Remont MK4 1,4 16V
: pt paź 05, 2012 09:10
Najlepiej to poszukaj ogarniętego mechanika, który ci to zrobi. Poszukaj na forum regionalnym to z pewnością znajdziesz a jak nie to ci chłopaki wskażą.
Oczywiście, że może. Minerał to najgorsze g...o. A częste dolewki masz miedzy innymi dlatego, że jeździsz na minerale. Dlaczego? Jego gówniane parametry (VI, lepkość w 100 st C) oraz głównie to, że po pewnym czasie eksploatacji w silniku z "butelkowych" parametrów oleju i jego klasy zostaje niewiele. Robi sie po prostu jak woda (spada lepkość), spada i tak liche TBN. W ten sposób robi się właśnie błędne koło i szybciej postepuje degradacja silnika. Badałem kiedyś olej mineralny, co prawda nie silnikowy, ale obiegowy (w sprężarce przemysłowej o ilości 1000 l oleju) i wyszło, że po pół roku pracy z jego deklarowanych wartości na papierze zostaje połowa lepkości, rośnie zakwaszenie, słowem - robi się g...o.hossearkadio26 pisze:I czy olej mineralny zaszkodzić może temu silnikowi? (mam wlany orlen platinum) taki ze względu na częste dolewki.
to samo stwierdził znajomy mechanior gdy robił arose 1.0. To szerokości życzęprzypominają zabawkę niż pierścienie
Z tym odpowietrzeniem to prawda, trzeba zastosować zmodyfikowany korek z odpowietrzeniem , koszt 47zł w ASO nr 030 103 485 AE przy okazji odma zima nie zamarźnie i silnik się nie zatrzekregi pisze:Hej
Ja się mogę podzielić doświadczeniem jestem świeżo po remoncie silnika 1.4 16V ahw.
Pierścienie kupiłem polskie są jakie 80 PLN droższe niż oryginalne na allegro, kupowałem w firmie resam-moto gdynia (nie znam się na pierścieniach ale zaufałem doświadczeniu sprzedawcy który robi wiele przy silnikach).
Po rozebraniu silnika pierścienie olejowe całkowicie znikały w tłoku nie wiem po co je montują przypominają zabawkę niż pierścienie. Przeczytałem dużo dyskusji o olejach płukankach na tym forum co zmniejszają spalanie oleju w tym silniku, nie ma się co okłamywać spalanie oleju jest bo pierścienie się szybko kończą. Po naprawie wlałem olej motul 10W40 półsyntetyk tylko dlatego ze spełnia normę 502.00. Nie jestem przekonany do niego ale nie było nic lepszego w takiej cenie. Mogę także polecić znakomitego mechanika z okolic trójmiasta który mi to ładnie zrobił. Na razie po przejechaniu 2000 km oleju nic, Silnik pracuje cichutko, może nie jest taki zły trzeba zlikwidować dwa błędy raz pierścienie dwa dodatkowe odpowietrzenie od góry i można pomykać.
pozdrawiam wszystkich użytkowników 1.4
Mój po robocie nie wziął nawet milimetra z miarki, też zalany był 10w40. Pierwsza wymiana i odrazu 5w40.Rafson pisze:A no i jeszcze jedno: olej jaki został wlany to 10w40 (ponieważ i tak schodzi z 15W40 - Poznańskie wymienianie oleju) Podobno za jakieś 2 wymiany uda się zejść do 5 ale niby mam się nie przerazić jak przez te 3 tys km weźmie mi nawet całą miarkę oleju... co o tym sądzicie?
Z tym odpowietrzeniem to prawda, trzeba zastosować zmodyfikowany korek z odpowietrzeniem , koszt 47zł w ASO nr 030 103 485 AE przy okazji odma zima nie zamarźnie i silnik się nie zatrze[/quote]PinkFloyd pisze:
Według mnie to cisnienie, szczególnie na tym czwartym jest za wysokie jak na benzyniaka. Czasem za wysokie cisnienie świadczy o zapieczonych czy zakleszczonych pierścieniach. Może też być wynikiem zastosowania cieńszeń niż zalecana uszczelki pod glowicę, albo przestawionym rozrządem. Czy ten silnik ma latać na Pb 98?? Ja u siebie mam równo po 10 bar (zero odchyłek), ale mój to zabytek mający latać na Pb 91hossearkadio26 pisze:pierwszych trzech patrząć od rozrządu bylo 14,5 a na czwartym 15,5