Golf 4 1.4 16v 1l/1300km

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Golf 4 1.4 16v 1l/1300km

Post autor: Razal » pt mar 13, 2015 13:52

U mnie dzisiaj montaż. Tłoki kupiłem nowe, kompletne MAHLE 030 89 00. Głowica w 100% przeglądnięta i wymienione co trzeba + obróbka, nowa UPG + szpilki, nowe świece oczywiście. Zobaczymy jaki będzie efekt końcowy ;-).

Generalnie u mnie przebieg w 100% pewny 190000. Głowica: wiadomo trzeba zrobić parę rzeczy po takim przebiegu jak się ma ją na wierzchu. Jeżeli chodzi o silnik to OK. Cylindry bez progów, tłoki wyglądały też ładnie i gdyby nie problem ich konstrukcji i delikatne kolebotanie na boki to mogły by zostać, wał korbowy też OK. Natomiast pierścienie - szczególnie te olejowe to już inna bajka - one nie mogły dobrze zbierać filmu z gładzi....


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

dadasko2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 27, 2014 21:52

Golf 4 1.4 16v 1l/1300km

Post autor: dadasko2 » wt mar 17, 2015 14:22

Dzisiaj uporałem się z szarpaniem na równych obrotach i przy delikatnym przyśpieszaniu... zapiździałe egr... jak tam po remoncie? ja już 600 km i jest ok tylko nie wiem czy spalanie mi nie wzrosło



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: Golf 4 1.4 16v 1l/1300km

Post autor: Razal » wt mar 17, 2015 17:42

U mnie jak na razie wszystko OK. Silnik pracuje cichutko jak po odebraniu z salonu i w ogóle nie dymi. Nabrał jakiejś takiej elastyczności. W moim przypadku decyzja o wymianie całych tłoków w 100% trafna. Faktycznie sumaryczny koszt oscyluje w okolicy 2500zł, ale naprawdę warto bo to nie ten sam motor.

Co do EGR'a to też mnie to chyba czeka. Co konkretnie zrobiłeś z EGR'em?


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

dadasko2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 27, 2014 21:52

Re: Golf 4 1.4 16v 1l/1300km

Post autor: dadasko2 » wt mar 17, 2015 22:05

Odpiąłem na razie... teraz mam nowy problem, po zatrzymaniu sie, zmienilem na wsteczny i cos jakby przeskoczylo z przodu, zaczelo stukac wyc w rytmie pracy silnika, puszczam sprzeglo jest ok, naciskam - spadają obroty na chwile, podnoszą się, w między czasie coś wyje, chrubocze ...



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: Golf 4 1.4 16v 1l/1300km

Post autor: Razal » wt mar 17, 2015 23:32

Poczytaj o zerwanych nitach w skrzyniach biegów np. DUW - może to to. Chodzi dokładnie o mechanizm różnicowy.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

dadasko2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 27, 2014 21:52

Golf 4 1.4 16v 1l/1300km

Post autor: dadasko2 » wt mar 17, 2015 23:33

Najprawdopodobniej padło mi łożysko oporowe



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości