szarpie samochodem
: ndz lis 07, 2010 14:34
Witam,
samochod to VW Golf IV z 1998 roku, silnik 1,6 benzyna AKL (74KW), przebieg 210 tys km.
W ubieglym tygodniu wymienilem termostat, bo silnik nie trzymal temperatury i sporo palil (tak mi sie wydawalo, ze sporo - okolo 9l). Po zmianie termostatu silnik dobrze trzyma temperature, spalanie zeszlo do 6,5l. Pojechalem jakies 100km na studia, w piatek wracalem do domu. Kilka km od wyjazdu z mieszkania samochodem zaczelo trzepac. Po zatrzymaniu sie (calkowitym), np. na swiatlach czuc, ze samochod caly drga. Przy przyspieszaniu nie czuc jakiejs zmiany w pracy silnika (jednak samochod kiepsko sie zbiera z wolnych obrotow - od 1300 do 1700 obrotow delikatnie trzepie calym autem). Dodatkowo przy przyspieszaniu czuc wibracje na calej karoserii, ktore ustepuja po zdjeciu nogi z gazu.
Przy przyspieszaniu (kiedy opuszcze szybe) slychac takie metaliczne cykanie, jakby uderzanie o siebie dwoch metalowych kawalkow.
Wykluczam jakas usterke opony, bo trzepanie samochodem wystepuje rowniez podczas postoju. Trzepanie jest niezalezne od temperatury silnika.
Probowalem podpiac sie interfejsem diagnostycznym (pozyczylem od kolegi) - ELM237, ale program zwrocil informacje, ze moj samochod nie jest zgodny z interfejsem OBDII.
Edit: dodatkowy objaw - spalanie wzroslo do 11-13 litrow/ 100 km.
Gdzie szukac ewentualnej usterki? Troche googlowalem i jakies informacje mam, a wolalbym z grubsza sam zdiagnozowac problem, bo podjade do mechanika to mi wymieni pol samochodu i zabule jak za woly....
samochod to VW Golf IV z 1998 roku, silnik 1,6 benzyna AKL (74KW), przebieg 210 tys km.
W ubieglym tygodniu wymienilem termostat, bo silnik nie trzymal temperatury i sporo palil (tak mi sie wydawalo, ze sporo - okolo 9l). Po zmianie termostatu silnik dobrze trzyma temperature, spalanie zeszlo do 6,5l. Pojechalem jakies 100km na studia, w piatek wracalem do domu. Kilka km od wyjazdu z mieszkania samochodem zaczelo trzepac. Po zatrzymaniu sie (calkowitym), np. na swiatlach czuc, ze samochod caly drga. Przy przyspieszaniu nie czuc jakiejs zmiany w pracy silnika (jednak samochod kiepsko sie zbiera z wolnych obrotow - od 1300 do 1700 obrotow delikatnie trzepie calym autem). Dodatkowo przy przyspieszaniu czuc wibracje na calej karoserii, ktore ustepuja po zdjeciu nogi z gazu.
Przy przyspieszaniu (kiedy opuszcze szybe) slychac takie metaliczne cykanie, jakby uderzanie o siebie dwoch metalowych kawalkow.
Wykluczam jakas usterke opony, bo trzepanie samochodem wystepuje rowniez podczas postoju. Trzepanie jest niezalezne od temperatury silnika.
Probowalem podpiac sie interfejsem diagnostycznym (pozyczylem od kolegi) - ELM237, ale program zwrocil informacje, ze moj samochod nie jest zgodny z interfejsem OBDII.
Edit: dodatkowy objaw - spalanie wzroslo do 11-13 litrow/ 100 km.
Gdzie szukac ewentualnej usterki? Troche googlowalem i jakies informacje mam, a wolalbym z grubsza sam zdiagnozowac problem, bo podjade do mechanika to mi wymieni pol samochodu i zabule jak za woly....