Strona 3 z 5

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: pn cze 25, 2012 12:57
autor: marcin7x5
Czujników sie nie adaptuje. Adaptacji podlegaja tylko elementy wykonawcze np przepustnica, zawór egr itd

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: czw lip 26, 2012 07:44
autor: czarekcw
Koledzy chyba też mam problem. Nie często mogę przetestować osiągi, dziś z rana chciałem zobaczyć, ile max pojedzie. No i się niemiło zdziwiłem- z lekkiej górki max 160km/h. Czy źle przyśpiesza? Nie wiem, ciężko mi to ocenić bo nie mam innego AKL'a do sprawdzenia, do 3 biegu dosyć fajnie idzie. Biegi zmieniam przy max 4000obr/min (szkoda mi silnika), czujnik położenia wału na bank dobry bo wymieniony na ori ;) . Przepustnica była czyszczona, być może jeszcze raz ją zobacze. Spalanie ostatnimi czasy waha się (w jeździe mieszanej) od 7,3l/100km do ok 8,5l/100km (czyli raczej dobre parametry).

Nie wiem przy ilu odcina i wolałbym nie wiedzieć ;) . Co tu sprawdzić, co ew. mogłoby nawalić?

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: czw lip 26, 2012 10:12
autor: maroTdi
czarekcw pisze:Nie wiem przy ilu odcina
to jak oceniles maxa? przy tych 160 jakie obroty miales?

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: czw lip 26, 2012 11:03
autor: czarekcw
maroTdi pisze:to jak oceniles maxa?
Przez termin "odcinka" rozumiem, że auto szarpie, nie dostaje już wystarczającej ilości paliwa itp.

Miał ok 5000obr/min, szczerze to się nie przyglądałem za bardzo obrotomierzowi. No ale jechałem po obwodnicy z górki i od ok 135 do 160km/h słabo szedł.

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: czw lip 26, 2012 11:43
autor: maroTdi
no nie wiem, ale do 6500 pociagnac go mozna

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: czw lip 26, 2012 11:49
autor: czarekcw
No to właśnie tak pomyślałem, że jak będę wracał do domu to na 2 biegu go przeciągnę, jak dojdzie do 6000obr to będziemy dalej się zastanawiać.

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: czw lip 26, 2012 20:53
autor: czarekcw
Na trójce go przeciągnąłem- 6000obr się pokazało i zmieniłem bieg więc chyba moje widzimisie i żeby go dobrze rozpędzić to trzeba odcinka jak pas startowy dla samolotu :bigok:

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: czw kwie 17, 2014 18:47
autor: maks149
Wszystko zostało wyjaśnione po wizycie na hamowni :D
podczas powrotu z hamowni padł czujnik położenia wałka rozrządu :/ troszkę się zdziwiłem bo był zmieniany niedawno szybka wymiana i auto jak nowe :D
odrazu lepiej się odpycha :pub:

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: pt kwie 25, 2014 21:30
autor: sulekmk4
Mój felerny AKL też nie idzie, ciężki mi było dzisiaj starego ogórka wyprzedzić, kiedyś wyprzedzałem z czwórki, teraz nie ma o tym mowy, redukcja do trójki i zbiera się jakbym miał pół tony węgla w bagażniku. Nowe wszystkie filtry,nowe świece i przewody...jak jest zimny to zanim przełączy na gaz to troszkę poszarpie, nierówno chodzi, spalanie też oczywiście wzrosło. Mój majster twierdzi że to wina sondy lambda, w poniedziałek ma mi ją wymienić,osobiście wątpię że to pomoże :-(

Re: Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: ndz kwie 27, 2014 12:59
autor: rob3rt87
Mam podobny problem z moją A3 1.6 AKL brak mocy szarpie nie równo pracuje na biegu jałowym. Brak błędów w sterowniku silnika.
Wymieniłem:
- Przewody WN i świece NGK
- Cewka
- Wtryski
- Przepływomierz
- Kolektor wraz z uszczelkami
- Czujnik wałka rozrządu, położenia wału i spalania stukowego
- Czujnik temperatury
- Przepustnica

Sprężanie na wszystkich cylindrach ok. Macie jakieś pomysły co więcej można zdziałać?

Re: Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: pn kwie 28, 2014 19:01
autor: dodek233
Widac duzo juz wymieniles i troche cie ta audi zaskoczyla :D

1 Proponuje sprawdzic elektronike typu alternator , akumlator pomierzyc v na wtyczkach ...

2 Odpenij czujnik na pompie wspomaganie moze pomoze z falowaniem obrotów

3 I co do wymienianych czesci .. Kupowales nowe ?? Oryginalne ?? Uzywane ?? To tez jest roznica..

4 Podaj rok samochodu i oznaczenie sterownika silnika oraz jego kodowanie..

Re: Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: pn kwie 28, 2014 19:33
autor: rob3rt87
1 Alternator zregenerowany profesjonalnie, akumulator też ok
2 Z czujnikiem pompy próbowałem nic nie zmienia
3 Nowe części/zamienniki:
-Kable WN i świece ngk
-Przepływomierz
-Uszczelki kolektora przy silniku i na łączeniu
-Czujnik wałka rozrządu
-Czujnik temperatury
Reszta części używane ale z pewnego źródła sprawdzone przez mojego mechanika
4 Rocznik auta 99 sterownik 06A 906 019 AM SIEMENS 5WP4380 04

Dodam tylko że po ostatniej wizycie u mechanika zostały wymienione czujniki położenia wału i spalania stukowego (czujnik wału miał odchyły a stukowy nie odpowiadał ale błędu nie było) Po tym zabiegu auto jeździło znośnie ale czasami głupiało mechanik stwierdził że nic nie da się więcej zrobić prócz wymiany sterownika silnika bo może być na wykończeniu gdyż ma lagi przy wyświetlaniu parametrów lub wymiany wiązki bo może być gdzieś zwarcie lub coś w tym stylu. Ale po jakimś czasie dławienie powróciło. Niezależnie czy silnik zimny czy ciepły. Gdy lekko dotykam gazu to auto jedzie ale gdy wcisnę gaz do połowy to już szarpie się dławi i słychać strzały w kolektorze. Dodam jeszcze że po odpaleniu rano obroty wchodzą na okolo 1200 po dodaniu gazu normują się i nie falują silnik wyraźnie przerywa. Auto mam ponad rok od września 2013 się pojawiły problemy.

Re: Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: pn kwie 28, 2014 21:24
autor: dodek233
Kurde ciezka sprawa sproboj z wymiana sterownika jest ich duzo na allegro no i masz gwarancje rozruchowa 7dni czyli zawsze mozesz oddac ...

Ja mialem podobny problem z przerywaniem .. wyczyszczenie świec + wymiana na oryginalne kable i cewke pomogło zero przerywania..

Co do falowania co mozesz powiedziec o przepustnicy ??

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

: pn kwie 28, 2014 22:21
autor: rob3rt87
Sterownik już zamówiony przyjdzie jutro lub pojutrze.
Kable mam firmy Janmor ale sprawdzałem na oryginalnych sprawnych używkach (które dostałem gratis do zakupionej cewki) i też nie dało efektu.
Przepustnica czysta i zaadoptowana. Jak już mówiłem obroty nie falują silnik po prostu przerywa jak by wypadał zapłon.