Strona 1 z 1

Bora 2.0 APK - Po nocy silnik dławi sie przez chwilke

: pt lip 15, 2011 16:17
autor: bruneros
Witam !
Co prawda mam VW Bora 2.0 APK automat + gaz
ale i problem, ktory moze mial ktos z posiadaczy Golfow MK4

Mianowicie:
Po nocy po odpaleniu auto najpierw tylko lekko sie dławiło np.przy wyjezdzaniu z garazu a szczegolnie skrecaniu (dodanie wiecej gazu pomagalo) a calosc trwla jakies 5-10 sekund, ale ostatnio jakby sie pogorszylo teraz po nocy wogole gasnie zaraz po odpaleniu, za drugin zakreceniem jak przygazuje jest ok. i potem juz sie jedzie normalnie...

Co to moze byc ?

przepływomierz wymieniony na nowy, caly dolot - przepustnica, odma, kolektor, filtr - wyczyszczone, bledow na kompie - brak

Ja obstawiam:
- zawalony filtr paliwa (nie wymienialem jeszcze)
- pada pompa paliwa (nie daje cisnienia na starcie ?)
- cos z regulatorm cisnienia ? / zaworem evap / jakimis wezykami ?

prosze o sugestie Smile

ppozdrawiam MK

Bora 2.0 APK - Po nocy silnik dławi sie przez chwilke

: pt lip 15, 2011 23:35
autor: grg474
1. podpiąć vg - jakie błędy
2. możliwe że pada czujnik temperatury silnika

Bora 2.0 APK - Po nocy silnik dławi sie przez chwilke

: sob lip 16, 2011 15:19
autor: KU84
Siema, mam ten sam problem w swojej Borze 2.0 APK 99 rok !
Po zapaleniu albo gaśnie albo ledwo pracuje i trzeba zapalić jeszcze raz, przez jakieś pół minuty się dławi na niskich obrotach, na wysokich jest ok jak powoli dodaję gazu.
Podłączałem pod kompa i pokazało jakiś problem z układem paliwowym, filtr paliwa mam nowy z ASO, przepływomierz zmieniany 3 lata temu również w ASO, mogą to być kable zapłonowe ?
Jaki związek ma do tego czujnik temp. silnika ?

Bora 2.0 APK - Po nocy silnik dławi sie przez chwilke

: sob lip 16, 2011 22:03
autor: grg474
KU84 pisze:Jaki związek ma do tego czujnik temp. silnika ?
podaje że silnik jest ciepły = za uboga mieszanka dla silnika = dławienie

Bora 2.0 APK - Po nocy silnik dławi sie przez chwilke

: ndz lip 17, 2011 17:08
autor: bruneros
czujnik temperatury (cieczy chlodzacej ?) bo o tym mowimy ? wymienialem jakies 40 tys kilometrow temu (wstawiony oryginal) stary jak padal byl wyrazny blad na VAG'u, i swirowala wskazowka na desce od temperatury. kladla sie na dól albo podnosila tak jak trzeba.

wiec jezeli to ten sam czujnik to raczej zly trop.....

dodam tylko ze dzieje sie tak jak jest chlodniej tj. np jakies 8-12 stopni po nocy wczesnie rano.
bo jak odpalalem dzisiaj przed poludniem (jest upal - ok 30 st) to zapalil normalnie...



M

Bora 2.0 APK - Po nocy silnik dławi sie przez chwilke

: ndz lip 17, 2011 19:56
autor: grg474
bruneros pisze:dodam tylko ze dzieje sie tak jak jest chlodniej tj. np jakies 8-12 stopni po nocy wczesnie rano.
bo jak odpalalem dzisiaj przed poludniem (jest upal - ok 30 st) to zapalil normalnie...
no i to właśnie sugeruje że jednak czujnik - weź no podłącz vag - wejdź w bloki pomiarowe i zobacz jaka masz temperaturę na zimnym silniku

Bora 2.0 APK - Po nocy silnik dławi sie przez chwilke

: pn lip 18, 2011 08:49
autor: bruneros
ktory to bedzie czujnik ? 13 - G62 ??????

------

Obrazek

oznaczenia na rysunku czujnikow (to co prawda rozpiska dla AQY, ale w zasadzie bez znaczenia, poza nadmuchem to samo co APK):

1 - Activated charcoal filter solenoid valve 1 -N80-
2 - Intake manifold
3 - 52-pin connector. Only disconnect with ignition switched off.
4 - Engine control unit (Motronic control unit -J220-)
5 - 28-pin connector. Only disconnect with ignition switched off.
6 - Throttle valve control module -J338-. On replacement, the control unit must be adapted to the electronic immobilizer
7 - Heater element -N79-
8 - Secondary air inlet valve -N112-
9 - Secondary air pump relay -J229-
10 - Air mass meter -G70- with intake air temperature sender -G42-
11 - Air cleaner
12 - 4-pin connector
Wiring chamber 1 and wiring chamber 3 for -G62-.
Contacts 1 and 3 are gold-plated.
13 - Coolant temperature sender -G62-
For engine control unit.
With coolant temperature gauge sender -G2-
If necessary, release pressure in cooling system before removing.
Wiring chamber 1 and wiring chamber 3 for -G62-.
Contacts 1 and 3 are gold-plated.
14 - Sealing ring. Renew if damaged.
15 - Securing clip
16 - Injectors -N30-, -N31-, -N32-, -N33-
17 - Ignition coils (-N-, -N128-) With output stage -N122-.
18 - Secondary air pump motor -V101-
19 - 3-pin connector
Grey for engine speed sender -G28-.
20 - 10 Nm
21 - Engine speed sender -G28-
22 - Knock sensor 2 -G66- Brown connector.
23 - Knock sensor 1 -G61- Black connector.
24 - Fuel pressure regulator
25 - 4-pin connector Black.
For lambda probe 1 before catalytic converter -G39- and lambda probe heating -Z19-.
On right under vehicle.
26 - Lambda probe 1 before catalytic converter -G39-, 50 Nm
On exhaust manifold.
When renewing erase fault memory
27 - 4-pin connector Colour brown
For lambda probe 2 after catalytic converter -G130- and lambda probe heating -Z29-.
Right on underside of vehicle.
28 - Lambda probe 2 after catalytic converter -G130-, 50 Nm
On rear of catalytic converter.
When renewing erase fault memory
29 - Hall sender -G40-

(zdjecie i opis pobrane z http://www.newbeetle.fora.pl/silnik-zas ... ,2529.html" onclick="window.open(this.href);return false;)

Bora 2.0 APK - Po nocy silnik dławi sie przez chwilke

: wt lip 19, 2011 07:40
autor: grg474
bruneros pisze:13 - Coolant temperature sender -G62-G2
ten

Bora 2.0 APK - Po nocy silnik dławi sie przez chwilke

: czw lip 28, 2011 11:54
autor: KU84
Wczoraj kupiłem oryginalny czujnik (13), zamontowałem w kilka minut i jest wszystko ok. Dzisiaj rano zapalałem, silnik wcale się nie dławił i wchodził od razu na obroty :grin:
grg474, dzięki za pomoc ! :pub: