Strona 1 z 3

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

: ndz lis 21, 2010 17:27
autor: Gastovski
WItam :bajer:
Jestem tu nowy, ale bez powodu sie tu nie rejestrowalem.
Wiec.
1. Gdy jest okolo 2200 obr/min to pedal gazu drzy odczuwalnie.
2. Co 2 tygodnie musze czyscic odme gdyz jest majonez, czemu tak sie dzieje ?
3. Podczas normalnej jazdy gdy dodam gazu i jak puszcze gaz to pedal gazu odbija.
4. Podczas postoju np. na swiatlach to w aucie czuc wibracje, nawet na kierownicy.
5. Wczoraj mialem taka akcje ze stojac na luzie obroty wariowaly od 1000 do 2000 obr/min.
6. Filtr powietrza w oleju ( podobno tak w tych silnikach jest ? )


W aucie czyszczona byla przepustnica (bez adaptacji gdyz mechanik mowil ze adoptuje sie wtedy jak sie ja wymienia ), oczywiscie odma, filtr powietrza, przepchana taka metalowa rurka ktora wychodzi od przepustnicy.

I jeszcze pytanko. Na odmie jest taka gumowa uszczelka i dzisiaj przy zdjeciu przewodu od odmu przerwala sie, czy ma ona wplyw na silnik ? Gdzie taka uszczelke kupic ?

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

: ndz lis 21, 2010 19:21
autor: stonefree
Gastovski pisze:Wczoraj mialem taka akcje ze stojac na luzie obroty wariowaly od 1000 do 2000 obr/min.
Skoro przepustnica była myta, to czy jest na desce żółta kontrolka silnika i czy zapala sie podczas jazdy?
Gastovski pisze:Podczas normalnej jazdy gdy dodam gazu i jak puszcze gaz to pedal gazu odbija.
Co masz dokładnie na myśli?

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

: ndz lis 21, 2010 19:29
autor: Gastovski
Zadna kontrolka podczas jazdy narazie sie nie zapala.

Jak dodaje gazu to czasami pedal gazu zamiast normalnie podniesc sie to czuc takie odbicie.

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

: ndz lis 21, 2010 21:28
autor: stonefree
Gastovski pisze:czuć takie odbicie.
W systemie sterowania silnika zastosowano moduł przepustnicy, który uchyleniem jej klapy reguluje prędkość silnika na biegu jałowym. Normalnym objawem jest delikatne odczuwanie na pedale gazu ruchów przepustnicy ( kiedy trzymasz nogę na pedale gazu ) w przypadku , kiedy hamujesz silnikiem i np. na 1 albo 2 biegu i obroty spadną poniżej nominalnych 750/minutę, bo silnik przepustnicy uchyla ją. Natomiast jeżeli pedał nie wraca po mocniejszym wciśnięciu, to może zacinać się linka lub sama przepustnica.Odnośnie adaptacji - nie zaszkodziłoby podłączyć komputer i zobaczyć jak przepustnica chodzi.
Gastovski pisze:Na odmie jest taka gumowa uszczelka
W którym miejscu?

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

: ndz lis 21, 2010 22:29
autor: Gastovski
Na pedale gazu czuc takie pykniecie jak by odbilo. Tak mi sie zaczelo dziac po tym jak przeczyscilem to przepustnice.

O ta gumke mi chodzi, ona mi dzisiaj pekla i juz nic z niej nie zrobi.
Obrazek

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

: pn lis 22, 2010 00:24
autor: stonefree
Gastovski pisze:ona mi dzisiaj pekla
Szczęście, że gumka, a nie ta plastikowa końcówka węża. Dokup sobie w sklepie taki gumowy oring, który będzie pasował, a przy okazji polecam wymienić również oring w miejscu wejścia do bloku silnika - duży ma rozmiar 62x4 a mały 20x4 albo jeszcze lepiej kup w ASO - są tanie.

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

: pn lis 22, 2010 00:25
autor: stonefree
Gastovski pisze:zuc takie pykniecie jak by odbilo. Tak mi sie zaczelo dziac po tym jak przeczyscilem to przepustnice
Może sprawdź, czy linka weszła na swoje miejsce w ten półksiężyc przy przepustnicy.

Re: Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

: pn lis 22, 2010 00:39
autor: Gastovski
stonefree pisze:zuc takie pykniecie jak by odbilo. Tak mi sie zaczelo dziac po tym jak przeczyscilem to przepustnice
Może sprawdź, czy linka weszła na swoje miejsce w ten półksiężyc przy przepustnicy.
Linka jest na swoim miejscu. Tak jak powinna byc.

Re: Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

: pn lis 22, 2010 00:42
autor: Gastovski
stonefree pisze:polecam wymienić również oring w miejscu wejścia do bloku silnika
Dlaczego polecasz, to ma cos wspolnego z zamajonezowaniem odmy ?

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

: pn lis 22, 2010 01:28
autor: stonefree
Cieknie olej, jesli nie wymienisz.

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

: pn lis 22, 2010 10:26
autor: Jacek75
Majonez jest wynikiem: a) duża ilośc krótkich tras - silnik nie dogrzany b) niewłaściwy olej c) problemy z silnikiem - pomiar kompresji da odpowiedź o kondycji d) w tym modelu w ramach akcji serwisowej i w nowszych montowano podgrzewacz odmy aby uniknąc problemów z korokowaniem przewodu odmy przez majonez, w zimie może bez tego wywalic olej przez bagnet jak zatka odmę całkiem.

Re: Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

: pn lis 22, 2010 12:29
autor: Gastovski
Jacek75 pisze:Majonez jest wynikiem: a) duża ilośc krótkich tras - silnik nie dogrzany b) niewłaściwy olej c) problemy z silnikiem - pomiar kompresji da odpowiedź o kondycji d) w tym modelu w ramach akcji serwisowej i w nowszych montowano podgrzewacz odmy aby uniknąc problemów z korokowaniem przewodu odmy przez majonez, w zimie może bez tego wywalic olej przez bagnet jak zatka odmę całkiem.
Niestety w moim modelu nie ma podgrzewacza odmy.

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

: pn lis 22, 2010 13:09
autor: Jacek75
Część jest dostępna, możliwie, ze w formie zestawu w ASO lub przez choćby Getem. Temat był poruszany na forum, może być w starszej cześci Technicznej forum.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190828" onclick="window.open(this.href);return false;

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

: pn lis 22, 2010 23:23
autor: Gastovski
A co bedzie sie dzialo jezeli bede jezdzil bez tej uszczelki, oringu ?