Strona 1 z 1

2 problemy (ABS i Alternator)

: ndz wrz 12, 2010 14:16
autor: lewy201333
Witam
Posiadam Golfa IV 1.4 16v silnik AQK

1. Problem.
Jakiś czas temu wyjeżdżając z parkingu zapalił mi się ABS na żółto bez sygnału dźwiękowego... i palił się cały dzień... za parę dni jadąc samochodem przyśpieszyłem gwałtownie i ABS zgasł i się nie palił na drugi dzień znów się palił i teraz mi tak wariuje... ale ostatnio jechałem sobie spokojnie 120km/h i nagle zgasł i się nie palił gdy dojechałem do celu zgasiłem silnik i włączyłem zapłon i ABS już się palił... po tygodniu zgasł i się nie palił tydzień wczoraj znów się zapalił... byłem na kompie i powiedzieli mi że czujnik jest rozwalony ale przecież on działa tylko czasem ma humorki... i nie wiem czy mógł się zabrudzić i lepiej wyczyścić go czy kupić nowy... proszę o radę...

2. Problem.
Dotyczy on alternatora w sumie bardziej kontrolki... a dokładniej chodzi o to że jak odpalę auto to muszę lekko przy gazować żeby zaczął ładować... ale ogólnie ładuje dobrze... ale jak włączam zapłon albo gaszę silnik to nie pali mi się kontrolka akumulator... tak jak by w ogóle jej nie było... elektryk mówił że nie ładuje mi ale mam nowy akumulator z 2 miesiące a alternator mi ładuje bo znajomy mi sprawdzał a elektryk później stwierdził że to coś na kablach albo dioda się spaliła... ale dziwi mnie jedna rzecz... na wtyczce do alternatora są miejsca na 2 kabelki a u nie jest tylko jeden więc nie wiem czy w ogóle jest nie podłączona ta kontrolka czy naprawdę coś na kablach albo dioda... proszę o pomoc...

Po niżej foto kostki alternatora... wydaje mi się że powinny wychodzić 2 kabelki a nie jeden...

[IMG]http://img37.imageshack.us/img37/1570/dsc01966w.jpg

2 problemy (ABS i Alternator)

: ndz wrz 12, 2010 16:30
autor: zikr6
Ad1.Wymień czujnik czyszczenie nic nie da.miałem to samo najpierw palił się i gasł a potem zaświecił się na stałe.Koszt nie duży tym bardziej że wiesz który.
Ad2.Wtyczka jest 2 pinowa bo taki sam alternator jest w dieslu a Ty masz benzynę i obroty na obrotomierz bierze z komputera a w dieslu z alternatora.Przyczyną nie palącej się kontrolki ładowania może być uszkodzony kabel we wtyczce nad rozrusznikiem (o ile się nie mylę niebieski)

2 problemy (ABS i Alternator)

: ndz wrz 12, 2010 17:10
autor: lewy201333
aha ok dzięki... tak ale z wtyczki wychodzi jedno żyłowy kabel a chyba powinny być dwa co? no ale ok jutro pójdę sprawdzić kabelki jak pomoże to napisze jak nie to będę szukał dalej przyczyny... a co do alternatora to jak zapalę silnik to muszę przy gazować go lekko... co to może być szczotki się kończą czy alternator pomału pada? bo to chyba nie bardzo jest normalne... no ale póki co ładuje akumulator...

2 problemy (ABS i Alternator)

: ndz wrz 12, 2010 19:22
autor: zikr6
W benzynie jest jeden kabel a w dieslu są 2.Co do ładowania to wymień regulator przecież nie kosztuje fortuny

2 problemy (ABS i Alternator)

: ndz wrz 12, 2010 19:31
autor: Qto
lewy201333 pisze:co do alternatora to jak zapalę silnik to muszę przy gazować go lekko...
obadaj czy pasek się nie ślizga

2 problemy (ABS i Alternator)

: ndz wrz 12, 2010 20:29
autor: lewy201333
sorry za pytanie ale nie znam się za bardzo... o jaki regulator chodzi?

2 problemy (ABS i Alternator)

: ndz wrz 12, 2010 20:41
autor: Qto
lewy201333 pisze:o jaki regulator chodzi?
regulator napięcia w którym są szczotki.

2 problemy (ABS i Alternator)

: ndz wrz 12, 2010 20:45
autor: lewy201333
rozumiem że chodzi o to że się kończą szczotki w alternatorze?

2 problemy (ABS i Alternator)

: ndz wrz 12, 2010 21:30
autor: Paweł Marek
Przecież napisałeś że alternator ładuje. Normalne jest że przy braku prądu wzbudzającego z niebieskiego kabelka alternator zaczyna ładować dopiero po przegazówce. Można z tym spokojnie jeździć do czasu naprawy.

2 problemy (ABS i Alternator)

: ndz wrz 12, 2010 21:52
autor: lewy201333
ok już wszystko rozumiem... jutro zobaczę co i jak :)

2 problemy (ABS i Alternator)

: pn wrz 13, 2010 15:48
autor: lewy201333
A więc tak dziś byłem sprawdzić te kabelki w sumie to przed chwilą... ku mojemu zdumieniu okazało się że wtyczka jest wpięta kabelki są włożone ale z drugiej strony zero przewodów... tylko kabel od alternatora do akumulatora i jakaś wtyczka z czerwonym kabelkiem z prawej strony... Czyli rozumiem że w ogóle nie jest podłączona kontrolka...

Oto fotka... Obrazek

Więc mam kolejne pytanie... dam radę sam podłączyć ten kabelek? jeśli tak to gdzie go podpiąć? i co z tym drugim obok (czerwonym) bo zapewne też musi być gdzieś podłączony...

2 problemy (ABS i Alternator)

: pn wrz 13, 2010 22:44
autor: Paweł Marek
sam nie zniknął, jego brak sugeruje jakieś kombinacje i musisz teraz uważać, nie siedzę w mk4- ktoś inny pomoże, ale trzeba znaleźć na forum rozpiskę styków w liczniku i podpiąć kabelek do odpowiedniego

2 problemy (ABS i Alternator)

: wt wrz 14, 2010 06:44
autor: lewy201333
aha ok dzięki czyli wizyta u elektryka mnie nie ominie :)