 V z 1998 r. ?? Oznaczenia itd. ( ja w swoim mam świece 3 elektrodowe co mnie zastanawia bo identyczne miałem w Fiacie bravo)
Dławienie się na rozgrzanym silniku.
: pn sie 08, 2011 22:31
autor: norek111
jesteś niezły kotleś,sam zadajesz sobie pytania i odpowiadasz
Dławienie się na rozgrzanym silniku.
: pn sie 08, 2011 22:41
autor: ostr8
rozumiem że 3 elektrodowe te świece ?? wiesz nie znam tego golfa danych technicznych i co powinien mieć w środku czy świeca taka czy taka , na temat fiata mogę się powymądrzać.
Dławienie się na rozgrzanym silniku.
: wt sie 09, 2011 08:01
autor: Waqa
NGK BKUR6ET-10 takie powinny być świece i one są 3 elektrodowe.