Strona 1 z 1

Norma brania oleju

: czw wrz 16, 2010 12:58
autor: Dan6
Czy wie ktos jaka jest norma brania oleju dla silnika 1,4 16V?

Norma brania oleju

: czw wrz 16, 2010 14:02
autor: Qto
1l/1000km :bigok:

Re: Norma brania oleju

: czw wrz 16, 2010 20:26
autor: looki8329
Qto pisze:1l/1000km :bigok:
tak jest napisane w instrukcji. W moim przypadku, a jeżdzę z takim silnikiem drugi rok przez pierwsze 1000 dolałem litr, a przez drugie ani kropli więc nie ma reguły. Zależy od stylu jazdy. Czytałem gdzieś na forum, że jak ktoś ostro wciska to te silniki potrafią trochę wypić.

Norma brania oleju

: czw wrz 16, 2010 21:13
autor: bongo
Dan6 pisze:jaka jest norma brania oleju dla silnika 1,4 16V?
looki8329 pisze:W moim przypadku, a jeżdzę z takim silnikiem drugi rok przez pierwsze 1000 dolałem litr, a przez drugie ani kropli więc nie ma reguły
Twój przypadek nie jest normą brania oleju czy jak to zwał :bajer:

Norma brania oleju

: czw wrz 16, 2010 21:17
autor: mikith
1l na 1000km? i to jest naprawde normalne w tym silniku?

Re: Norma brania oleju

: czw wrz 16, 2010 21:21
autor: daniel1d
mikith pisze:1l na 1000km? i to jest naprawde normalne w tym silniku?
Normalne to może nie ale taką normę przewiduje producent.

Norma brania oleju

: czw wrz 16, 2010 21:52
autor: Qto
looki8329 pisze:Czytałem gdzieś na forum, że jak ktoś ostro wciska to te silniki potrafią trochę wypić.
Dokładnie...Jak będę jeździł spokojnie to nic nie doleje od wymiany do wymiany, ale jak tylko silnik widzi autostradę to woła o olej i może go wsiorbać nawet do tego litra na 1000

Norma brania oleju

: czw wrz 16, 2010 23:16
autor: mikith
po prostu.. bez sensu :shock:

Norma brania oleju

: pt wrz 17, 2010 01:15
autor: Asin
U mnie od wymiany do wymiany(15kkm) ubywa jakaś 1/3 skali. No ale staram się nie ciśnąć go ponad 4500.

Norma brania oleju

: pt wrz 17, 2010 09:31
autor: mikith
najgorzej faktycznie z tą autostrada.... tam najszybciej chlipie

Norma brania oleju

: pt wrz 17, 2010 15:09
autor: Paweł Marek
Dan6, norma z instrukcji jest po to żeby serwis nie musiał brać odpowiedzialności gwarancyjnej z tytułu większego niż przeciętne spalania oleju. A to głównie dlatego że producentom zdarzają się wpadki, np znana kwestia brania nadmiaru oleju przez dwulitrówki z mk4.
Nie ma więc innej normy jak ta z instrukcji, natomiast wiadomo jest że silnik w dobrej kondycji bierze niewiele oleju, czasem nie trzeba wcale dolewać pomiędzy zaplanowanymi wymianami. A im bardziej zużyty, bardziej żyłowany lub bardziej nieudany tym bierze więcej.