Utrata mocy, duże spalnie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

WiktorBe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 00:19

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: WiktorBe » pt sie 19, 2016 12:37

Rozumiem, że to wszystko można sprawdzić na komputerze... Tu w Lizbonie się jednak nie dogadam w takich sprawach. Jest jakiś sposób, żeby samemu się za to wziąć? Kupiłem jakiś czas temu ELM327, ale nie działa niestety z tym silnikiem. Co musiałbym zrobić (jaki program zainstalować, kabel/przejściówkę kupić) by móc samodzielnie pogrzebać? Myślicie, że laik samochodowy jest w stanie sobie z tym poradzić?

W necie polecają coś takiego: http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-ka ... -piny.html" onclick="window.open(this.href);return false; Jest sens?



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: dominiks1980 » pt sie 19, 2016 12:52

Ja mam kabel z oznaczeniem KKL. Sterowniki działały tylko na xp i win7, na win8/8.1 nie dawało się zainstalować sterowników które posiadałem. Teraz mam win10 i działa mi automatyczna aktualizacja sterowników, więc te z płyty nie są potrzebne. Problem miałem na każdym systemie poza xp ze zgodnością VAGa, ale tu sprawę załatwiało odpalenie ze zgodnością xp sp2. Ostatnio nawet udało mi się tym kablem diagnozować Renault Megane I :)



WiktorBe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 00:19

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: WiktorBe » pt sie 19, 2016 13:13

dominiks1980 pisze:Teraz mam win10 i działa mi automatyczna aktualizacja sterowników, więc te z płyty nie są potrzebne

Czyli pod 10 wszystko chodzi czy tu też trzeba w trybie zgodności?



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: dominiks1980 » pt sie 19, 2016 13:16

Pod win10 też muszę uruchamiać VAGa w trybie zgodności. Bez tego program albo się wyłącza zaraz po włączeni, albo w dowolnej innej chwili działania programu.



WiktorBe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 00:19

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: WiktorBe » sob sie 20, 2016 19:03

Wstawiam link do krótkiego filmiku z dzisiaj. Odpaliłem autko na zimnym silniku i przedstawiam efekty. Zakłócenia dźwięku są spowodowane zatykaniem mikrofonów w komórce moimi paluchami.

Może komuś uda się usłyszeć co go boli :-(

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: dominiks1980 » sob sie 20, 2016 19:13

Silnik chodzi jak zarżnięty a nie jak po niedawnym remoncie. Sprawdź spręzanie. Może tą próba maksymalnej predkości zatarłeś silnik. Odpal silnik i gdy złapie temp. przegazuj go powyzej 4 tyś. Sprawdź czy mocno dymi, a jak tak to na jaki kolor. Bialy dym to plyn chłodzenia, niebieski to olej.
Ostatnio zmieniony sob sie 20, 2016 20:29 przez dominiks1980, łącznie zmieniany 1 raz.



WiktorBe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 00:19

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: WiktorBe » sob sie 20, 2016 19:34

Mogę spróbować, ale ani płynu, ani oleju nie ubyło ni kropli od kilkuset km...



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: dominiks1980 » sob sie 20, 2016 20:21

Strasznie ci telepie silnikiem czy tylko mi się wydaje ?. Mi tak telepalo + vmax 120 na autostradzie gdy wypalił sie zawór ma pierszym cylindrze. Masz pewność że pali na wszystkie cylindry ?



WiktorBe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 00:19

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: WiktorBe » sob sie 20, 2016 20:34

On jak się rozgrzeje to lepiej chodzi. Jak mi chodził na trzy ostatnio to ledwo jechałem i to naprawdę było słychać. Padły przewody i dodatkowo uszkodziły cewkę. Wszystko wymienione włącznie ze świecami. Na 100% chodzą 4. Przy remoncie wszystkie części były oglądane, chuchane, dmuchane, czyszczone i pieszczone, a to stało się przed remontem. Na razie pozostaje mi sprawdzić ciśnienie gdzie się da (cylindry + paliwo), a potem się zobaczy. To potrwa chwilę bo będę auta teraz potrzebował, a wszystkie warsztaty naokoło mają pozajmowane terminy.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: marcin7x5 » pn sie 22, 2016 20:14

Jak dla mnie to albo masz padnięte popychacze hydrauliczne albo typowy problem czyli owalizacja cylindra i luz tłoka. On pracuje gorzej niż diesel. Weź stetoskop lub kawałek kijka i posłuchaj skąd dochodzi te metaliczne klepanie.



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: dominiks1980 » pn sie 22, 2016 21:01

Wymieniałeś pierścienie bez honowania silnika ?



WiktorBe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 00:19

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: WiktorBe » wt sie 23, 2016 03:32

marcin7x5 pisze:owalizacja cylindra i luz tłoka
To było sprawdzane. Ewentualnie popychacze, ale tego już teraz nie sprawdzę. Z tym, że myślę, że popychacze nie zepsuły by się przy jednej jeździe. Autostrada i 160 bez problemu, a kolejne odpalenie - efekt jak widać i to bez względu na remonty czy inne sztuczki. Na razie wiem, że układ zapłonowy nie jest przyczyną. Sprawdzę teraz dopływ paliwa i ciśnienia gdzie się da. Przyślą mi też nową listwę z zaworem i wtryskiwaczem. Będę próbował...
dominiks1980 pisze:Wymieniałeś pierścienie bez honowania silnika

Naprawdę nie było żadnych luzów.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: marcin7x5 » śr sie 24, 2016 07:00

Czujnik spalania stukowego był odkręcany?



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: dominiks1980 » śr sie 24, 2016 09:59

Znalazłem na forum że jest on z tyłu silnika pomiędzy 2 a 3 cylindrem. Tego jeszcze u siebie nie ruszałem. Czy samo odkręcenie lub odłączenie czujnika, i jazda testowa wystarczy do sprawdzenia czy on miesza, czy trzeba wymienić na nowy i dopiero potem się okaże ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości