Strona 5 z 12

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

: wt lis 05, 2013 17:29
autor: tomcio06750
no jestem właśnie ciekawe bo ja jak odłączyłem sondę z kostki to samochód tragicznie sie zachowywał wiec jestem ciekawe jak będzie u ciebie

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

: śr lis 06, 2013 14:49
autor: mariush23
Koledzy, metaliczny odgłos zimnego silnika po odpaleniu i delikatne strzały, "pierdzenie" wydechu to efekt działania pompy powietrza wtórnego, na zimnym silniku działa 100 sekund. poniżej -5 st nie włącza się przy odpaleniu gdyż toksycznych spalin jest tak dużo że nie jest w stanie tego zniwelować. Co do spalania które pokazuje komputer. 3,6l/h po odpaleniu przy obecych temperaturach, szybko spada po wyłączeniu pompy pow. wtórnego do 1,9 aż do 1.0l/h po rozgrzaniu. W trasie przy 90-100 pokazuje 6-8l w zależności od warunków na drodze. Trzeba pamiętać że te wskazania są przy jeździe na benzynie. Gdy mamy instalację LPG perfekt ustawioną to również będą takie wskazania. bardziej bogata mieszanka spalanie spada gdyż komp musi skrócić czas wtrysku aby mieszanka była poprawna, i odwrotnie przy ubogiej. Jeśli chodzi o przepływkę to trzeba zrobić log dynamiczny. Wystarczy na 2 biegu od 1,5tys obr do odcięcia z butem w podłodze. Wskazanie powinno narastać liniowo aż do wartości około 95-97g/s w okolicach 6tys obrotów. W razie czego mam wykresy swojego AQY, przepływki jak i sond lambda zalogowanych jednocześnie. Zamieszczę jak będę miał chwilę
tomcio06750, Szarpie silnikiem a brak błędów? sprawdzałeś bloki 15-17 co pokazują liczniki wypadania zapłonów? na którym cylindrze ewentualnie? Tam gdzie wypada spróbuj wkręcić świecę NGK V-Line 27 . U mnie tylko na takiej świecy nie szarpie nie przerywa, chodzi jak zegareczek.

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

: śr lis 06, 2013 17:47
autor: tomcio06750
No dobra tak wiec cóż z tym zrobić aby nie było tych strzałów od tej pompy i ze spalaniem masz racje właśnie do takiej wartości spalania dochodzi a jeśli chodzi o te wypadania zapłonów to nie wiem dokładnie jak to sprawdzić no ale w każdym polu cylindra pokazuje mi 1 no i świece mam wszystkie takie wkręcone NGK V-line 27 wiec nie wiem co już robić jutro jadę do kolegi na badanie przepływki i sondy i będę wiedział na czym stoję dam znać co i jak pozdr...

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

: czw lis 07, 2013 08:00
autor: mariush23
Nie da się tych strzałów zniwelować. Pompa tłoczy powietrze do kolektora wydechowego co by dopalić jak najwiecej szkodliwych sybstancji i jak najszybciej rozgrzać katalizator. Jeśli w polu cylindra masz 1 to znaczy że jedna przerwa na tym cylindrze wystąpiła. Zaobserwuj czy licznik rośnie i w jakich warunkach. Jeśli wystąpi przerwa zapłonu sporadycznie to ten licznik się kasuje na bierząco.
Poniżej wykresy przepływki i sond lambda zalogowanych jednocześnie przy spokojnym rozpędzaniu do 4 biegu.
Przepływka trochę początek ma nieregularny ale robiłem to w ruchu ulicznym

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

: czw lis 07, 2013 18:19
autor: tomcio06750
no dobra ja byłem sonde już sprawdziłem i jest z nią ok na dniach postaram sie sprawdzić przepływke bo u mnie prawdopodobnie ona się kończy jak będę coś więcej wiedział to dam znać a jeśli chodzi o te zapłony na poszczególnych cylindrach to wszędzie jest 1 wiec chyba jest ok a skąd wiesz że tak ma być odnośnie tych strzałów i lekkiego drgania (czasem) silnikiem?

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

: pt lis 08, 2013 09:42
autor: mariush23
Strzały , może za dużo powiedziane, taki bardziej dziurawy wydech, zjawisko to powstaje przez ten "odkurzacz" który świeże powietrze wtłacza do kolektora , co powoduje dodatkowe spalanie/dopalanie i związane z tym turbulencje gazów. Stąd taki dodatkowy hałas. Jak swoją kupowałem to po odpaleniu myślałem że wydech do wymiany, ale po chwili ucichło :) Nie zmienia to faktu że silnik powinien chodzić równo, bez szarpnięć. Jeśli Twój ma moc i idzie równo w całym zakresie, to przepływka jest raczej sprawna. ALe sprawdź ją koniecznie , najlepiej wrzuć loga.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ss ... 33_GB1.PDF" onclick="window.open(this.href);return false; tutaj ciekawa serwisówka do naszych AQY.

Re: Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

: pt lis 08, 2013 11:30
autor: Fafik258
mariush23 pisze:Strzały , może za dużo powiedziane, taki bardziej dziurawy wydech, zjawisko to powstaje przez ten "odkurzacz" który świeże powietrze wtłacza do kolektora , co powoduje dodatkowe spalanie/dopalanie i związane z tym turbulencje gazów. Stąd taki dodatkowy hałas. Jak swoją kupowałem to po odpaleniu myślałem że wydech do wymiany, ale po chwili ucichło :) Nie zmienia to faktu że silnik powinien chodzić równo, bez szarpnięć. Jeśli Twój ma moc i idzie równo w całym zakresie, to przepływka jest raczej sprawna. ALe sprawdź ją koniecznie , najlepiej wrzuć loga.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ss ... 33_GB1.PDF" onclick="window.open(this.href);return false; tutaj ciekawa serwisówka do naszych AQY.
Ta cała procedura to dogrzewanie katalizatora

Re: Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

: sob lis 09, 2013 19:14
autor: ironman4
Jestem właśnie po wymianie sondy lambda w kolektorze wydechowym ponieważ jakiś inteligent jak się okazało dorobił szpilkę kolektora niestety za długa i po prostu zmiażdżył sondę :kac: Co następuje. Spalanie wróciło do normy. Średnio 7,5 L/100 km więc jest nieźle. Delikatne strzały w tłumik ustały. Jednak po rozgrzaniu nadal poszarpuję. Tak jakby gubił iskrę na którymś cylindrze. Wrócę do jednego z moich poprzednich postów w którym pisałem, że podczas wymiany kabli jeden z nich a konkretnie końcówka, ale kurczę nie pamiętam która była koloru siwego więc pewnie właśnie na tym gubi iskrę tylko tu powstaje pytanie czemu ta iskra ginie?? Trzeba coś z cewką podziałac czy jakoś to skalibrować??

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

: ndz lis 10, 2013 13:34
autor: tomcio06750
z tego co wiem to nic się tam nie kalibruje jeżeli masz taki przypadek z przewodem to po prostu go wymień i tyle bo pewnie jest uszkodzony, a swoją droga to nie źle ktoś odwalił z ta sondą, u mnie drgania nadal są i czy były stare przewody i świece czy teraz jak już są nowe to nadal drga tak jak wcześniej... i nie mam głowy co to może być naprawdę zmienię jeszcze przepływke i daje sobie już z nim spokój bo to wyrzucanie pieniędzy bez cele tak naprawdę...

Re: Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

: ndz lis 10, 2013 15:57
autor: ironman4
No właśnie w tym rzecz, że kable są nowiutkie. No w sumie chyba to nie ma jakiegoś negatywnego wpływu bo auto dobrze się zbiera, ale ta irytacja podczas stania na czerwonym świetle jest więcej niż duża :grrr:

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

: pn lis 11, 2013 11:07
autor: tomcio06750
znam to kolego ale też już wszystko wymieniłem jeśli chodzi o układ zapłonowy i nadal jest tak jak było....

Re: Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

: pn lis 11, 2013 18:44
autor: ironman4
Wynik dzisiejszych obserwacji. Po zalaniu PB98 poszarpuje rzadziej i lżej, prawie nieodczuwalnie.

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

: pn lis 11, 2013 19:54
autor: tomcio06750
hmm ja już też to próbowałem nawet preparat lałem do czyszczenia wtryskiwaczy wymieniony filtr paliwa i nic to nie dało...

Re: Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

: pn lis 11, 2013 21:01
autor: ironman4
A może to czujnik spalania stukowego?? Już nie mam pomysłów zbytnio :kac: