Strona 1 z 1
luzy w gałce skrzyni biegów
: czw paź 14, 2010 15:19
autor: krolik84
Jestem posiadaczem Vw Golf 4 1.4 16 V, 99 r. W moim samochodzie od jakiegoś czasu występują luzy w dzwigni zmiany biegów. Gałka strasznie jest rozluzowana. Biegów wchodzą średnio. Jak rozwiązać najprosciej ten problem
luzy w gałce skrzyni biegów
: czw paź 14, 2010 15:31
autor: denisz
luzy są zapewne w kierunku przód-tył - czyli np bieg 3, bieg 4, a nie na boki?
Jeśli tak to jest możliwość, że zniszczyła się lub odpadła taka kulka, gruszka na wałku zmiany biegów - widać ją jak podniesiesz maskę - jest na przedłużeniu drążka lewarku zmiany biegów.
Zajrzyj tu, sam miałem niedawno ten problem:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=25678" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=179195" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli to nie to, to szukaj na forum. Tematów jest co najmniej kilkanaście z tym problemem.
Ps. jeśli to ta kulka, to chętnie Ci pomogę co i jak dalej - z miesiac temu to wymieniałem w swoim MK3
Re: luzy w gałce skrzyni biegów
: czw paź 14, 2010 15:48
autor: krolik84
Luzy akurat występują na boki.
luzy w gałce skrzyni biegów
: czw paź 14, 2010 16:01
autor: denisz
krolik84 pisze:Luzy akurat występują na boki.
no to problem, bo na 90% trzeba to naprawiać przez wyjęcie lewarka, a ten wyciąga się chyba tylko od dołu po uprzednim demontażu części wydechu - potrzebny kanał, podjazd. Tylko tyle mogę napisać. Gdzieś na forum czytałem kilka postów w tym temacie. Pzdr
Re: luzy w gałce skrzyni biegów
: pt sty 03, 2014 13:24
autor: wielorybek
Witam.
Podłączam się pod temat. Mam Golfa IV SDI i luz na lewarku. Największy problem jest z wkładaniem 3 biegu, czasami występują też problemy z 1. Czy ktoś może podesłać jakąś ilustrację przedstawiającą elementy, które trzeba przejrzeć i ewentualnie wymienić w pierwszej kolejności.
luzy w gałce skrzyni biegów
: ndz sty 05, 2014 20:26
autor: radzio01
Kolego
wielorybek
Skoro skrzynia od SDI pasuje do 1.6 SR to możliwe, że ten post tobie coś wyjaśni
viewtopic.php?f=141&t=517549
Jakby co to ja w swoim się uporałem z takimi problemami jak masz z biegami
Re: luzy w gałce skrzyni biegów
: śr gru 03, 2014 08:45
autor: wielorybek
radzio01 pisze:Skoro skrzynia od SDI pasuje do 1.6 SR to możliwe, że ten post tobie coś wyjaśni
viewtopic.php?f=141&t=517549
Jakby co to ja w swoim się uporałem z takimi problemami jak masz z biegami
Czekałem z naprawą i czekałem, a tymczasem temat z powyższego linka został skasowany.
Czy ktoś mógłby podesłać mi na maila rysunek z poszczególnymi częściami układu idącego od dźwigni zmiany biegów do skrzyni? Byłbym wdzięczny.
krzysztof_szypulski@wp.pl
luzy w gałce skrzyni biegów
: śr gru 03, 2014 14:59
autor: wielorybek
Znalazłem na forum link do ETKI mojego auta i nawet zamówiłem już potrzebne części.
Mail niepotrzebny.
luzy w gałce skrzyni biegów
: sob gru 06, 2014 14:49
autor: wielorybek
Małe uaktualnienie tematu, może to się komuś przyda. Okazało się, że drążki, które wpina się na te kulki w wybieraku są u mnie w całkiem niezłym stanie. Luz powodujący problemy z wpinaniem biegów mam w miejscach zaprezentowanych na poniższych zdjęciach (sorry za nieco komiczne opisy):
Pozostaje teraz dowiedzieć się ile ta część kosztuje w ASO i zdecydować czy kupić ją w serwisie czy lepiej używaną.
luzy w gałce skrzyni biegów
: sob gru 06, 2014 14:52
autor: btard
wielorybek, prawdopodobnie masz luz na plastikowych tulejkach, koszt w ASO całego zespołu to 230 złotych, używana może być identycznie wyklepana. Przerabiałem to 2 miesiące temu jak "zgubiłem" wsteczny
luzy w gałce skrzyni biegów
: sob gru 06, 2014 15:14
autor: wielorybek
Na allegro cały mechanizm wybieraka kosztuje około 100zł i tak jak piszesz jest ryzyko, że będzie w identycznym stanie. Czekam jeszcze na maila ze sklepu
http://www.skodaczesci.pl" onclick="window.open(this.href);return false; bo tam nie ma podanej ceny. Ale sądząc po cenie, którą podałeś chyba zdecyduję się na zakup w ASO.
luzy w gałce skrzyni biegów
: śr lip 22, 2015 20:08
autor: radzio01
Wiem, że odgrzewam kotleta ale ja poradziłem sobie kupując na aledrogo wybierak i oddałem go do naprawy ( tzn. oddałem tokarzowi części które się gibały i kazałem wstawić nowe metalowe trzpienie żeby ciasno chodziły na teflonowych tulejkach. Po zrobieniu wziąłem się za wymianę. Jedno popołudnie zajęło mi wyjęcie mojego starego złożenie z dwóch jak najlepszego i zamontowanie w samochodzie. Od tej pory problem z biegami w zasadzie znikł. Jakby była jeszcze potrzeba to chętnie pomogę. Dodatkowo warto przed demontażem popatrzeć na wodziki w tym co kupiliśmy i z samochodu. Jeszcze przed rozkładaniem dokupiłem kilka, które widziałem że w obydwu są zjechane. Cała operacja bez kanału przebiegła pozytywnie.