Strona 1 z 2

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

: ndz sty 30, 2011 12:16
autor: djmatys
Witam.
Ubywało oleju dość dużo, była w nim woda, oraz było bardzo mokro na łączeniu głowica - blok , więc wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Teraz nie dość że znowu jest woda w oleju, to jeszcze wybija szlam olejowy ze zbiorniczka z wodą :grrr: :grrr: czyli jest gorzej jak przed wymianą.

Wszystko poskręcałem dobrze.. na nowych częściach i uszczelkach... przy okazji rozrząd zrobiłem. Nie wiem czy głowica jest pęknięta?? Bo skąd indziej może brać się olej w wodzie i woda w oleju??

Silnik - 1.6 SR , oznaczenie chyba AKL

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

: ndz sty 30, 2011 12:22
autor: yopablo_2007
a z pompki wody .. ??

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

: ndz sty 30, 2011 12:24
autor: djmatys
pompa wody nowa... ale ona przecież nie ma styczności z olejem? Płynu nie ubywa, albo ubywa a zastępowany jest olejem... ?

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

: ndz sty 30, 2011 13:36
autor: jaro39
Głowica planowana była przy wymianie UPG?

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

: ndz sty 30, 2011 13:37
autor: mazi
na moje uszczelka pod głowica poszła;) badź głowica pękła

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

: ndz sty 30, 2011 14:23
autor: djmatys
glowica nie byla planowana... może w tym tkwi problem? Jutro ją ściągam jeszcze raz i zawioze do planowania.

Silnik nie stracił mocy, nawet lepiej przyspiesza itp... Myślę jednak że może być pęknięta głowica. A jak to sprawdzić dokładnie??

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

: ndz sty 30, 2011 14:28
autor: mazi
djmatys pisze:Silnik nie stracił mocy, nawet lepiej przyspiesza itp... Myślę jednak że może być pęknięta głowica. A jak to sprawdzić dokładnie??
mogę się mylić, ale to chyba było z zalaniem go nafta i czekać trzeba było. nie jestem pewien nie pamiętam, ale zawsze jest wyszukiwarka;)

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

: ndz sty 30, 2011 14:52
autor: Edition's
Daj głowicę do planowania i niech ją sprawdzą czy nie jest pęknięta. jeśli nie jest to sprawdź czy blok silnika nie jest pęknięty, kolega tak miał.

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

: ndz sty 30, 2011 23:15
autor: djmatys
jutro ściągam czapkę i daje do planowania... ale ciekawi mnie to skąd taki numer.. Może uszczelka była felerna?? Nie kupiłem ori VW, tylko Glasser czy jakos tak :)

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

: pn sty 31, 2011 23:47
autor: vr6syncro
djmatys pisze:Może uszczelka była felerna?
prędzej blok lub głowica pęknięta, a tak na marginesie to przy wymianie uszczelki pod głową wskazane jest planowanie głowicy, chociaz delikatne ''liznięcie'' ale powinno się to zrobić

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

: wt lut 01, 2011 21:33
autor: miromaj
nie chce sie wymadrzac ale moze to chlodnica oleju

Re: Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

: wt lut 01, 2011 21:41
autor: leoncio
nie zapomnij dac nowej uszczlki pod glowice jak bedziesz skladal

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

: wt lut 01, 2011 22:49
autor: golfista_1993
vr6syncro racja !! Przeważnie przy wymianie uszczelki, powinno się zrobić planowanie głowicy (tzw. szlif płaszczyzny). Do tego Nowa porządna uszczelka, mocne i odpowiednie skręcenie śrub. A właśnie, może nie dokręciłeś dobrze śrub gdy składałeś ? Tak czy owak nie powinieneś tego robić samemu. Zdejmij głowice jeszcze raz, oddaj do firmy która ci ją sprawdzi. Tzn. Płaszczyzna, zawory i czy nie jest pęknięta.

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

: wt lut 01, 2011 23:10
autor: vr6syncro
golfista_1993 pisze: mocne i odpowiednie skręcenie śrub
śruby w odpowiedniej kolejności kluczem dynamometrycznym, zazwyczaj wszystko jest opisane na opakowaniu uszczelki, inaczej może być :ass: