cyb3r pisze:jeszcze takie pytanko czy przyczyną tego może być zapchany katalizator i cofa spaliny do silnika i dlatego nie pali na 1 cylinder ?
ale Tobie nie pali tylko na jeden (czasami na dwa) gary. Jakby tak było że wydech jest zapychany, to by auto Ci gasło.
cyb3r,
trzeba wiedzieć, czy to brak iskry, czy wtrysku paliwa. Bo jeśli ciśnienie sprężania jest ok, to pozostaje tylko jedno z tego dwojga.
Skoro piszesz, że wymieniałeś i świece i wtryski to wnioskuję, że tego nie wiesz.
Moim zdaniem
podstawowym problem tego, że nie możesz ustalić co jest przyczyną problemu jest to, że nie zdiagnozowałeś czy problem jest w zapłonie czy we wtrysku paliwa. Najpierw trzeba to ustalić i później może coś wykombinujemy. A Ty wymieniasz części na ślepo.
Jeśli wymieniłeś świece, kable WN i cewkę, to należy przypuszczać, że to nie problem braku lub słabości iskry. Ale co za problem wyciągnąć świecę tego cylindra, który akuratnie nie pali i dla świętego spokoju się upewnić - koszty operacji: 0zł. Przy okazji możesz zobaczyć czy ona w ogóle jest zroszona benzyną. A może jest w oleju.
Poza tym nawet jak w tym silniku nie ma klasycznego aparatu zapłonowego tylko transformator zapłonu (czy jak to się nazywa), to przecież jest chyba możliwość, że gdzieś w jego wnętrzościach coś może nie stykać. Ale żeby o tym dumać trzeba mieć pewność, czy jest czy nie ma iskry na danym garze, który właśnie nie pali.
Piszesz też, że sprawdziłeś, że sterownik daje sygnał na wtryski. Ale jak to było sprawdzone? To że na wtyczkach wtryskiwaczy pojawia się jakieś napięcie daje jedynie pewność, że przewodami płynie prąd. Ten sygnał jest zmienny w czasie i to bardzo szybko zmienny - można go miarodajnie sprawdzić tylko na oscyloskopie. Jaką masz pewność po tych Swoich pomiarach, że sterownik daje wtrysk paliwa w odpowiednim momencie i w odpowiedniej ilości?
Kilka pyatń:
- czy nie pali na jeden gar non stop i od razu po uruchomieniu silnika? Czy też problem występuje czasami i pojawia się w dopiero w trakcie jazdy? Czy czasami silnik gra na wszystkich 4 garach?
- czy po wymianie tego co już wymieniłeś pojawiła się jakaś różnica - np. po wymianie przez jakiś czas problemu nie było, czy różnicy nie było absolutnie żadnej?
ps
wskazówka: do spalania oprócz paliwa, iskry i odpowiedniej kompresji potrzebne jest też powietrze. Nie wiem jak AKL wygląda i czy w ogóle konstrukcja dolotu zapewnia możliwości jakiegoś np. przytkania dolotu tylko dla jednego cylindra.