Strona 3 z 3

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: pn gru 01, 2014 17:55
autor: swierkol
u mnie termostat odpada. kupiłem już trzy, na każdym to samo. za trzecim razem kupiłem nową obudowę z termostatem (nową - używaną z innego Golfa , ale sprawna w 110%) zalałem płynem i dalej to samo. ale co teraz zauważyłem? że ubyło mi płynu. prawie mam pusty zbiornik. a samochód nie był od tygodnia odpalany. prawdopodobnie mam rozszczelniony zbiornik wyrównawczy. lub pęknięty jakiś wężyk. jutro po pracy pojadę kupić nowy zbiornik i zobaczę co się stanie.

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: pn gru 01, 2014 20:03
autor: milpa
A jaki kupiłeś termostat? Bo z tego co wyczytałem to oryginalne mają 2 stopnie otwarcia:
http://www.volkswagen-golf.pl/dane-tech ... iv-16-16v/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem jak się do tego ustosunkować...

Dałeś nowego oringa od krućca? Kruciec nie ma przebitej dziurki na wylot? Ja tak jak pisałem założyłem nowy termostat ale za pierwszym razem mi nie siadł poprawnie i ciągle puszczał duży obieg.

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: pn gru 01, 2014 22:00
autor: grandi
Ale niedogrzewanie sie 1.4 zima to standard , nie ma sie co dziwic jak jezdzilem ibiza nawet po rozgrzaniu jak wl cieple temp powietrze temp. silnika spadala , pomagalo zaslonienie chlodnicy czesciowe . Termpstat tez posiada wade metalowy szpikulec pracujacy w obudowie przebija ja i wpada do srodka razem z czesciami obudowy robiac czasem sieczke z wirnika pompy

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: wt gru 02, 2014 00:29
autor: milpa
U mnie jak na razie łapie 90 i trzyma, oczywiście czas nagrzewania wydłużył się dwukrotnie ;-) Zobaczymy jak będzie podczas mrozów -20.

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: wt gru 02, 2014 16:17
autor: swierkol
grandi, borykam sie z tym problemem już od poczatku października. moj problem polega na tym, ze odpale zimny silnik, pochodzi 5-6 minut, a chłodnica i dolny wąż są już ciepłe. gdy na postoju osiagnie juz te 90st. to moge sobie odkrecic korek ze zbiorniczka wyrównawczego jak korek z wody niegazowanej.

zauwazyłem też, ze spłynął mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, a zbiornik jest caly mokry. chciałem teraz samochód odpalic, ale siadł mi akuś ;D
musze go naładować i jutro cos dopiero zdziałam :)

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: śr gru 03, 2014 00:21
autor: grandi
Zobacz czy po dłużysm czasie na jałowym jak popracuje czy weze nie sa twarde być może uszczelka pod głowicą choć wątpie.

Bardziej obstawiał bym zatartą pompę płynu chłodzącego albo uszkodzony wirnik wśrodku co powoduje brak obiegu płynu , jeśli posiadasz lpg zobacz czy waz nigdzie nie jest zagiety

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: śr gru 03, 2014 17:51
autor: swierkol
nie mam podtlenku lpg, węże nie są twarde, jestem po wymianie rozrządu, a co za tym idzie pompy wody też. obieg jest dobry ;)

byłem dzisiaj na jedym szrocie po zbiorniczek ale nie dostałem, jutro jade na pozostałe dwa poszukac.

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: śr gru 03, 2014 20:04
autor: grandi
podmien korek od kogos zawor jest w korku

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: czw gru 04, 2014 16:05
autor: swierkol
jest nowy :D

Problem z układem chłodzenia - długi czas grzania silnika!

: ndz gru 14, 2014 23:27
autor: swierkol
także tego, trochę dawno mnie tu nie było.

autko sprawne. silnik grzeje. długo bo długo (może dlatego, że na dworze ok 5st.C) ale jak juz sie zagrzeje to trzyma temperature.

pomogła (prawdopodobnie) wymiana zbiorniczka wyrównawczego wraz z korkiem :)