Strona 1 z 1

Dławienie się na rozgrzanym silniku.

: sob sie 06, 2011 12:54
autor: ostr8
Witam, dwa dni temu zakupiłem sobie golfa IV 1.4 16V z 1998 r. Przeszedłem z Fiata Bravo na Golfa ( zapewne duży krok do przodu mam nadzieje ), ale mam pewne problemy z zakupionym golfem, gdy się rozgrzeje (czyli przestanie chodzić na ssaniu) zaczyna nim telepotać, mogę to nawet porównać do objawów kończenia się benzyny, na ssaniu na zimnym chodzi idealnie :) obroty około na zimny 1100 , na ciepłym spadają poniżej 900 i zaczynają skakać, poskaczą, poskacząmiędzy 800 i w dół i silnik gaśnie.... Zaznaczam także odrazu że znalazłem dużo oleju w filtrze powietrza ale nie od strony przepustnicy tylko od drugiej (patrząc do silnika od lewej). Zaznaczam że przepustnica wyczyszczona na blask, świecie także dobrze wsadzone , przewody dopięte :) Może ktoś z was się spotkał z takim już problemem ?? może czujnik temperatury siadł??( ja tak przypuszczam).
Czekam na dobre i niestety złe informacje :) Pozdrawiam Mateusz :)

Dławienie się na rozgrzanym silniku.

: sob sie 06, 2011 15:16
autor: Waqa
skoro piszesz ze przepustnica byla czyszczona to moze nie byla adoptowana. najlepiej jak bykbys podpiął vaga. olej w fitrze to chyba juz norma w 1.4.

Re: Dławienie się na rozgrzanym silniku.

: sob sie 06, 2011 19:06
autor: mirek87
sprawdz zachowanie wskazówki od temperatury. Jak coś świruje to może być czujnik.

Re: Dławienie się na rozgrzanym silniku.

: sob sie 06, 2011 20:21
autor: ostr8
Wskazówka jest okey :)od temperatury a co do adaptacji to tego nie było , to znaczy ze musze na kompa z nim podjechać i coś tam ustawić ?? :)

A olej w filtrze nic nie szkodzi ?? czy jest to juz jakis znak np. wymiana pierścieni?


A do tego zauważyłem jakby mocno z wydechu leciała woda.... albo podobna ciecz...

Dławienie się na rozgrzanym silniku.

: ndz sie 07, 2011 09:02
autor: norek111
do sprawdzenia temperatura silnika jaką widzi sterownik i sonda

Dławienie się na rozgrzanym silniku.

: ndz sie 07, 2011 13:02
autor: ostr8
A gdzie mogę dokładnie znaleźć ten czujnik temperatury?? ;> Gdy np. go odepne z wtyczki i wlacze silnik i nie bedzie zle chodzil silnik to znaczy ze padl czujnik ? i tak samo sprawdze sonde??

Re: Dławienie się na rozgrzanym silniku.

: pn sie 08, 2011 12:09
autor: ostr8
wibracje ustały... okazało się ze były zaśniedziałe styki w kablach ,przeczyściłem WD i chyba pomogło... bo nic nie trzęsie jak się rozgrzeje... Przy okazji przeczyściłem też styki w Czujniku temperatury, chodź mi się wydawało że były czyściutkie. Przy okazji podjadę na kompa i zobaczy się co pokaże. Pozdrawiam

Re: Dławienie się na rozgrzanym silniku.

: pn sie 08, 2011 22:22
autor: ostr8
A jednak czyszczenie samych styków kabli wysokiego napiecia nie pomogło.... wkurzyłem się i pojechałem na komputer nie wykazał praktycznie nic.... zwiazanego z tym dziwnym zachowaniem samochodu. Ale wjechałem do garażu zamknełem drzwi zeby bylo ciemno i odpaliłem i odrazu zauwazylem iskryy... na cewce poprostu przebija jedno wejscie na kabel jest przetarte. Myśle ze to jest to ,bo samochód chodzi jakby na 3 gary wiec pozostaje mi wymiana cewki i powinno latać dobrze.

PS. Możecie mi powiedzieć jakie powinny być świece w Golfie 1.4 16 V z 1998 r. ?? Oznaczenia itd. ( ja w swoim mam świece 3 elektrodowe co mnie zastanawia bo identyczne miałem w Fiacie bravo)

Dławienie się na rozgrzanym silniku.

: pn sie 08, 2011 22:31
autor: norek111
jesteś niezły kotleś,sam zadajesz sobie pytania i odpowiadasz :D

Dławienie się na rozgrzanym silniku.

: pn sie 08, 2011 22:41
autor: ostr8
rozumiem że 3 elektrodowe te świece ?? wiesz nie znam tego golfa danych technicznych i co powinien mieć w środku czy świeca taka czy taka , na temat fiata mogę się powymądrzać.

Dławienie się na rozgrzanym silniku.

: wt sie 09, 2011 08:01
autor: Waqa
NGK BKUR6ET-10 takie powinny być świece i one są 3 elektrodowe.