Strona 1 z 1

odpala dobrze i zaraz gaśnie

: pn gru 27, 2010 14:58
autor: mirek87
witam! mam taki problem iż po odpaleniu golfa 1.4 16 V pochodzi pare sekund i zaraz gaśnie. W nocy było tylko - 11 stopni, przy przekrecaniu kluczyka slychac głośną prace (chyba pompy?) przez kilka sekund , ale odpala dobrze za kazdym razem i czy dodam gazu czy nie to i tak zgasnie! ??? czy to wina pompy czy moze coś z układem paliwowym , zapłonowym ? pozdrawiam!

odpala dobrze i zaraz gaśnie

: pn gru 27, 2010 22:21
autor: stonefree
Może problem leży w immobiliserze? Próbowałeś odpalać drugim kluczykiem?

odpala dobrze i zaraz gaśnie

: wt gru 28, 2010 15:21
autor: mirek87
sprawa rozwiązana ! problem leżał w przekaźniku pompy paliwa nr. kat. 167 znajdujący się pod kolumną kierowniczą
pozdrawiam miłośników golfa !

odpala dobrze i zaraz gaśnie

: sob sty 08, 2011 18:29
autor: airbuko
Hej, kilka dni temu kupilem golfa MK4 1.6 16v i odnosze wrazenie ze mam podobny problem. Zawsze gdy samochod postoi ponad 6h mam problem z uruchomieniem silnika. Mianowicie rozrusznik musi krecic kilka sekund by odpalic i tez jest glosny (tak jakby mu paliwa brakowalo) po czym po chwili gasnie ... za drugim uruchomieniem wszystko dziala jak nalezy. Problem pojawia sie wylacznie po kilku godzinnym postoju. Jak rozwiazales swoj problem?
Pozdrawiam i bede wdzieczny za podpowiedz.
Wojtek

Re: odpala dobrze i zaraz gaśnie

: sob sty 08, 2011 20:29
autor: Jazz_Blue
mirek87 pisze:sprawa rozwiązana ! problem leżał w przekaźniku pompy paliwa nr. kat. 167 znajdujący się pod kolumną kierowniczą
pozdrawiam miłośników golfa !

Re: odpala dobrze i zaraz gaśnie

: sob sty 08, 2011 22:10
autor: mirek87
w moim przypadku nie było słychać wogóle pracy pompy. Po sprawdzeniu jej kupiłem w ciemno ten przekaznik (taka szara kostka) na szczescie kosztowała niecałe 20 zł ! A może masz przepustnice do czyszczenia ? obroty nie skaczą?

odpala dobrze i zaraz gaśnie

: śr sty 12, 2011 00:04
autor: airbuko
witam ponownie. Testowalem dzis swojego Golfa i podziele sie z wami spostrzezeniami.
- Odpalanie po kilku godzinnym postoju (temp powietrza okolo +3stopnie). Po przekreceniu kluczyka slychac pompe paliwa i po kilku sek odpalam (bez gazu). Rozrusznik kreci okolo 3 sek silnik lapie bardzo nierowno, jesli opuszczam teraz silnik gasnie. Jesli trzymam do 5sek silnik odpala i pracuje bardzo rowno. Na poczatku trzyma 1000 obr, po kilku minutach spada do 800 obr. po 5 min wskaznik temperatury (wolne obroty, zaparkowany) wskazuje ZERO. Po 10 min wskaznik sie podnosi do 60-70 stopni po czym w przeciagu 1-2 sek spada do zera. (czasem sie podnosi czasem nie) zalezy od humoru auta. Nawiew wlaczony na 1 na max goraco (powietrze z nawiewu letnie) Zaczynam jechac po 10 min wskazowka twardo pokazuje ZERO. Po 20 min zatrzymuje sie i parkuje ale nie wylaczam silnika, po 1-2 minutach wskazowka znow sie podnosi idealnie do 90 stopni. (powietrze z nawiewu gorace) Ruszam ponownie i wskazowka powoli opada do zera (nawiew letni) W tym momencie zaswieca sie na desce "check engine" (zolta dioda z ikonka silnika). Parkuje pod domem temp silnika znow rosnie tym razem do okolo 70 stopni. Wylaczam silnik i po kilku minutach ponownie przekrecam kluczyk do pozycji w ktorej zaswiecaja sie wszystkie wskazniki ... w tym momencie wskazowka pokazuje 80stopni. Odpalam, silnik lapie bez problemu ale wskazowka temp opada na moich oczach doslownie w ulamku sek do zera. Check engine sie ciagle swieci. Zagladam pod maske sprawdzam obydwa weze, maja mniej wiecej podobna temp niewazne czy na zimnym silniku czy po 10 min jezdzie. Co o tym sadzicie??? mozliwe ze termostat i czujnik temperatury mi szwankuja jednoczesnie? najbardziej niepokoji mnie ten check engine.
Pozdrawiam i bede wdzieczny za wasze opinie.

odpala dobrze i zaraz gaśnie

: śr sty 12, 2011 01:38
autor: Yuri
Co do temp. to wygląda na termostat. A co do "check engine" to może zapala się swoją drogą :-k. Podłączałeś pod VAGa?

Re: odpala dobrze i zaraz gaśnie

: śr sty 12, 2011 02:37
autor: Jazz_Blue
airbuko pisze:witam ponownie. Testowalem dzis swojego Golfa i podziele sie z wami spostrzezeniami.
- Odpalanie po kilku godzinnym postoju (temp powietrza okolo +3stopnie). Po przekreceniu kluczyka slychac pompe paliwa i po kilku sek odpalam (bez gazu). Rozrusznik kreci okolo 3 sek silnik lapie bardzo nierowno, jesli opuszczam teraz silnik gasnie. Jesli trzymam do 5sek silnik odpala i pracuje bardzo rowno. Na poczatku trzyma 1000 obr, po kilku minutach spada do 800 obr. po 5 min wskaznik temperatury (wolne obroty, zaparkowany) wskazuje ZERO. Po 10 min wskaznik sie podnosi do 60-70 stopni po czym w przeciagu 1-2 sek spada do zera. (czasem sie podnosi czasem nie) zalezy od humoru auta. Nawiew wlaczony na 1 na max goraco (powietrze z nawiewu letnie) Zaczynam jechac po 10 min wskazowka twardo pokazuje ZERO. Po 20 min zatrzymuje sie i parkuje ale nie wylaczam silnika, po 1-2 minutach wskazowka znow sie podnosi idealnie do 90 stopni. (powietrze z nawiewu gorace) Ruszam ponownie i wskazowka powoli opada do zera (nawiew letni) W tym momencie zaswieca sie na desce "check engine" (zolta dioda z ikonka silnika). Parkuje pod domem temp silnika znow rosnie tym razem do okolo 70 stopni. Wylaczam silnik i po kilku minutach ponownie przekrecam kluczyk do pozycji w ktorej zaswiecaja sie wszystkie wskazniki ... w tym momencie wskazowka pokazuje 80stopni. Odpalam, silnik lapie bez problemu ale wskazowka temp opada na moich oczach doslownie w ulamku sek do zera. Check engine sie ciagle swieci. Zagladam pod maske sprawdzam obydwa weze, maja mniej wiecej podobna temp niewazne czy na zimnym silniku czy po 10 min jezdzie. Co o tym sadzicie??? mozliwe ze termostat i czujnik temperatury mi szwankuja jednoczesnie? najbardziej niepokoji mnie ten check engine.
Pozdrawiam i bede wdzieczny za wasze opinie.
Z tego co piszesz wynika, że czujnik na 99% do wymiany, a po 10 minutowej jeździe może już spokojnie uzyskać 90 stopni, więc termostat otworzy się, chociażby częściowo i już obydwa węże będą letnie...

odpala dobrze i zaraz gaśnie

: śr sty 12, 2011 07:28
autor: airbuko
do Vaga podlacze w czwartek wtedy bedzie wiadomo .. mam nadzieje.

odpala dobrze i zaraz gaśnie

: śr sty 12, 2011 18:24
autor: airbuko
Witam, udalo mi sie pozbyc problemu z temp silnika. Przyczyna niedogrzania byl termostat. Po wymianie wszystko wrocilo do normy, pieknie trzyma 90 stopni. Po sprawdzeniu VAGiem okazalo sie ze check engine wyswielal sie z powodu zlej emisji spalin. Wyskoczyl blad katalizatora. Po skasowaniu i wymianie termostatu narazie nic sie nie wyswietla. Mam nadzieje ze juz tak zostanie :).
Pozdrawiam