Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Post autor: djmatys » ndz sty 30, 2011 12:16

Witam.
Ubywało oleju dość dużo, była w nim woda, oraz było bardzo mokro na łączeniu głowica - blok , więc wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Teraz nie dość że znowu jest woda w oleju, to jeszcze wybija szlam olejowy ze zbiorniczka z wodą :grrr: :grrr: czyli jest gorzej jak przed wymianą.

Wszystko poskręcałem dobrze.. na nowych częściach i uszczelkach... przy okazji rozrząd zrobiłem. Nie wiem czy głowica jest pęknięta?? Bo skąd indziej może brać się olej w wodzie i woda w oleju??

Silnik - 1.6 SR , oznaczenie chyba AKL



Awatar użytkownika
yopablo_2007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn lis 02, 2009 20:04
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Post autor: yopablo_2007 » ndz sty 30, 2011 12:22

a z pompki wody .. ??



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Post autor: djmatys » ndz sty 30, 2011 12:24

pompa wody nowa... ale ona przecież nie ma styczności z olejem? Płynu nie ubywa, albo ubywa a zastępowany jest olejem... ?



Awatar użytkownika
jaro39
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt lis 09, 2010 18:03
Lokalizacja: Puławy

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Post autor: jaro39 » ndz sty 30, 2011 13:36

Głowica planowana była przy wymianie UPG?



Awatar użytkownika
mazi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1318
Rejestracja: pn cze 14, 2010 18:27
Lokalizacja: człuchów/Jęczniki Wlk
Kontakt:

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Post autor: mazi » ndz sty 30, 2011 13:37

na moje uszczelka pod głowica poszła;) badź głowica pękła



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Post autor: djmatys » ndz sty 30, 2011 14:23

glowica nie byla planowana... może w tym tkwi problem? Jutro ją ściągam jeszcze raz i zawioze do planowania.

Silnik nie stracił mocy, nawet lepiej przyspiesza itp... Myślę jednak że może być pęknięta głowica. A jak to sprawdzić dokładnie??



Awatar użytkownika
mazi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1318
Rejestracja: pn cze 14, 2010 18:27
Lokalizacja: człuchów/Jęczniki Wlk
Kontakt:

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Post autor: mazi » ndz sty 30, 2011 14:28

djmatys pisze:Silnik nie stracił mocy, nawet lepiej przyspiesza itp... Myślę jednak że może być pęknięta głowica. A jak to sprawdzić dokładnie??
mogę się mylić, ale to chyba było z zalaniem go nafta i czekać trzeba było. nie jestem pewien nie pamiętam, ale zawsze jest wyszukiwarka;)



Awatar użytkownika
Edition's
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt paź 05, 2007 09:41
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Post autor: Edition's » ndz sty 30, 2011 14:52

Daj głowicę do planowania i niech ją sprawdzą czy nie jest pęknięta. jeśli nie jest to sprawdź czy blok silnika nie jest pęknięty, kolega tak miał.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Post autor: djmatys » ndz sty 30, 2011 23:15

jutro ściągam czapkę i daje do planowania... ale ciekawi mnie to skąd taki numer.. Może uszczelka była felerna?? Nie kupiłem ori VW, tylko Glasser czy jakos tak :)



Awatar użytkownika
vr6syncro
PREZES 4x4
PREZES 4x4
Posty: 1249
Rejestracja: czw sty 01, 2009 23:30
Lokalizacja: ZachPom

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Post autor: vr6syncro » pn sty 31, 2011 23:47

djmatys pisze:Może uszczelka była felerna?
prędzej blok lub głowica pęknięta, a tak na marginesie to przy wymianie uszczelki pod głową wskazane jest planowanie głowicy, chociaz delikatne ''liznięcie'' ale powinno się to zrobić


2,9vr6syncro viewtopic.php?f=88&t=301280" onclick="window.open(this.href);return false;
Rallye viewtopic.php?f=87&t=396054" onclick="window.open(this.href);return false;
Szanuj-się.pl http://www.szanuj-sie.pl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

miromaj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt gru 07, 2010 19:42

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Post autor: miromaj » wt lut 01, 2011 21:33

nie chce sie wymadrzac ale moze to chlodnica oleju



leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Re: Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Post autor: leoncio » wt lut 01, 2011 21:41

nie zapomnij dac nowej uszczlki pod glowice jak bedziesz skladal



Awatar użytkownika
golfista_1993
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: wt sty 04, 2011 11:54
Lokalizacja: Myszków

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Post autor: golfista_1993 » wt lut 01, 2011 22:49

vr6syncro racja !! Przeważnie przy wymianie uszczelki, powinno się zrobić planowanie głowicy (tzw. szlif płaszczyzny). Do tego Nowa porządna uszczelka, mocne i odpowiednie skręcenie śrub. A właśnie, może nie dokręciłeś dobrze śrub gdy składałeś ? Tak czy owak nie powinieneś tego robić samemu. Zdejmij głowice jeszcze raz, oddaj do firmy która ci ją sprawdzi. Tzn. Płaszczyzna, zawory i czy nie jest pęknięta.



Awatar użytkownika
vr6syncro
PREZES 4x4
PREZES 4x4
Posty: 1249
Rejestracja: czw sty 01, 2009 23:30
Lokalizacja: ZachPom

Woda w oleju <-> Olej w wodzie.... gdzie przyczyna??

Post autor: vr6syncro » wt lut 01, 2011 23:10

golfista_1993 pisze: mocne i odpowiednie skręcenie śrub
śruby w odpowiedniej kolejności kluczem dynamometrycznym, zazwyczaj wszystko jest opisane na opakowaniu uszczelki, inaczej może być :ass:


2,9vr6syncro viewtopic.php?f=88&t=301280" onclick="window.open(this.href);return false;
Rallye viewtopic.php?f=87&t=396054" onclick="window.open(this.href);return false;
Szanuj-się.pl http://www.szanuj-sie.pl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości