Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomcio06750
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Post autor: tomcio06750 » wt lis 05, 2013 17:29

no jestem właśnie ciekawe bo ja jak odłączyłem sondę z kostki to samochód tragicznie sie zachowywał wiec jestem ciekawe jak będzie u ciebie



mariush23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw paź 10, 2013 07:34

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Post autor: mariush23 » śr lis 06, 2013 14:49

Koledzy, metaliczny odgłos zimnego silnika po odpaleniu i delikatne strzały, "pierdzenie" wydechu to efekt działania pompy powietrza wtórnego, na zimnym silniku działa 100 sekund. poniżej -5 st nie włącza się przy odpaleniu gdyż toksycznych spalin jest tak dużo że nie jest w stanie tego zniwelować. Co do spalania które pokazuje komputer. 3,6l/h po odpaleniu przy obecych temperaturach, szybko spada po wyłączeniu pompy pow. wtórnego do 1,9 aż do 1.0l/h po rozgrzaniu. W trasie przy 90-100 pokazuje 6-8l w zależności od warunków na drodze. Trzeba pamiętać że te wskazania są przy jeździe na benzynie. Gdy mamy instalację LPG perfekt ustawioną to również będą takie wskazania. bardziej bogata mieszanka spalanie spada gdyż komp musi skrócić czas wtrysku aby mieszanka była poprawna, i odwrotnie przy ubogiej. Jeśli chodzi o przepływkę to trzeba zrobić log dynamiczny. Wystarczy na 2 biegu od 1,5tys obr do odcięcia z butem w podłodze. Wskazanie powinno narastać liniowo aż do wartości około 95-97g/s w okolicach 6tys obrotów. W razie czego mam wykresy swojego AQY, przepływki jak i sond lambda zalogowanych jednocześnie. Zamieszczę jak będę miał chwilę
tomcio06750, Szarpie silnikiem a brak błędów? sprawdzałeś bloki 15-17 co pokazują liczniki wypadania zapłonów? na którym cylindrze ewentualnie? Tam gdzie wypada spróbuj wkręcić świecę NGK V-Line 27 . U mnie tylko na takiej świecy nie szarpie nie przerywa, chodzi jak zegareczek.



Awatar użytkownika
tomcio06750
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Post autor: tomcio06750 » śr lis 06, 2013 17:47

No dobra tak wiec cóż z tym zrobić aby nie było tych strzałów od tej pompy i ze spalaniem masz racje właśnie do takiej wartości spalania dochodzi a jeśli chodzi o te wypadania zapłonów to nie wiem dokładnie jak to sprawdzić no ale w każdym polu cylindra pokazuje mi 1 no i świece mam wszystkie takie wkręcone NGK V-line 27 wiec nie wiem co już robić jutro jadę do kolegi na badanie przepływki i sondy i będę wiedział na czym stoję dam znać co i jak pozdr...



mariush23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw paź 10, 2013 07:34

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Post autor: mariush23 » czw lis 07, 2013 08:00

Nie da się tych strzałów zniwelować. Pompa tłoczy powietrze do kolektora wydechowego co by dopalić jak najwiecej szkodliwych sybstancji i jak najszybciej rozgrzać katalizator. Jeśli w polu cylindra masz 1 to znaczy że jedna przerwa na tym cylindrze wystąpiła. Zaobserwuj czy licznik rośnie i w jakich warunkach. Jeśli wystąpi przerwa zapłonu sporadycznie to ten licznik się kasuje na bierząco.
Poniżej wykresy przepływki i sond lambda zalogowanych jednocześnie przy spokojnym rozpędzaniu do 4 biegu.
Przepływka trochę początek ma nieregularny ale robiłem to w ruchu ulicznym

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
tomcio06750
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Post autor: tomcio06750 » czw lis 07, 2013 18:19

no dobra ja byłem sonde już sprawdziłem i jest z nią ok na dniach postaram sie sprawdzić przepływke bo u mnie prawdopodobnie ona się kończy jak będę coś więcej wiedział to dam znać a jeśli chodzi o te zapłony na poszczególnych cylindrach to wszędzie jest 1 wiec chyba jest ok a skąd wiesz że tak ma być odnośnie tych strzałów i lekkiego drgania (czasem) silnikiem?



mariush23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw paź 10, 2013 07:34

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Post autor: mariush23 » pt lis 08, 2013 09:42

Strzały , może za dużo powiedziane, taki bardziej dziurawy wydech, zjawisko to powstaje przez ten "odkurzacz" który świeże powietrze wtłacza do kolektora , co powoduje dodatkowe spalanie/dopalanie i związane z tym turbulencje gazów. Stąd taki dodatkowy hałas. Jak swoją kupowałem to po odpaleniu myślałem że wydech do wymiany, ale po chwili ucichło :) Nie zmienia to faktu że silnik powinien chodzić równo, bez szarpnięć. Jeśli Twój ma moc i idzie równo w całym zakresie, to przepływka jest raczej sprawna. ALe sprawdź ją koniecznie , najlepiej wrzuć loga.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ss ... 33_GB1.PDF" onclick="window.open(this.href);return false; tutaj ciekawa serwisówka do naszych AQY.



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Post autor: Fafik258 » pt lis 08, 2013 11:30

mariush23 pisze:Strzały , może za dużo powiedziane, taki bardziej dziurawy wydech, zjawisko to powstaje przez ten "odkurzacz" który świeże powietrze wtłacza do kolektora , co powoduje dodatkowe spalanie/dopalanie i związane z tym turbulencje gazów. Stąd taki dodatkowy hałas. Jak swoją kupowałem to po odpaleniu myślałem że wydech do wymiany, ale po chwili ucichło :) Nie zmienia to faktu że silnik powinien chodzić równo, bez szarpnięć. Jeśli Twój ma moc i idzie równo w całym zakresie, to przepływka jest raczej sprawna. ALe sprawdź ją koniecznie , najlepiej wrzuć loga.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ss ... 33_GB1.PDF" onclick="window.open(this.href);return false; tutaj ciekawa serwisówka do naszych AQY.
Ta cała procedura to dogrzewanie katalizatora



ironman4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: śr wrz 04, 2013 07:18
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Post autor: ironman4 » sob lis 09, 2013 19:14

Jestem właśnie po wymianie sondy lambda w kolektorze wydechowym ponieważ jakiś inteligent jak się okazało dorobił szpilkę kolektora niestety za długa i po prostu zmiażdżył sondę :kac: Co następuje. Spalanie wróciło do normy. Średnio 7,5 L/100 km więc jest nieźle. Delikatne strzały w tłumik ustały. Jednak po rozgrzaniu nadal poszarpuję. Tak jakby gubił iskrę na którymś cylindrze. Wrócę do jednego z moich poprzednich postów w którym pisałem, że podczas wymiany kabli jeden z nich a konkretnie końcówka, ale kurczę nie pamiętam która była koloru siwego więc pewnie właśnie na tym gubi iskrę tylko tu powstaje pytanie czemu ta iskra ginie?? Trzeba coś z cewką podziałac czy jakoś to skalibrować??



Awatar użytkownika
tomcio06750
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Post autor: tomcio06750 » ndz lis 10, 2013 13:34

z tego co wiem to nic się tam nie kalibruje jeżeli masz taki przypadek z przewodem to po prostu go wymień i tyle bo pewnie jest uszkodzony, a swoją droga to nie źle ktoś odwalił z ta sondą, u mnie drgania nadal są i czy były stare przewody i świece czy teraz jak już są nowe to nadal drga tak jak wcześniej... i nie mam głowy co to może być naprawdę zmienię jeszcze przepływke i daje sobie już z nim spokój bo to wyrzucanie pieniędzy bez cele tak naprawdę...



ironman4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: śr wrz 04, 2013 07:18
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Post autor: ironman4 » ndz lis 10, 2013 15:57

No właśnie w tym rzecz, że kable są nowiutkie. No w sumie chyba to nie ma jakiegoś negatywnego wpływu bo auto dobrze się zbiera, ale ta irytacja podczas stania na czerwonym świetle jest więcej niż duża :grrr:



Awatar użytkownika
tomcio06750
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Post autor: tomcio06750 » pn lis 11, 2013 11:07

znam to kolego ale też już wszystko wymieniłem jeśli chodzi o układ zapłonowy i nadal jest tak jak było....



ironman4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: śr wrz 04, 2013 07:18
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Post autor: ironman4 » pn lis 11, 2013 18:44

Wynik dzisiejszych obserwacji. Po zalaniu PB98 poszarpuje rzadziej i lżej, prawie nieodczuwalnie.



Awatar użytkownika
tomcio06750
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój

Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Post autor: tomcio06750 » pn lis 11, 2013 19:54

hmm ja już też to próbowałem nawet preparat lałem do czyszczenia wtryskiwaczy wymieniony filtr paliwa i nic to nie dało...



ironman4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: śr wrz 04, 2013 07:18
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Golf 4 2.0 AQY Drgania na jałowym

Post autor: ironman4 » pn lis 11, 2013 21:01

A może to czujnik spalania stukowego?? Już nie mam pomysłów zbytnio :kac:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości