[1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mar1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 30, 2010 11:07

[1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Post autor: mar1 » pn sie 30, 2010 11:14

Witam

Ostatnio wymieniano mi rurę łączącą kolektor wraz z dwoma łącznikami elastycznymi (plecionkami) w układzie wydechowym po odpaleniu silnika zaczęło lekko trząść w kabinie, po kilkunastu uruchomieniach ponownie to się pojawiło i drgania widać na pracującym silniku.

Czy to może być spowodowane zamianą tych części? gdy silnik się troszkę się zagrzeje drgania ustępują (wystarczy przejechać z 500m ) i jest OK czy to może być poducha pod silnikiem uszkodzona?.

{przebieg ok. 150000km +LPG}

P.S.
Na forum są informacje tylko o telepaniu na ciepłym silniku na zimnym nic nie znalazłem więc założyłem nowego posta



enzo2211
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 596
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
Lokalizacja: Gidle ERA
Kontakt:

[1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Post autor: enzo2211 » pn sie 30, 2010 12:36

Moim zdaniem jak telepie nim na wolnych i jak zimny to będzie coś ze ssaniem.. Może silnik nie daje rady wejść na optymalne obroty albo wypada mu iskra.. Jak masz możliwość to podłącz go pod kompa z rana jak ma taką czkawkę i zobacz co jest nie halo. Ja obstawiam że będzie albo coś z kablami ewentualnie świecami, Albo czujnik temp i przepływomierz razem z przepustnicą. Czyli pierdoły :bigok:


Druciarstwo - to jest to co kocham ...

Awatar użytkownika
rezystor22
VWieśniak
VWieśniak
Posty: 68
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 18:20
Lokalizacja: Kalish
Kontakt:

[1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Post autor: rezystor22 » pn sie 30, 2010 15:55

Mam dosłownie to samo co mar1.Silnik jak jest zimny to zachowuje się jakby tracił iskrę - jak dam tak z 3000 obr to chodzi w miarę 'normalnie'. Zmieniłem czujnik temperatury - nie pomogło. Vag nic nie pokazał.... Teraz mam zamiar wyczyścić przepustnicę...


Przepustnica wyczyszczona - problem nadal się nie zmienił :otepienie:
Ostatnio zmieniony pn wrz 20, 2010 17:00 przez rezystor22, łącznie zmieniany 1 raz.


Pająk - najlepszy przyjaciel elektronika.

mar1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 30, 2010 11:07

Re: [1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Post autor: mar1 » śr wrz 01, 2010 10:40

enzo2211 pisze:Moim zdaniem jak telepie nim na wolnych i jak zimny to będzie coś ze ssaniem.. Może silnik nie daje rady wejść na optymalne obroty albo wypada mu iskra.. Jak masz możliwość to podłącz go pod kompa z rana jak ma taką czkawkę i zobacz co jest nie halo. Ja obstawiam że będzie albo coś z kablami ewentualnie świecami, Albo czujnik temp i przepływomierz razem z przepustnicą. Czyli pierdoły :bigok:
Z obrotami to jest różnie nigdy nie spadły po odpaleniu poniżej 850 a czasem są po odpaleniu ponad 1000-1100 ale jak tylko trąci się gaz spadają do ok. 850 (kable i świece wymienione).



enzo2211
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 596
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
Lokalizacja: Gidle ERA
Kontakt:

[1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Post autor: enzo2211 » śr wrz 01, 2010 23:32

mar1 pisze:są po odpaleniu ponad 1000-1100
To normalne bo ssanie ci chodzi. Kurde, podepnij pod vaga tylko że musisz trafić moment kiedy się tak trzęsie, Może wyskoczą jakieś błędy .... A poduchy to raczej nie trafna diagnoza. Trzęsło by zawsze bez względu na temperaturę.


Druciarstwo - to jest to co kocham ...

kamilek243
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lip 06, 2009 21:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

[1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Post autor: kamilek243 » ndz wrz 19, 2010 23:30

siema
w tych silnikach najczęszczym powodem falowania obrotów jest wydmuchana lub zniszczona uszczelka miedzy kolektorem ssącym a blokiem silnika.
bardzo łatwo to sprawdzić wystarczy mieć przy sobie Plaka do czyszczenia tapicerki. po odpaleniu rano samochodu lub długiej przerwie w jeździe gdy się pojawi falowanie obrotów psiknąć tam plakiem i zaraz będzie widać różnice w obrotach. tak bylo w moim przypadku i wymieniłem siewce i przewody i lambdę niepotrzebnie a wymiana tych uszczelek to koszt 60zl. tylko lepiej kupić oryginalne bo zamienniki są o polowe cieńsze od oryginalnych. pozdrawiam



Wuyek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lis 25, 2009 22:19
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

[1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Post autor: Wuyek » pn wrz 20, 2010 16:20

kamilek243 pisze:tylko lepiej kupić oryginalne
czyli jakie? jakiej firmy ?

PS. Swojego czasu był zbiorczy temat o SR 1.6 AKL i falujących obrotach. Czy on dalej istnieje ? Nie mogę go namierzyć, a chciałem rzucić okiem czy ktoś znalazł rozwiązanie, bo w dalszym ciągu borykam się z tym problemem.


Kupię krótką antenkę ori vw

kamilek243
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lip 06, 2009 21:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

[1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Post autor: kamilek243 » pn wrz 20, 2010 22:19

to jest rozwiązanie falujących obrotów. u mnie mi strasznie na zimnym falowały a po wymianie tych uszczelek jest wszystko ok. nie wiem jakiej firmy ale w sklepie ci powiedzą które są lepsze



Awatar użytkownika
rezystor22
VWieśniak
VWieśniak
Posty: 68
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 18:20
Lokalizacja: Kalish
Kontakt:

[1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Post autor: rezystor22 » pn wrz 20, 2010 23:10

Falowanie falowaniem ale w tym temacie chodzi o drgania silnika jak jest zimny a nie o falowanie.

Chociaż kto wie... może wymiana tej uszczelki będzie lekarstwem na drgania gdy jest zimny.


Pająk - najlepszy przyjaciel elektronika.

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

[1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Post autor: feniks » wt wrz 21, 2010 07:04

rezystor22,
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 18&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

kamilek243
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lip 06, 2009 21:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

[1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Post autor: kamilek243 » pn wrz 27, 2010 12:49

własnie przy awarii tej uszczelki tez występują drgania silnika na zimnym a dopiero jak się rozgrzeje jest dobrze. wiec warto sprawdzić ta uszczelkę.



Wuyek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lis 25, 2009 22:19
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

[1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Post autor: Wuyek » czw wrz 30, 2010 13:51

Chcę się upewnić, że o chodzi o te uszczelki co występują jako pojedyncze o-ringi. Kosztują 5 zł czyli w sumie 20 zł. To te "lepsze" to chyba muszę szukać w ASO. I tutaj pytanie czy w skodach lub seatach występują takie same ?

Znalazłem w ASO Skody, za komplet (4szt.) zapłaciłem ok. 54 zł, w zwykłym sklepie moto podali mi 3 producentów (ceny od 5-15 zł za sztukę).
Czy po nagrzaniu silnika/jakimś czasie muszę dokręcić kolektor?

I najważniejsze: Nic to nie dało. Autko na zimnym dalej drga, dusi się, szarpie, obroty falują itd. :(


Kupię krótką antenkę ori vw

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

[1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Post autor: Jacek75 » pt paź 01, 2010 16:27

Sprawdzał na wypadające zapłony VAGiem? odłączył czujnik ciśnienia wspomy kierownicy?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

mar1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 30, 2010 11:07

Re: [1.6 SR AKL] problem z drganiami silnika

Post autor: mar1 » czw paź 14, 2010 14:12

kamilek243 pisze:siema
w tych silnikach najczęszczym powodem falowania obrotów jest wydmuchana lub zniszczona uszczelka miedzy kolektorem ssącym a blokiem silnika.
bardzo łatwo to sprawdzić wystarczy mieć przy sobie Plaka do czyszczenia tapicerki. po odpaleniu rano samochodu lub długiej przerwie w jeździe gdy się pojawi falowanie obrotów psiknąć tam plakiem i zaraz będzie widać różnice w obrotach. tak bylo w moim przypadku i wymieniłem siewce i przewody i lambdę niepotrzebnie a wymiana tych uszczelek to koszt 60zl. tylko lepiej kupić oryginalne bo zamienniki są o polowe cieńsze od oryginalnych. pozdrawiam
Spróbuje Twego patentu bo wszystko co mogłem to już sprawdziłem VAG błędów nie wyświetla wszystko chodzi cacy a silnikiem jak trzepało tak dalej trzepie.


Niestety nic to nie dało ani pryskanie plakiem (obroty były takie same) chyba pozostaje serwis ale aż strach jechać;(



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości